شکایت با فیلم، عکس و پیامک

همیشه مشکل آدم شاکی این است که باید برای اثبات گفته‌هایش مدرک رو کند، ولی چون بعضی از اتفاقات ناخوشایند در لحظه روی می‌دهد فرصت جمع کردن مدرک و ادله را از آدم‌ها می‌گیرد و همین می‌شود که بعضی‌وقت‌ها حرف حق به کرسی نمی‌نشیند.
کد خبر: ۷۵۸۶۴۳
شکایت با فیلم، عکس و پیامک

حالا اگر فرد شاکی، یک محصل کم سن و کم تجربه مدرسه باشد و در این محیط اتفاقی مثل توهین، تحقیر یا تنبیه برایش پیش آمده باشد بیشتر از هر کسی دستش خالی از ادله خواهد بود. اما ظاهرا قرار است این وضع تغییر کند و اثبات حقانیت شکات آسان‌تر شود.

طبق گزارش خبرگزاری میزان، این قول را سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران داده و از فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواسته اگر شکایتی دارند آن را با فیلم و عکسی که از ماجرا تهیه کرده‌اند، همراه کنند و شکایتشان را پرو پیمان کرده و تحویل مسئولان بدهند.

دو شماره هم هست که افراد شاکی می‌توانند با آن تماس بگیرند، یکی شماره تلفن همراه 09121540640 برای ارتباط با صندوق الکترونیکی ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش پایتخت برای ارسال فیلم و عکس و دیگری شماره 09123804414 برای ارسال پیام‌های مردمی به اداره روابط عمومی.

این دو شماره برای کسانی که مدرک مستند در اختیار دارند واقعا برگ برنده‌ای است، بویژه این که سخنگو قول داده در 72 ساعت به شکایت‌ها رسیدگی شود.

اصلا آسان شدن فرآیند احقاق حق، اتفاق خوبی است و باید از آن استقبال کرد و آن را به‌عنوان ابزارهای نظارتی به همه شهرهای کشور تعمیم داد، اما این اتفاق خوب می‌تواند چند تالی فاسد هم داشته باشد مثل این که هم معلم و هم شاگرد به فکر مچ‌گیری باشند و دنبال فرصت برای جمع کردن ادله مستند علیه هم. البته نمی‌دانم در لحظه‌ای که یک اتفاق ناخوشایند در مدرسه در حال وقوع است، فشار روانی ناشی از آن به چند نفر اجازه می‌دهد این طور منطقی فکر کنند و دنبال جمع‌آوری مدرک و تهیه فیلم و عکس از ماجرا باشند، اما به هر حال اگر کسی موفق شود در این لحظات بر اعصابش مسلط شود کار بزرگی انجام داده و اثبات وقوع یک تخلف را آسان‌تر کرده که این برای فرد شاکی (چه معلم و چه دانش‌آموز) قوت قلبی است.

درست است که نباید در محیط مدرسه از این قبیل حرمت شکنی‌ها و قانون گریزی‌ها اتفاق بیفتد که بعد عده‌ای به فکر دست و پا کردن مدرک باشند، ولی چون این اتفاقات تلخ وجود ندارد، سیستم نظارتی هم باید وجود داشته باشد. نکته دیگر این که چون دانش‌آموزی که هنجار شکن است یا معلمی که فراموش کرده مسئول پروراندن یک نسل است به یکباره این چنین نشده‌اند و زمان برده تا ناهنجار و حرمت شکن بشوند، پس اگر بتوان با گوشمالی‌هایی مثل جمع کردن مدرک علیه‌شان در همان مراحل اولیه انحراف، به آنها تلنگری زد و از غفلت بیدارشان کرد، شاید دیگر دانش‌آموز قاتل یا معلمی که غرق در خشونت به جان شاگردش می‌افتد، یافت نشود.

مریم خباز ‌- گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها