شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌‌ای تدارک دیده‌اند و با طراحی غرفه‌های ویژه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برنامه‌هایی از جمله صدای کتاب، بهار کتاب، کتابنامه، یادداشت و کاغذ رنگی را پخش می‌کنند. همچنین رادیو ایران در نمایشگاه کتاب مسابقه اجرا و خوانندگی را برپا می‌کند که شرکت در آن برای عموم مردم آزاد است.
کد خبر: ۷۹۵۵۰۵
بهار کتاب در قاب رادیو و تلویزیون

شبکه چهار به مناسبت نمایشگاه کتاب زمان برنامه کتابنامه را که هر شب ساعت 23 پخش می‌شود افزایش داده است. این برنامه در ایام برپایی نمایشگاه کتاب در نیم ساعت با بخش‌های متنوع پخش می‌شود و سه بار در روز تکرار خواهد شد.

محمدتقی رستم‌وندی، مدیر شبکه چهار با اشاره به پخش ویژه برنامه یادداشت گفت: این برنامه هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه پخش می‌شود که یکی از بخش‌های این برنامه به مناسبت نمایشگاه کتاب به این موضوع اختصاص دارد. همچنین در فواصل مختلف روز ارتباط زنده با نمایشگاه کتاب برقرار می‌شود و گزارش‌های متنوعی با محوریت کتاب از شبکه چهار پخش می‌شود. برنامه کاغذ رنگی از دیگر تولیدات شبکه چهار است که به جای پخش هفتگی هر روز در دو نوبت 10 صبح و 14 و 30 دقیقه به مخاطبان ارائه خواهد شد تا بینندگان تلویزیون در جریان آخرین فعالیت ناشران و کتاب‌های جدید قرار گیرند. گفت‌وگو با مولفان، ناشران و مترجمان و نقد و بررسی کتاب‌ها از دیگر بخش‌های این برنامه محسوب می‌شود.

مدیر شبکه چهار با تاکید بر این مساله که برنامه‌های این شبکه فقط به معرفی فعالیت ناشران پر سابقه اختصاص ندارد، افزود: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم کتاب‌های ارزشمند از نویسندگان جوان را هم معرفی کنیم تا فضای کار برای ادامه فعالیت‌ آنها در آینده مهیا شود. همچنین ناشران خارجی از جمله انگلیسی و عرب زبان از دیگر مهمانان برنامه‌های شبکه چهار در ایام نمایشگاه کتاب خواهند بود.

غرفه خانه خوبان در شبکه آموزش

شبکه آموزش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در غرفه خانه خوبان میزبان مخاطبان و بازدیدکنندگان است. این غرفه هر روز در نمایشگاه کتاب با موضوع سبک زندگی به بازدیدکنندگان مشاوره رایگان می‌دهد. کارشناسان برنامه‌های شبکه آموزش در ساعات مختلف در غرفه خانه خوبان حضور پیدا کرده و به صورت رایگان به مردم مشاوره‌های پزشکی، حقوقی، خانوادگی و تحصیلی می‌دهند. همچنین در این غرفه مسابقه داستان‌نویسی و نقاشی کودکان برگزار می‌شود.

تریبون آزاد در غرفه رادیو ایران

بهنام احمدپور، مدیر رادیو ایران از طراحی غرفه ویژه‌ این شبکه رادیویی در نمایشگاه کتاب خبر داد و اعلام کرد که برنامه‌های زنده این شبکه رادیویی از ساعت 10 صبح از این غرفه به شنوندگان ارائه می‌شود. همچنین این شبکه رادیویی قصد دارد با هماهنگی با ناشران و نویسندگان، رونمایی از برخی کتاب‌ها را در این غرفه برگزار کند.

رادیو ایران بخشی با عنوان تریبون آزاد در نمایشگاه کتاب طراحی کرده تا مردم دیدگاه‌هایشان را درباره مسائل کتاب و دیگر حوزه‌ها بیان کنند. صحبت‌های مردم در این بخش در قالب برنامه‌های مختلف از رادیو ایران پخش می‌شود. این شبکه رادیویی برنامه ویژه‌ای با نام بهار کتاب تدارک دیده که هر روز ساعت 18 و 30 دقیقه پخش می‌شود. دیگر برنامه‌های این شبکه هم به موضوع کتاب و ترویج کتابخوانی توجه خواهند کرد.

مدیر رادیو ایران درباره کتاب‌هایی که از رادیو ایران معرفی می‌شود، توضیح داد: معیار ما برای معرفی کتاب‌ها در درجه اول آثار نویسندگان طراز اول و ناشران با سابقه و خوب است و در کنارش کتاب‌های ارزشمند دیگر معرفی و نقد و بررسی می‌شوند. رادیو ایران امسال مسابقه اجرا و خوانندگی را در نمایشگاه کتاب برگزار می‌کند و شرکت در آن برای عموم آزاد است. قرار است تست اجرا و خوانندگی که از مردم گرفته می‌شود از برنامه‌های این شبکه رادیویی پخش شود. از آنجا که موج رادیو ایران 90 مگاهرتز است به همین دلیل شرکت‌کنندگان ظرف 90 ثانیه باید متنی را اجرا و خوانندگی کنند. علاوه بر آن این شبکه رادیویی برنامه‌های تفریحی و طنز هم با محوریت کتاب برای پخش تدارک دیده است.

رادیو فرهنگ هم هر روز برنامه صدای کتاب را ساعت 14 و 30 دقیقه تا 16 پخش می‌کند. صادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ درباره این برنامه گفت:‌ هدف از تولید این برنامه پرداختن به ناشران شهرستانی و برجسته کردن فعالیت آنهاست، معرفی نویسندگان و ناشران جوان‌تر به شنوندگان رادیو از دیگر اولویت‌هایی است که در این برنامه دنبال می‌شود.

رادیو فرهنگ در نمایشگاه کتاب فضایی فراهم کرده تا اهل ادب و هنر که در طول سال با رادیو فرهنگ همکاری دارند در ایام نمایشگاه در غرفه این شبکه رادیویی حضور پیدا کنند و به نقد و بررسی کتاب‌ها بپردازند. در برنامه‌های این شبکه کتاب‌های حوزه تئاتر، سینما، تاریخ و انقلاب اسلامی، فلسفه و اندیشه معرفی خواهند شد.

کمپین رادیو سلامت در نمایشگاه کتاب

کمپین سلامت شبکه رادیویی سلامت با هدف آشنایی مخاطبان با حوزه سلامت همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت 10 تا 20 برگزار می‌شود. در این کمپین مدیران، برنامه‌سازان و استادان دانشگاهی حوزه سلامت و داوطلبان بسیج جامعه پزشکی در غرفه رادیو سلامت حضور می‌یابند و به سوالات مردم پاسخ می‌دهند.

شبکه رادیویی سلامت با پخش اخبار نمایشگاه و گزارش تخصصی درباره کتاب‌های پزشکی، علمی و مصاحبه با کارشناسان و ناشران کتاب‌های حوزه سلامت این بخش از نمایشگاه کتاب را پوشش می‌دهد.

فاطمه عودباشی/ گروه رادیو و تلویزیون جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها