فیس‌بوک اجازه تعیین تکلیف حساب کاربری پس از مرگ را به خدمات خود اضافه کرد

پس از مرگ چه بلایی سر حساب فیس‌بوک شما می‌آید

سرانجام شبکه اجتماعی مشهور فیس‌بوک تصمیم گرفت تا ساختاری برای تعیین شرایط حساب کاربری پس از مرگ صاحب حساب تعیین نماید.
کد خبر: ۷۶۹۹۶۷
پس از مرگ چه بلایی سر حساب فیس‌بوک شما می‌آید

جام جم کلیک: بسیاری از افراد آینده شبکه‌های اجتماعی را بسیار عجیب می‌دانند زیرا در این شبکه‌ها هیچ نظارتی بر روی حساب‌های کاربری وجود ندارد و برخی از حساب‌ها جعلی هستند و از سوی دیگر نیز بسیاری از افرادی که در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند در یک محدوده سنی قرار دارند و احتمالا بازه زمانی سال‌های مرگ و میر این افراد، به‌ یکدیگر نزدیک خواهد بود و به همین دلیل نیز بسیاری از افراد، آینده شبکه اجتماعی فیس بوک را یک قبرستان پر از حساب‌های کاربری بدون صاحب می‌دانند.

این دیدگاه به‌ هیچ عنوان نادرست نیست ولی به‌راحتی می‌توان جلوی آن را گرفت زیرا با تعیین تکلیف حساب در شرایط خاص می‌توان از بدون صاحب ماندن آن جلوگیری به‌ عمل آورد. در این میان باید گفت که فیس‌بوک برای این کار پیشگام شده است و در سیستم جدیدی که این شبکه اجتماعی برای حساب‌های کاربری اعضای خود اضافه کرده است می‌توان به‌سادگی تعیین کرد که درصورت وفات فرد، چه کسی حق دارد تا کنترل حساب کاربری او را در اختیار بگیرد و به این ترتیب درست مانند امور دیگر، حساب کاربری فیس‌بوک نیز به‌صورت موروثی به فرد دیگر انتقال خواهد یافت.

این ساختار موجب می‌شود تا شبکه اجتماعی فیس‌بوک بتواند از حساب‌های غیرفعال خود آگاه شده و از تبدیل شدن به یک مرکز سرشار از حساب‌های کاربری غیرفعال جلوگیری کند. در این بخش شما باید نام و مشخصات فردی شخصی که می‌خواهید وارث شما برای این حساب کاربری باشد را در بخشی به نام Legacy contact وارد نمایید و درصورت فوت کردن شما، فرد یاد شده می‌تواند با ارسال کپی مدارک فوت شما و مدارک شخصی خود، امکان دسترسی کامل به حساب کاربری شما را به‌ دست بیاورد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها