اولین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی همزمان با بیست‌و‌دومین سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی برگزار می‌شود، بزرگداشت زنده‌یاد ملاقلی‌پور و مجتبی راعی از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
کد خبر: ۷۸۳۸۰۸

به گزارش ایسنا، مجتبی امینی، دبیر این جشنواره درباره برگزاری این رویداد سینمایی گفت: سماء به معنای آسمان و برداشتی دو وجهی از نام و جایگاه سیدمرتضی آوینی در عرصه فرهنگ و هنر دینی است.

او ادامه داد: این جشنواره یک رویداد تخصصی در حوزه فیلم کوتاه است که با موضوع سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در حوزه اخلاق و رفتار انسانی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه سماء درباره بخش‌های مختلف این جشنواره توضیح داد: نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» در سه بخش ملی، نسل نو و فیلمنامه برگزار می‌شود و هر یک از بخش‌ها زیرشاخه‌های متفاوتی دارد.

امینی درباره زیرشاخه‌های مختلف این سه بخش گفت: بخش «ملی» در سه گروه داستانی، پویانمایی و مستند برگزار می‌شود. در بخش «نسل نو» شاهد رقابت فیلمسازان اول خواهیم بود که این فیلمسازان عموما از دانشجویانی هستند که فعالیت خود را در حوزه سینما تازه شروع کرده‌اند. در این بخش فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند ارزیابی می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه سماء با اشاره به زمان‌بندی برگزاری این جشنواره، گفت: جشنواره فیلم کوتاه سماء از بیست‌و‌دوم تا بیست‌و‌هفتم فروردین از ساعت 14 تا 22 در سینما فلسطین برگزار می‌شود. در طول برگزاری جشنواره، چهار فیلم اولی موفق که در سال 1393 با موضوع «سبک زندگی» ساخته شده‌اند، نمایش داده می‌شود.دبیر جشنواره فیلم کوتاه سماء عنوان کرد: در طول یک هفته برگزاری این رویداد سینمایی چهار کارگاه بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و مستندسازی برگزار می‌شود و همچنین مراسم بزرگداشت مجتبی راعی و گرامیداشت مرحوم رسول ملاقلی‌پور را خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها