آیا مسی و یارانش می‌توانند شکست 4 بر صفر را جبران کنند؟

ماموریت غیرممکن بارسلونا

آیا بارسا می‌تواند شکست 4 بر صفر بازی رفت را جبران کند؟ همین یک‌پرسش است که سوپرجام امشب اسپانیا را جذاب می‌کند.
کد خبر: ۸۲۶۵۳۸
ماموریت غیرممکن بارسلونا

بارسلونا و اتلتیک‌بیلبائو، 30 دقیقه بامداد امشب در بازی برگشت سوپرجام به مصاف هم می‌روند تا تکلیف قهرمان این جام، تنها چهار روز قبل از آغاز فصل جدید رقابت‌های لالیگا مشخص شود. دیدار رفت دو تیم قطعا تا مدت‌ها از خاطر هواداران بیلبائو نخواهد رفت. پیروزی 4 بر صفر مقابل قهرمان سوپرجام اروپا، برای این‌که هواداران بیلبائو، مقابل بارسایی‌ها چیزی برای گفتن داشته باشند کافی است. البته همه چیز مشروط به بازی امشب است. اگر بارسلونا بتواند آن شکست تحقیرآمیز را جبران کند، دیگر کسی از برتری 4 بر صفر بیلبائو مقابل این تیم در بازی رفت حرفی نخواهد زد.

لوئیس انریکه که امیدوار به نظر می‌رسد. سرمربی بارسلونا در آستانه این بازی گفت: من حتی یک بازی آسان مقابل بیلبائو در زندگی‌ام نداشته‌ام. هرگز. چه در زمان بازیگری و چه در حال حاضر که مربی هستم. اگر نمایش شما در بهترین سطح نباشد، مجازات خواهید شد. ما دیدیم که چگونه اولین اشتباه ما، باعث شد اولین گل را دریافت کنیم. نتیجه فعلا همین است، اما با هوادارانمان که از ما حمایت خواهند کرد، امیدواریم که بتوانیم به یک گل زودهنگام دست پیدا کنیم. اگر فقط یک تیم بتواند این نتیجه را جبران کند، آن تیم، ما هستیم.

خاویر ماسکرانو هم همین نظر را دارد. بازیکن آرژانتینی بارسا که در کنار مسی و دیگر ستاره‌ها باید از یک غیرممکن ممکن بسازد در آستانه بازی امشب گفت: باید باور داشته باشیم که می‌توانیم نتیجه را جبران کنیم. خیلی سخت، اما امکان‌پذیر است. اگر در سطح خوبی باشیم، می‌توانیم گلزنی کنیم. مهم این است لوئیس انریکه یه ما اعتماد دارد. به‌خاطر داشتن این رهبر باید خوشحال باشیم. با تمام وجود تلاش خود را خواهیم کرد.

بارسا که به دنبال کسب شش جام در سال 2015 است، پس از آن‌که در سوپرکاپ اروپا، با دشواری، سویا را از پیش‌رو ‏برداشت حالا برای رسیدن به پنجمین جام، باید دست به کار بزرگی بزند. جبران شکست 4 بر صفر در نیوکمپ ‏غیرممکن نیست، اما خط دفاعی بارسا در دو دیدار اخیر، 8 گل دریافت کرده و این زنگ خطری جدی ‏برای آبی و اناری‌هاست.‏ دریافت یک گل در نیوکمپ، می‌تواند به‌معنای پایان رویای شش گانه بارسا باشد؛ مگر این‌که در دیداری ‏برگشت، انریکه جادوی دیگری برای باطل کردن نفرین باسکی‌ها پیدا کند.

ماموریت غیرممکن

از سال 1982 که قهرمان سوپرجام فوتبال اسپانیا به شکل کنونی و با انجام دو بازی رفت و برگشت معرفی می‌شود، تاکنون هیچ‌گاه اتفاق نیفتاده که تیمی بازی رفت را 4 بر صفر ببرد، اما در نهایت قهرمان نشود. با این پیش‌فرض باید اتلتیک بیلبائو را قهرمان سوپرجام 2015 دانست، اما این پایان رویاهای هواداران بارسا نیست.

تاکنون هفت بار اتفاق افتاده که یک تیم بازی رفت را برده ولی با شکست در بازی برگشت قهرمانی را از دست داده است. بارسایی‌ها خاطره شیرین سال 2010 را هنوز فراموش نکرده‌اند؛ جایی که بازی رفت را با نتیجه 3 بر یک به سویا باختند، اما در نیوکمپ با چهار گل این تیم را شکست دادند و قهرمان سوپرجام شدند. بارسلونا با 11 قهرمانی در سوپرجام پرافتخارترین تیم اسپانیا، اما شاید کسب دوازدهمین جام با توجه به شکست 4 بر صفر آنها در بازی رفت، شیرین‌تر از همه 11 قهرمانی قبلی باشد. این قهرمانی برای هوادارن بیلبائو هم می‌تواند یک شب تاریخی بسازد. آنها برای اولین بار و آخرین بار در سال 1984 قهرمان سوپرجام اسپانیا شدند حالا بعد از 31 سال این شانس را دارند که دوباره بر این جام بوسه بزنند.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها