لاریجانی با اشاره به برخی تلاش‌ها برای ترساندن کشورهای منطقه از توافق هسته‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی، سیاست مسالمت‌آمیزی با همه کشورهای منطقه دارد و کشورها را برادران خود می‌داند.
کد خبر: ۷۸۰۳۸۱

به گزارش خبرگزاری مجلس، علی لاریجانی در گفت‌وگو با تلویزیون الرای کویت، با بیان این که برخی به اشتباهات در رسانه‌ها دامن می‌زنند، افزود: یکی از مهم ترین اشتباهات این است که به موضوع هسته‌ای پیچیده‌تر از اندازه، نگاه می‌کنند و گاه آن را به الفاظی که جز سوءتفاهم چیزی نیست وصل می‌کنند مانند این که ایران به دنبال نفوذ منطقه‌ای یا امپراتوری‌گری و این چیزهاست. رئیس قوه مقننه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نیازی به این گونه کارها ندارد و ما اصولا امپراتوری‌گری را کار درستی نمی‌دانیم و آن را موضوع امروز و معاصر نمی‌پنداریم.

لاریجانی با بیان این که دوره امپراتوری‌گری گذشته است، گفت: پایه اصلی انقلاب اسلامی دموکراسی‌خواهی و اتحاد کشورهای اسلامی بود بنابراین ما روی این مبانی فکر می‌کنیم اگر یک کشور اسلامی در منطقه وجود دارد ما به عنوان این که برادران ما هستند، خواهان ایجاد روابط مسالمت‌آمیز با آنها هستیم. وی با تاکید بر این که ما همیشه از دموکراسی در منطقه حمایت کردیم، گفت: این‌گونه بحث‌ها به نظر من، تحلیل‌هایی است که پایه‌های دقیقی ندارد. رئیس مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اظهارات چند روز گذشته علی یونسی مشاور رئیس‌جمهور کشورمان درباره کشور عراق، گفت: فکر نمی‌کنم چنین حرفی را زده باشند گاهی در ترجمه مطالب اشتباهاتی صورت می‌گیرد و شاید یک بحث فرهنگی را مطرح کردند و در واقع یک نوع همگرایی‌های فرهنگی را مبنا قرار دادند، بعید می‌دانم این حرف‌ها زده شده باشد.

لاریجانی افزود: بنده به کلی بعید می‌دانم وی چنین اظهارنظری را بیان کرده باشد زیرا ما در جمهوری اسلامی ایران از رهبر معظم انقلاب گرفته تا رئیس‌جمهوری و شخصیت‌های علمی برجسته کشور در این موضوع اتفاق نظر داریم که نظام اسلامی ایران اساسا با واژه‌هایی مانند امپراتوری مخالف است زیرا جنس امپراتوری و گرایش به ایجاد امپراتوری را یک جنس سلطه‌گری می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها