کارشناسان در گفت‌وگو با جام‌جم مطرح کردند

هزینه‌های غیرضروری دولت، مانع تولید ارزان

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم شریف ما در این سال ها همراه تولید داخلی بوده اند افزود : مردم بعضا تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت کمی پائینتر از مشابه خارجی خریداری کرده اند.
کد خبر: ۸۳۶۰۴۲
مردم تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت پائین تر می خرند

محمد شریعتمداری در حاشیه افتتاح خط تولید وانت دوکابین ایسوزو در بهمن موتور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود : 26 درصد از قطعات وانت دوکابین ایسوزو در شروع کار تولید این خودرو از داخل تامین می شود و قرار است این سهم تا پایان سال به 40 درصد افزایش یابد.

وی گفت : صنعت خودروسازی ما با وجود همه افت و خیزها و فراز و فرودها همچنین فشارهای ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم های پس از ان در انتقال فناوری و دانش فنی و سرمایه و دسترسی به امکانات برای تولید برتر تا حدود زیادی راه خود را پیدا کرده است.

وی گفت : مردم ما همچنین در یک جهاد دیگری که حمایت از تولید داخلی است شرکت کرده اند و ما باید از این روحیه مردم پاسداری کنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا در اینده نه چندان دور کیفیت تولید محصولات ایرانی در خور و شایسته مردم ایران باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش ما در این جهت است ف افزود : تا چندی پیش تنها 52 قطعه از قطعات خودرو تحت کنترل استاندارد قرار داشت که شورای راهبردی استاندارد تصویب کرده و بزودی با توافقی که با کارخانه های سازنده خودرو بعمل آمده است ما به این سمت حرکت می کنیم که خودرو ساخته شده کامل را استاندارد کنیم.

وی گفت : همچنین در حوزه اجرای مقررات و ضوابط فنی ما با صنعت خودرو مذاکره کردیم که استاندارد محصولات پر تولید مانند پراید و پژو را به مقررات یورو نزدیک کنند و امیدواریم بزودی کیفیت خودرو داخلی ما با اجرای مقررات بسیار بهتر و مطلوبتر و شایسته مردم شریف ما باشد.

شریعتمداری افزود : نگاه صرف تولیدات به بازار داخلی به سر امده است و در دوران پساتحریم دولت اجازه نمی دهد از این فرصتی که بوجود امده است مجددا فروشندگان خارجی فقط محصولات خود را در بازار داخلی ما جستجو کنند بلکه ما بدنبال سرمایه گذ اری مشترک هستیم ، امروز ژاپنی ها و فردا با سایر کشورهای دنیا ما خودروهای تولیدی خود را متناسب با استانداردهای جهان توسعه دهیم.

وی گفت : اگر محصولات انها را در داخل تولید می کنیم بازار منطقه انها در اختیار ما باشد و هم قطعه سازان و تولیدکنندگان خودرو ما به بازار منطقه دسترسی داشته باشند و تحت لیسانی و با استانداردهای موجود برندهای مشهور دنیا در داخل تولید کنند که مطمئن هستیم در جهت اقتصاد مقاومتی به اجرا گذاشته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
روز: میگم چند سال پیش بود كه گمرك واردات خودرو را اوردن كمی پایین ایران خودرو وسایپا اعتصاب كردن .
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
باسلام:آنكه نداند كه نداند كه نداند تا ابد درجهل مركب بماند.خودتون میدونید در این چندسال با جان مردم بازی كردید.ایكاش به جای رینگ اسپرت ماشیناتون ایربگ میگذاشتید.ایكاش به جای چراغ راهنمای روی آینه ایربگ می گذاشتید.ایكاش به جای صندلی های برقیتون ایربگ میگذاشتید.ایكاش به جای ضبط صوت های دربه داغونتون ایربگ میگذاشتید.ایكاش به جای كولرهای گازیتون كه تو ترافیك داغ میكنه ایربگ میگذاشتید.ایكاش وایكاش وایكاشهای بعدی ایربگ میگذاشتید.چون وقتی ایربگ نباشه جانی هم نیست كه بخواد رانندگی كنه .ملت ایران از شما عاجزانه تقاضا میكنم خودروی صفر نخرید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها