مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ابر و وزش باد در برخی استانهای نیمه شمالی کشور در سه روز آینده و بارش پراکنده و وزش باد در تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۷۳۲
تهران بارانی می شود

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب،افزود:براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز و فردا در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب ناپایداری های محلی به صورت رشدابر و در پاره ای نقاط رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، امشب با تقویت جریانات مرطوب شمالی بر روی دریای خزر، در سواحل شمالی کشور و دامنه های شمالی البرز آسمان نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط با بارش باران یا رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهند داشت که در روز یکشنبه نیز این شرایط در سواحل دریای خزر به صورت ضعیفتر پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در مناطق شمالی آذربایجان شرقی و غربی نیز افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وظیفه اظهار داشت: در روز های یکشنبه و دوشنبه با افزایش سرعت باد در نیمه شرقی کشور در برخی نقاط به ویزه منطقه زابل باد و گرد و خاک رخ می دهد.

وی افزود: روز دوشنبه بارش ها به صورت پراکنده در ساعات بعد از ظهر در سواحل دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و خراسان شمالی ادامه خواهد یافت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، در شهرهای شمالی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز ۳۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها