معاون اول رییس جمهور:

نفهمیدیم پول نفت کجا رفت

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه در ۵ سال گذشته هیچ ماشین آلاتی به روستاها و شهرداری ها داده نشده، گفت: درآمد نفت در سال ۱۳۹۰، ۱۱۸ میلیارد دلار بوده و ما نفهمیدیم در این ۵ سال گذشته پول نفت کجا رفت.
کد خبر: ۷۶۹۳۲۱
نفهمیدیم پول نفت کجا رفت

اسحاق جهانگیری در مراسم واگذاری ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات عمرانی به شهرداری های زیر ۵۰ هزار خانوار، گفت: امام خمینی (ره) حق بزرگی به گردن ما دارد و انقلابی را رهبری کردد که باورکردنی نبود. به اعتقاد من امام (ره) به مردم اعتماد داشت و مردم هم به امام (ره) اعتماد داشتند و همین موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد. در ۲۱ بهمن ۵۷ با آن حکومت نظامی خشن که حکم تیر داده بودند، امام به واسطه همین اعتماد دستور داد حکومت نظامی لغو شود و مردم اعتماد کردند و ما به عنوان مسئول باید به این مردم اعتماد کنیم.

وی افزود:در روز ۲۲ بهمن ملت ایران دوباره با اقتدار انقلاب دیگری را رقم خواهند زد و دنیا از این شکوه درس خواهد گرفت. ۲۲ بهمن برای هیچ فرد یا گروه و حزبی نیست.

معاون اول رییس جمهور یکی از افتخارات ایران را گسترش خدمات عمرانی در ۳۶ سال انقلاب عنوان کرد و گفت: آغاز این راه به دستور امام خمینی (ره) و ایجاد جهاد سازندگی بود و همه دولت ها در طول انقلاب به این مهم توجه کردند.

جهانگیری با بیان اینکه مردم از ما توسعه کشور را مطالبه می کنند، افزود: از همه صاحبنظران می خواهیم تا به ما مشورت دهند و ایران با ظرفیتی که دارد می تواند با دلار ۴۰ تومان هم توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در کشور بسیار است، گفت: کمیسیونی در دولت تشکیل داده ایم تا به مسائل کلانشهرها رسیدگی کند، امروز وقتی هر ایرانی شرایط اهواز را می بیند آرامش ندارد؛ چرا که انگار بخشی از بدن ایران دچار مشکلی جدی شده است و باید این انگیزه را در مردم ایجاد کرد تا به کلانشهرها مهاجرت نکنند؛ هر چند که دولت با محدودیت منابع روبروست.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گفته شده در ۵ سال گذشته هیچ ماشین آلاتی به شهرداری ها و دهیاری ها داده نشده و اگر هم بوده کم بوده است، گفت: این در حالی است که در سال ۹۰ درآمد نفت ۱۱۸ میلیارد دلار بوده است و رشد اقتصادی منفی و تورم صعودی داشتیم.

جهانگیری افزود: هم اکنون ۴۸۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور داریم که شاید ۳۰ هزار میلیارد تومان آن را بتوانیم امسال محقق کنیم. باید بخش خصوصی را وارد سیستم کرد و کارها را به پیمانکاران داد، البته دنبال فاینانس و منابع خارجی هستیم تا به رشد اقتصادی برسیم.

وی از دو مصوبه در دولت خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده تا تعداد زیادی اتوبوس در کشور تزریق شود که شرکت های لیزینگی مانند قدیر پیشنهاد دادند می توانیم در این امور مشارکت کنیم که این همان حلقه سوم است که باید شکل بگیرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: همچنین مصوبه دوم این است که روستاهای زیر ۲۰ هزار خانوار همه گازرسانی می شوند و ایران در شبکه گازرسانی منحصر به فرد است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خورستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
آقایی جهانگیری به خانم ابتكار بگو اقدامات ابتكاراتی و اولویت هاتو بذار برای دوره های بعدی ٰ مردم در اهواز دارنند خفه میشند ... یه كاری بكن ْ آلودگی هوای خوزستان مدت هاست بحرانی شده، اما چون تاكنون هیچ مقام مسئولی آن را با گوشت و پوست خود حس نكرده هنوز حل نشده باقی مانده است، روز گذشته تعدادی از نمایندگان اهواز نسبت به این وضع واكنش نشان دادند؛ برای نمونه شریف حسینی با انتقاد از به تأخیر افتادن یك هفته ای سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استان خوزستان ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها