معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در دهه فجر خبرهای خوشی از برنامه‌های دولت در مسکن اجتماعی اعلام می‌شود، از ساخت 100 تا 300 هزار واحد مسکن در قالب این طرح خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۳۲۸
خبر خوش مسکن اجتماعی، دهه فجر اعلام می‌شود

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی صنعت مسکن، حامد مظاهریان دوری از شعارزدگی در برنامه‌ها‌ را از عوامل تاثیرگذار در طولانی شدن بازنگری در طرح جامع مسکن دانست و گفت: با نامگذاری مسکن اجتماعی به نام «مسکن امید» مخالف هستم، چون اگر به مسکن اجتماعی، مسکن امید بگوییم، این برنامه متعلق به دولت یازدهم می‌شود؛ این در حالی است که برنامه ما برای بخش مسکن دوازده ساله است.

وی افزود: مسکن اجتماعی وظیفه دولت است، اما نه به‌عنوان یک طرح خاص متعلق به یک دوران خاص و باید از قید نام‌ها رها شویم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طرح جامع مسکن که با پشتوانه پنج دهه برنامه‌ریزی در ایران و با توجه به تجارب برنامه‌های توسعه قبل و پس از انقلاب شکل گرفته، نقشه راه نیل به اهداف بخش مسکن در افق دوازده ساله تا سال 1405 است.

وی گفت: دولت باید مسیر پیش‌رو را به‌طور مستمر بازنگری و با توجه به دستاوردها، ناکامی‌ها و شرایط اجتماعی و اقتصادی موجود، اصلاحات احتمالی را در مسیر دستیابی به اهداف اعمال کند.

مظاهریان افزود: گذشت حدود هشت سال از تدوین طرح جامع مسکن، تحولات جمعیتی به روایت سرشماری‌های نفوس و مسکن سال‌های 1385 و1390 و بالاخره تغییرات اساسی در رشد اقتصادی و تحولات محسوس در نحوه توزیع درآمد و حجم خانوارهای کم‌درآمد را می‌توان از جمله دلایلی دانست که لزوم بازنگری در نقشه راه طرح جامع مسکن را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: بخش اول طرح جامع مسکن به هدفگذاری و چهره‌نمایی وضع موجود بخش مسکن پرداخته و در افق دوازده ساله، کاهش شاخص دسترسی به مسکن به‌عنوان یک هدف اساسی مورد توجه قرار گرفته است. این شاخص، مدت زمان انتظار یک خانوار متوسط در کشور را برای صاحب خانه شدن نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ابراهیم كلاهدرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
سلام اینجانب ابراهیم كلاهدرازی حدوددوسال هست تصادف كردم ازناحیه سردچارخونریزی مغزی دستوپای چپم قادربه كارنیست پدرم تحت پوشش خودم اجاره نشین خیرین كمكم میكن ادرس تربت حیدریه فیص اباد محولات روستای احمداباد شماره ملی۶۵۱۹۹۵۴۹۱۸همراه۰۹۳۹۹۱۳۸۵۱۷درددل منوبه گوش مسولین برسونین تشكر

نیازمندی ها