آیا لیگ‌های فوتبال اروپایی هیجان خود را از دست داده‌اند؟

این مجادلات خواب‌آور

شب فراموش‌نشدنی هواداران بارسا

5 گل برای بردن پنجمین جام

کسی فکر نمی‌کرد بارسلونا برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی خود در سوپرجام اروپا، مجبور باشد 5 بار دروازه سویا را باز کند؛ این اتفاق بامداد دیروز در تفلیس گرجستان افتاد تا دنیای فوتبال، پرگل‌ترین سوپرجام تاریخ را ببیند.
کد خبر: ۸۲۵۴۰۳

سوت پایان 90 دقیقه که به صدا درآمد، نتیجه ثبت شده روی تابلوی ورزشگاه 4 بر 4 مساوی بود؛ نتیجه‌ای که سکوهای سفید ورزشگاه تفلیس را خوشحال می‌کرد و سکوهای آبی و اناری رنگ را مغموم.

بارسلونا گرچه دروازه‌اش در همان دقیقه 3 توسط بانه گا باز شد، اما بازگشتی فوق‌العاده به بازی داشت. دو ضربه ایستگاهی از لیونل مسی در دقایق 7 و 16 و گلی که رافینیا در دقیقه 44 به ثمر رساند باعث شد نیمه اول با برتری 3 بر یک بارسلونا به پایان برسد. بردن سوپرجام 2015 توسط یاران لوئیز انریکه به نظر ساده می‌آمد، به خصوص پس از آنکه لوئیس سوارز در دقیقه 52 برای چهارمین بار دروازه سویا را باز کرد، اما همه این برتری در کمتر از 25 دقیقه دود شد و به هوا رفت. ابتدا خوزه آنتونیو ره‌یس در دقیقه ۵۷ دروازه بارسلونا را گشود. سپس کوین گامیرو در دقیقه ۷۲ از روی نقطه پنالتی فاصله را به حداقل رساند. در دقیقه ۸۱ هم چیرو ایموبیله از پاس عرضی که برایش ارسال شده بود، بهترین بهره را برد و برای چهارمین بار دروازه بارسلونا را گشود تا سویا بازگشتی باورنکردنی به بازی داشته باشد. به این ترتیب بازی به وقت‌های اضافی کشید تا بارسلونا برای قهرمانی به یک گل دیگر نیاز داشته باشد. این گل را پدرو زد؛ بازیکنی که گفته می‌شد قصد جدایی از بارسا و پیوستن به منچستر یونایتد را دارد. پدرو که در این بازی هم نیمکت نشین بود، پس از آنکه به جای ماسکرانو وارد زمین شد در دقیقه 115 از یک توپ ریباند برای گلزنی استفاده کرد تا به این ترتیب بارسلونا قهرمان پرگل‌ترین سوپرجام تاریخ اروپا شود.

پدرو نمی‌خواهد برود

از سال 1972 که اولین سوپرجام اروپا را دو تیم آژاکس و گلاسکو رنجرز برگزار کردند، هیچ‌گاه این دیدار بیشتر از 7 گل نداشت. پرگل‌ترین بازی هم تا قبل از رویارویی بارسلونا و سویا، دیدار سال 1996 یوونتوس و پاری سن ژرمن بود که با برتری 6 بر یک تیم ایتالیایی به پایان رسید.

پدرو که بعد از زدن گل قهرمانی تیمش خوشحالی معناداری هم داشت، در پایان این بازی فقط روی یک جمله تاکید داشت؛ این‌که می‌خواهد در بارسلونا بماند. لوییس انریکه هم در نشست خبری پایان بازی گفت: این بازی مثال روشنی بود در خصوص این‌که بردن جام چقدر دشوار است. باید بررسی کنیم ببینیم چه اتفاقی افتاد. آنها به بازی برگشتند و گل تساوی را زدند، اما ما تلاش بزرگی انجام دادیم و از این بابت راضی هستیم. تیم ما شایسته قهرمانی در سوپرجام بود.

این چهارمین جام متوالی آبی اناری‌ها بود. آنها پیش‌تر قهرمان لالیگا، کوپا دل‌ری و لیگ قهرمانان شده بودند و برای فتح شش‌گانه سوپرجام اسپانیا و جام باشگاه‌های جهان را پیش رو دارند. دیدار رفت سوپرجام فوتبال اسپانیا جمعه این هفته در بیلبائو برگزار می‌شود و دوشنبه هفته آینده هم تکلیف قهرمان این جام با دیدار برگشت دو تیم در نیوکمپ مشخص خواهد شد.

بارسا؛ پرافتخارترین تیم سوپرجام

بارسلونا با پیروزی بر سویا برای پنجمین بار قهرمان سوپرجام اروپا شد تا لقب پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها را از آن خود کند. تا قبل از این میلان ایتالیا تنها تیمی بود که 5 بار فاتح سوپرجام شده بود. میلانی‌ها در سال‌های 1989، 1990، 1994، 2003 و 2007 برنده سوپرجام اروپا شدند تا بیشتر از هر تیم اروپایی دیگری این جام را در کلکسیون افتخاراتشان داشته باشند. بارسا هم بامداد دیروز با پیروزی بر سویا، برای پنجمین بار فاتح این جام شد. آبی و اناری‌ها که پیشتر در سالهای 1992، 1997، 2009 و 2011 قهرمان سوپرجام شده بودند، حالا بالاتر از میلان قرار دارند، چراکه علاوه بر 5 قهرمانی، 4 بار هم نایب‌قهرمان این جام شده‌اند. این درحالی است که میلان فقط 2 در دیدار سوپرجام نتیجه را واگذار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها