براساس ارزیابی‌های آژانس بین المللی انرژی، قیمت جهانی نفت تا سال ۲۰۲۰ میلادی نمی‌تواند بالاتر از ۱۰۰ دلار برود.
کد خبر: ۷۷۰۲۳۴
قیمت نفت زیر ۱۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۰

به گزارش پایگاه خبری «گلوب اند میل»، آژانس بین امللی انرژی پیش بینی کرد که حداقل تا سال ۲۰۲۰ میلادی، قیمت نفت کمتر از ۱۰۰ دلار خواهد بود.

این در حالی است که باوجود قییمت پایین نفت، همچنان تقاضا جهانی با کاهش روبرو است و آمریکا با سرعت در حال کم کردن تعداد دکل های فعال حفاری خود است.

همچنین آژانس بین المللی انرژی در پیش بینی خود اعلام کرد: علیرغم کاهش دکل‌های فعال حفاری در آمریکا، تا پنج سال آینده آمریکا پیشگام در عرضه انرژی شامل تولیدات در زمینه میعانات، گاز مایع طبیعی و نفت خام خواهد بود که در مورد تولید نفت خام به ۱۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید، این درحالی است که تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی روزانه ۱۱.۸ میلیون بشکه گزارش شد.

در همین حال، آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که تا ۵ سال آینده، سرعت تقاضا جهانی برای نفت، به دلیل مسائل ساختاری در کشورهای پیشرفته و قدرت‌های برتر اقتصادی دنیا از قبیل چین، از سرعت کمتری در مقایسه با روند فعلی برخوردار باشد و به رشد سالانه ۱.۲ درصد برسد.

برپایه این گزارش، آژانس بین المللی انرژی بر این باور است که قیمت پایین نفت می تواند تنها تاثیر جزئی بر روی رشد تقاضا جهانی داشته باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها