معمای پلیسی

نقشه شــوم

مرد جوان خود را به راه پله‌ها رساند و با فریاد از همسایه‌ها کمک خواست. چند نفر از ساکنان از خانه‌هایشان بیرون آمدند تا ببینند چه شده است. سهراب از آنها می‌خواست به همسرش کمک کنند. یکی از اهالی خود را به اتاق خواب رساند و با پیکر سمانه روبه‌رو شد. بوی گاز فضای خانه را پر کرده بود. مرد همسایه شیر اصلی گاز را بست و با آتش نشانی و اورژانس تماس گرفت. امدادگران سریع خود را به ساختمان شماره 40 رساندند، اما زن جوان جان باخته بود.
کد خبر: ۸۱۷۳۱۴

سروان میری پس از رسیدن به اداره یکراست به اتاق رئیس اداره جنایی رفت تا گزارش کشف راز قتل زن سالخورده را تحویل دهد. در حال صحبت با سرهنگ بود که تلفن همراهش زنگ زد و از او خواسته شد برای بررسی مرگ مشکوک زنی در محل حادثه حاضر شود. از رئیس اداره عذرخواهی کرد و راهی آدرس موردنظر در جنوب شهر شد.

به‌سختی آدرس را پیدا کرد. خودروهای پزشکی قانونی، کلانتری و اورژانس در محل پارک بودند. اهالی نیز در محل جمع شده بودند و سربازان کلانتری سعی می‌کردند از نزدیک شدن آنها به ساختمان جلوگیری کنند. سروان جمعیت را شکافت و با معرفی خود، از حلقه ماموران گذشت و وارد ساختمان شد. رئیس کلانتری در حال صحبت با اهالی بود که با مشاهده کارآگاه به سمت او آمد و بعد از احوالپرسی گفت: امروز ساعت 8 صبح یک مورد گازگرفتگی به کلانتری اعلام شد. به دلیل این‌که خانه مورد نظر در مسیرم بود، شخصا برای بررسی موضوع به اینجا آمدم. جسد زن جوانی به نام سمانه، روی تخت قرار داشت و هنوز بوی گاز به مشام می‌رسید.

همسرش هم بی‌حال روی کاناپه دراز کشیده بود و امدادگران اورژانس در حال امدادرسانی به او بودند. مرد جوان لباس بیرون بر تن داشت و بسختی نفس می‌کشید. زن جوان نیز لباس راحتی بر تن داشت.

سروان راهی آپارتمان موردنظر شد. در سال پذیرایی میز غذاخوری قرار داشت که روی آن دو جعبه پیتزا و دو قوطی نوشابه قرار داشت. یکی از پیتزاها دست‌نخورده بود. همه وسایل با سلیقه سرجایش بود و هیچ آثاری از درگیری دیده نمی‌شد. مرد جوان در گوشه‌ای از سالن نشسته و سرش را در میان دستانش گرفته بود. سروان به اتاق خواب رفت. پزشک جنایی در حال معاینه جسد بود. در اتاق خواب هم همه چیز مرتب بود.

دکتر پس از معاینه اعلام کرد، علت مرگ خفگی است. مرگ هم بین ساعت 12 تا یک شب رخ داده است. روی بدن هم آثار درگیری دیده نمی‌شود. باید آزمایش‌های لازم را انجام دهم تا نتیجه نهایی را اعلام کنم.

کارآگاه قبل از این‌که از سهراب تحقیق کند، تصمیم گرفت از همسایه‌ها پرس‌وجو کند. زن میانسالی که موضوع را به امدادگران اطلاع داده بود، گفت: این زوج همیشه با هم درگیری داشتند و صدای دعوای آنها به گوش می‌رسید. صبح امروز هم صدای داد و فریاد سهراب شنیده می‌شد که در خواست کمک داشت. از آپارتمانم خارج شده و به طبقه سوم رفتم. مرد جوان مثل همیشه لباس رسمی به تن داشت و از من خواست به همسرش کمک کنم. وقتی وارد خانه شدم، بوی گاز به مشام می‌رسید. به اتاق خواب رفتم. سمانه بیهوش بود. سریع با اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفته و به توصیه آنها پنجره‌ها را باز کردم.

سروان هیچ نکته مشکوکی را در صحبت‌های همسایه‌ها پیدا نکرد، به همین خاطر به آپارتمان بازگشت و درباره علت نشت گاز از فرمانده آتش‌نشانان سوال کرد که او گفت: در اتاق خواب شیر بخاری وجود داشته که ضربه‌ای به آن وارد و شیر کمی باز شده بود. ساکنان ساختمان شانس آوردند ساختمان منفجر نشده بود.

همه شرایط نشان می‌داد، سمانه قربانی گازگرفتگی شده است. کارآگاه پس از تحقیقات درخصوص حادثه سراغ سهراب رفت. اظهارات او می‌توانست گره‌گشای این پرونده باشد. مرد جوان که از مرگ همسرش ناراحت بود، درباره حادثه گفت: من و سمانه یک سال قبل ازدواج کرده و در این مدت مشکلات زیادی با هم داشتیم. از چند روز قبل تصمیم گرفتیم برای پایان دادن به این دعواها تلاش کنیم. تا حدودی هم موفق بودیم. دیشب با سمانه تماس گرفتم و گفتم من شام می‌گیرم و او استراحت کند. حدود ساعت 12 به خانه رسیده و کنار هم شام خوردیم و مشغول تماشای فیلم شدیم. حدود ساعت یک و نیم سمانه که خوابش گرفته بود به اتاق خواب رفت و خوابید. من هم بعد از تمام شدن فیلم روی کاناپه خوابیدم.

صبح وقتی از خواب بیدار شدم، حس خواب‌آلودگی و سرگیجه داشتم. به همین خاطر آبی به صورتم زدم. وقتی حالم بهتر شد، متوجه بوی گاز شده و سراغ سمانه رفتم. هرچه صدایش کردم، بیدار نشد. به همین دلیل از همسایه‌ها کمک خواستم.

چرا دستگیره گاز را باز نکرده بودی؟

شیر گاز با تخت فاصله داشت و تصور نمی‌کردم باز شود.

سروان پس از بازجویی از سهراب او را به عنوان قاتل همسرش معرفی کرد و دستور بازداشت وی را صادر کرد.

وحیدی شکری

پاسخ معمای معامله مرگبار عتیقه

سروان میری با اشاره به دلایل زیر شاهین قاتل است:

1ـ بر اساس گزارش پزشکی قانونی زمانی که شاهین در خانه حضور داشته، قتل رخ داده و متهم اگر 10 صبح به آنجا رفته بود با جسد روبه‌رو می‌شد.

2ـ سرقت انگیزه قتل بوده و شاهین نیز آخرین نفری بود که به آنجا مراجعه کرده بود.

در مسابقه این هفته 1012 نفر از خوانندگان تپش شرکت کردند که 403 نفر پاسخ صحیح داده‌اند. از میان خوانندگانی که پاسخ صحیح داده‌اند سامان مشیری از گلپایگان برنده اعلام می‌شود.

شما خواننده گرامی با اشاره به 3 دلیل کارآگاه برای اثبات خودکشی نرگس می‌توانید در مسابقه معمای پلیسی شرکت کنید. پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 پیامک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها