رئیس بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران:

حقوق بخور و نمیر بدون بیمه پاسخگوی معیشت پزشکان جوان نیست

رییس بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی:

50 درصد مبتلایان به بیماری دیابت از بیماری خود بی‌خبرند

رییس بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: با وجود شیوع روبه گسترش دیابت در کشور نیمی از مبتلایان از بیماری خود بی اطلاع اند.
کد خبر: ۷۸۹۴۲۱
50 درصد مبتلایان به بیماری دیابت از بیماری خود بی‌خبرند

به گزارش جام جم آنلاین دکتر ایرج خسرونیا در آستانه برپایی " بیست و ششمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران " که 15 تا 18 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود با اعلام این خبر گفت: هم اینک شیوع دیابت در کشور روز به روز افزایش یافته است که این امر ارتباط نزدیکی با شیوه غلط تغذیه و سبک زندگی دارد.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به دیابت معمولا تا 10 سال عارضه ای ندارد، تصریح کرد: پس از این مدت مبتلایان به دیابت دچار عوارض کلیوی، چشمی، قلبی و عروقی می شوند که زمان مناسب برای درمان آنان از دست رفته است.

به گفته دکتر خسرونیا به غیر از افرادی که از بیماری خود آگاهی ندارند، حتی افرادی که از بیماری خود مطلع هستند، نیز متاسفانه به دلیل آموزش ندیدن از عوارض دیابت اطلاع ندارند.

وی با تاکید بر نقش پیشگیری در ابتلا به دیابت تصریح کرد: بی توجهی به امر پیشگیری یکی از دلایل شیوع دیابت در کشور است که لزوم آموزش در این زمینه به شدت احساس می شود.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی اظهار داشت: آموزش به پزشکان و مردم از وظایف انجمن های علمی است و با توجه به اهمیت موضوع دیابت، بخش مهمی از سخنرانی ها و سمپوزیوم های کنگره امسال انجمن متخصصان داخلی به این موضوع اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: به دلیل آموزش ندادن به مردم، شاهدیم افراد پس از از کار افتادن کلیه ها و نیاز به دیالیز یا نابینایی تازه به فکر درمان بیماری خود می افتند. این در حالیست که وقتی دیابت آثار مخرب خود را اینگونه بروز می دهد هم نمی توان اقدام درمانی مناسبی انجام داد و هم وجود این افراد بار مالی زیادی به سیستم سلامت جامعه تحمیل می کنند.

دکتر خسرونیا با تاکید بر امر پیشگیری به ویژه از طریق آموزش، خاطر نشان ساخت: ضروری است، افراد هر 6 ماه یکبار برای انجام چکاپ و آزمایش های لازم به پزشک مراجعه کرده در صورتی که قند آنان بالاتر از 150 است، حتما رژیم غذایی را زیر نظر پزشک پیگیری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه نوشیدن آب زیاد، تکرر ادرار و پرادراری و عطش زیاد از نشانه های دیابت به شمار می رود، ضروری است، افراد به محض مشاهده این عوارض هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنند.

جدیدترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی در حوزه سرطان ها، گوارش، قلب، ریه و بیماری های روماتولوژی طی روزهای 15 تا 18 اردیبهشت ماه امسال در بیست و ششمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی در مرکز همایش های رازی تهران به پزشکان و متخصصان مرتبط با این حوزه ارایه می شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی WWW.DAKHELI.ORG مراجعه کرده یا با شماره تلفن 88014005 تماس حاصل کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها