در پی ممانعت جنگنده‌های عربستان سعودی از ورود هواپیمای ایرانی حامل زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمک‌های دارویی و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به فضای یمن، عصر دیروز کاردار سفارت عربستان در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.
کد خبر: ۷۹۱۳۱۶

در این دیدار رئیس اداره اول خلیج فارس اظهار کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه، با کسب مجوزهای لازم پروازی در مسیر عمان ـ یمن و با انجام هماهنگی کامل با صلیب سرخ و هلال‌احمر بین‌المللی اقدام به ارسال هواپیما جهت بازگرداندن مجروحان مداوا شده یمنی در ایران و ارسال کمک‌های دارویی کرده که متاسفانه هر دو بار جنگنده‌های سعودی با نزدیک شدن به آنها هواپیمای مذکور را وادار به بازگشت کرده‌اند. وی با تاکید بر استمرار تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک‌رسانی به مردم یمن و انتقال و درمان مجروحان حوادث اخیر آن کشور، به کاردار عربستان یادآور شد که اقدام جنگنده‌های سعودی پس از پایان عملیات تهاجمی اخیر عملاً دخالت آشکار در امور یمن و آسمان آن کشور است.

همچنین معاون وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با پیتر مورر، رئیس صلیب سرخ جهانی گفت: هواپیمای هلال‌احمر ایران حامل کمک‌های دارویی و مجروحان یمنی مداوا شده در ایران، با مداخله جنگنده‌های سعودی در آسمان یمن با وجود مجوزهای لازم، بازگشت.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان بر ضرورت اقدام جدی‌تر این سازمان در ارسال کمک‌های دارویی و غذایی برای مردم یمن تأکید کرد و همچنین انتقال مجروحان بدحال و نیازمند کمک‌های پزشکی در یمن به کشورهای همسایه را یادآور شد.

معاون وزیر امور خارجه از آمادگی ایران برای مداوای این مجروحان در کشورمان یا در یمن خبر داد.

تماس تلفنی معاون وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس صلیب سرخ جهانی پس از آن صورت گرفت که عربستان سعودی برای دومین‌بار ضمن تهدید نظامی، از ورود هواپیمای ایرانی حامل مجروحان یمنی و کمک‌های انساندوستانه به خاک یمن جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هواپیمای ایرباس 747 شرکت ماهان با 95 مجروح یمنی مداوا شده در تهران و کمک‌های انساندوستانه شامل آب آشامیدنی، غذا، دارو، ملزومات پزشکی و پزشک صبح دیروز از فرودگاه بندرعباس به سمت صنعا، پایتخت یمن به پرواز درآمد و پس از عبور از آسمان عمان و در مرز این کشور با یمن با ممانعت و کارشکنی سعودی‌ها نتوانست وارد خاک یمن شده و به تهران بازگشت.

روز پنجشنبه نیز سعودی‌ها از ورود این هواپیمای حامل مجروحان یمنی و کمک‌های انساندوستانه به یمن خودداری کردند و هواپیما مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس شد.

دو بار ممانعت سعودی‌ها از ورود هواپیمای ایرانی حامل مجروحان یمنی و کمک‌های انساندوستانه به خاک یمن در حالی صورت می‌گیرد که هر بار و پیش از پرواز وزارت امور خارجه کشورمان هماهنگی‌های لازم را با ریاض انجام داده است. براساس این گزارش، پزشکان حاضر در هواپیما بشدت نگران حال روحی و جسمی مجروحان مداوا شده هستند که طی روزهای گذشته حدود 20 ساعت در آسمان سرگردان بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها