مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به بروز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در ۱۵ استان کشور طی سه روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۲۱۰
باد شدید در ۱۵ استان می وزد

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در برخی نقاط سواحل دریای خزر، شمال غرب، بخش‌هایی از شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای جوششی به سبب ناپایداری‌های همرفتی، وزش باد، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت امروز در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق نیز رخ خواهد داد.

به گفته وی، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ناپایداری‌هایی به صورت خفیف‌تر در دامنه‌های زاگرس جنوبی و برخی نقاط جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده نیز وزش باد شدید و در برخی ساعات گرد و خاک در شرق کشور به ویژه منطقه زابل رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: بر این اساس این شرایط امشب در نواحی مرکزی و جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس، دامنه های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و جنوب همدان، فردا در غرب آذربایجان غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب همدان و ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس و روز سه شنبه در غرب آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان، ارتفاعات خراسان شمالی و گلستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد همچنین شمال و جنوب فارس رخ می دهد بنابراین توصیه می‌شود در مناطق ذکر شده برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بعمل آید.

وی با اشاره به تصاویر دریافتی از ماهواره مبنی بر وجود گرد و غبار بر روی کشور عراق تصریح کرد: انتظار می‌رود که طی امروز و فردا در بخش‌های غربی استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر شاهد گرد و غبار رقیق باشیم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران کمی ابری و در بعدازظهرهمراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد در شهرهای شمالی استان همراه با رگبار و رعد و برق است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها