جام جم سرا- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره فعالیت جیب‌برها در روزهای تعطیل نوروز و همچنین مراقبت از رمز عابر بانک به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۷۸۲۷۴۳
مراقب جیب‌برها باشید و رمز عابربانکتان را به کسی نگویید

سرهنگ عباسعلی محمدیان گفت: در ایام تعطیلات سال نو با توجه به افزایش تردد شهروندان در مراکز خرید به ویژه در مناطق مرکزی شهر تهران از قبیل محدوده بازار و استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی مترو و اتوبوس، عده‌ای از افراد از همین موضوع سوء استفاده کرده و در قالب گروه‌های سه یا چهار نفره و در مواردی نیز به صورت انفرادی اقدام به سرقت به شیوه جیب بری می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر افرادی که نقش سارق اصلی و سیاه کن را در گروه‌های سرقت به شیوه جیب بری بر عهده دارند، غالبا افرادی نیز در گروه حضور دارند که به محض انجام سرقت توسط سارق اصلی، اقدام به دور کردن اموال مسروقه از محل سرقت می‌کنند تا در صورت اطلاع شهروندان از هویت سارق اصلی، مدرکی برای اثبات ادعای خود نداشته باشند. لذا ضروری است شهروندان مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در صورت همراه داشتن وجه نقد، توصیه می‌شود تا وجوه نقد همراه افراد به هیچ عنوان تنها در یک جیب به ویژه جیب عقب نگهداری نشود و با تقسیم کردن وجوه نقد در جیب‌های مختلف لباس مانع از سرقت تمامی وجوه نقد همراه خود توسط سارقین شوند.

سرهنگ محمدیان تاکید کرد: در صورت پرداخت الکترونیکی یا از طریق دستگاه پوز در فروشگاه‌ها به هیچ عنوان رمز ورودی کارت عابربانک، بر روی کارت درج نشود و در زمان پرداخت پول به شیوه الکترونیکی، به هیچ عنوان رمز کارت را با صدای بلند و در حضور سایر افراد به فروشنده اعلام نکنید؛ توصیه پلیس آن است که رمز کارت توسط صاحب کارت ثبت و پس از انجام عملیات بانکی، رسید پرداخت پول به فروشنده تحویل داده شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی از گروههای جیب بر به شیوه مسافرکشی، از اعضای زن در گروه خود استفاده می‌کنند تا شهروندان اعتماد بیشتری کرده و دقت و احتیاط کمتری در نگهداری از اموال خود به ویژه وجوه نقد داخل کیف خود داشته باشند. از این رو به تمامی بانوان توصیه می‌شود که حضور زنان در داخل خودروهای مسافرکش شخصی به ویژه در صندلی شاگرد راننده نمی‌تواند دلیلی بر عدم رعایت نکات ایمنی در نگهداری اموال همراه افراد باشد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها