داماد جوان، از رفتار خانواده عروس به تنگ آمد

د! هی به من می‌گن این رسمه اون رسمه!

جام جم سرا: رسم و رسوم دست‌وپاگیر خانواده عروس، سرانجام تازه‌داماد را پشیمان کرد و پای زوج جوان را برای جدایی به دادگاه خانواده کشاند.
کد خبر: ۷۶۸۵۸۰
د! هی به من می‌گن این رسمه اون رسمه!

مرد جوان درباره علت درخواست خود به قاضی گفت: آقای قاضی از رسم و رسوم خانواده همسرم خسته شدم. همسرم و خانواده اش هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، می‌گویند در خانواده آنها رسم است یا نیست. مثلا زمانی که ما داشتیم ازدواج می‌کردیم خانواده همسرم گفتند که رسم ندارند جشن نامزدی بگیرند. تمام مخارج عروسی و حتی هزینه‌هایی که معمولا خانواده عروس باید بپردازند را به گردن ما انداختند و گفتند که رسمشان همین است. آن زمان چیزی نگفتم و هر چه گفتند قبول کردم.

وی افزود: حالا که یک سال از زندگی مشترک ما گذشته است، این رسم و رسوم آنها مرا دیوانه کرده است. خانواده همسرم مرتب در زندگی ما دخالت می‌کنند و برای هر کار ما طبق رسم و رسومشان تصمیم می‌گیرند. وقتی می‌خواهیم خانه اجاره کنیم می‌گویند رسم بر این است که دختر نزدیک خانه مادرش زندگی کند. وقتی می‌خواهیم تعطیلات به مسافرت برویم می‌گویند رسم دارند که مسافرت زن و شوهر باید با خانواده عروس باشد. آنها دارند از من سوء استفاده می‌کنند و به بهانه رسم و رسوم هرچه می‌خواهند انجام می‌دهند. برای همین می‌خواهم به این زندگی پایان دهم.

زن جوان نیز به قاضی گفت: ما همیشه بر طبق رسم و رسوممان زندگی کرده‌ایم و من نمی‌توانم این رسم و رسوم را زیر پا بگذارم. هر اتفاقی بیفتد رسم و رسوم خانواده ما باید اجرا شود ولی شوهرم مرتب سر من غر می‌زند و می‌خواهد به خاطر یک موضوع ساده و بی‌اهمیت دعوا به راه بیندازد. برای همین من هم تصمیم به جدایی دارم.

قاضی سعی کرد آنها را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
اصولا وقاعدتا باید یك استدلال منطقی هر كدام از طرفین برای متاركه كافی باشدوطلاق جاری شود.زندگی اجباری مشترك هیچ مفهومی ندارد.
ع
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
رسم ورسوم؟؟؟؟ من با داماد موافقم هرچه میكشیم از ناز پروده بودن بعضی دخترا است كه هیچ چیزی تو خونه مادرشون جز توقع زیاد یاد نمیگیرن!! البته بعضی از پسرا هم كه توی همچین خانواده هایی بزرگ میشن هم همینجورین.
آنیتا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
۰
۰
خوب چی میشه مثلا، با خانواده خانم به مسافرت رفتن یا نزدیكشون خونه گرفتن كه بد نیست ،اتفاقا زحمت بیشتری رو دوش خانواده خانم می افته
123
United States
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
انیتاجون
به گفته شما پس طلاق تو خانواده ایشون رسمه وچون بدون رسوم خانوادگی كاری نمیكنند درسته؟..............

نیازمندی ها