صالحی با اشاره به درخواست نمایندگان:

برجام هنوز معاهده بین المللی تلقی نمی شود

حاشیه‌های اعلام وصول ترجمه «برجام»

ارائه ترجمه رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی وزارت امور خارجه به مجلس در جلسه علنی دیروز با حاشیه‌هایی همراه بود. حاشیه‌ها هم از اینجا شروع شد که مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران در تذکری از عملکرد وزارت امورخارجه در ارائه ترجمه متن برجام به مجلس انتقاد کرد و رفتار این وزارتخانه در این زمینه را سلطنت مآبانه خواند.
کد خبر: ۸۲۱۰۵۰

وی همچنین با اشاره به این که پیش از این یک بار ترجمه برجام از سوی وزارت امور خارجه به مجلس داده شده و به علت برخی اشکالات در ترجمه، پس گرفته شده بود، گفت: چه کسی تضمین می‌کند ترجمه فعلی، برگرفته از متن انگلیسی باشد.

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس تا به امروز با برخورد سلطنت‌مآبانه‌ای که صریحاً رهبری منع کرده‌اند، از دخالت در این مسأله کنار گذاشته شده است.

همزمان با تذکر کوچک‌زاده، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست تذکر کرد که کوچک زاده خطاب به وی گفت: الان آقای جلالی با هزار و یک ترفند آنچه را مورد تائید رئیس و لاریجانی است حتما توجیه خواهد کرد.

پس از پایان اظهارات کوچک‌زاده، محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس هم که اداره جلسه علنی را به عهده داشت، در پاسخ به انتقادات کوچک‌زاده تصریح کرد: متن انگلیسی برجام در اختیار همکاران است. کسانی که به زبان واردند می‌توانند به این متن استناد و بحث کنند؛ چرا که بحث ما در مورد برجام متوقف به ترجمه نیست.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اظهارات کوچک‌زاده درباره کاظم جلالی، نماینده شاهرود در مجلس خطاب به وی گفت: شما در صحبت‌هایتان به همکارمان آقای جلالی اهانت کردید؛ در حالی که هیچ نماینده‌ای حق اهانت به نماینده دیگر را ندارد.

کاظم جلالی نیز در تذکری گفت: آقای کوچک زاده خودشان را عین اسلام و صددرصد تابع ولایت می‌دانند و دیگران را خائن و غیرولایی می‌دانند. شما مشکل اساسی دارید. همچنین محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در تذکری اظهار کرد: نحوه اداره جلسه از سوی هیات رئیسه و رئیس جلسه با انتقادات زیادی همراه است و بر اساس آیین‌نامه داخلی، ما حق داریم این انتقاد را بیان کنیم. وی گفت: اداره جلسه از سوی آقای ابوترابی باعث ایجاد تشنج شد و ایشان اجازه دادند برخی دوستان هر چه خواستند بگویند.

لاریجانی: اظهار نظرها باید در نهایت احترام باشد

پس از آن که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اداره جلسه علنی را به عهده گرفت در پاسخ به تذکر تابش گفت: اظهارنظرها باید در نهایت احترام باشد و بررسی موضوع هسته‌ای و متن توافق حق مجلس است و اشکالی ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که لزومی نمی‌بیند از خود در برابر توهین‌ها دفاع کند، گفت: البته من متوجه نشدم منظور آقای کوچک‌زاده از رفتار سلطنت‌مآبانه چیست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها