فدراسیون بین‌المللی دیابت اعلام کرده است با تغییر عادات غذایی می‌توان از بروز، تشدید و حتی بازگشت دیابت جلوگیری کرد.
کد خبر: ۷۵۸۵۳۱

به گزارش ایسنا، کارشناسان تغذیه و سلامت این فدراسیون به پنج نمونه از مواد غذایی مفید برای کنترل یا حتی پیشگیری از دیابت اشاره می‌کنند:

روغن زیتون خالص: روغن زیتون در میان روغن‌ها به‌عنوان اسید چرب غیراشباع برای افراد دیابتی محسوب می‌شود. مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده در وعده‌های غذایی به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند و مقاومت در برابر انسولین را کاهش می‌دهد.

کلم و سبزیجات: کلم و اسفناج از مواد غذایی مغذی و کم‌کالری است که قند خون را به هیچ عنوان بالا نمی‌برد. این سبزیجات همچنین حاوی لوتئین و زیکسانتین بوده که برای تقویت بینایی بیماران دیابتی مفید است.

دارچین: دارچین پاسخگویی بدن به انسولین را بهتر کرده و سطح گلوکز خون را در بیماران دیابت نوع دوم تنظیم می‌کند.

ماهی ساردین: این ماهی منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که سطح لیپوپروتئین (از بین برنده کلسترول بد) را افزایش می‌دهد و همچنین سطح تری‌گلیسیرید را در افراد دیابتی کاهش می‌دهد.

چای سبز: چای سبز سطح گلوکز،‌ تری‌گلیسیرید و کلسترول خون را به دلیل آنتی‌اکسیدانی که دارد، کاهش می‌دهد و به دنبال آن از آسیب کلیه که در بیماران دیابتی شایع است، ‌جلوگیری می‌کند.

مبتلایان به گلودرد میکروبی در خطر روماتیسم قلبی

رئیس انجمن عفونی اطفال بااشاره به تفاوت گلودردهای ویروسی و میکروبی گفت: 25 درصد گلودردها چرکی است که خطر روماتیسم مفصلی و قلبی را افزایش می‌دهد و مبتلایان به آن حتما باید بین 24 تا 48 ساعت در منزل استراحت کنند.

محمدرضا بلورساز در گفت‌وگو با فارس با بیان این‌که یکی از عفونت‌های سر و گردن گلودرد است، اظهار کرد: علائم گلودرد ویروسی سرفه، آبریزش بینی، عطسه، تب مختصر، گرفتگی بینی و کوفتگی ضعیف بدن است و گلوی متورم و قرمز در معاینه دیده می‌شود. میکروب‌های زیادی موجب گلودرد می‌شود که یکی از شایع‌ترین آنها گلودرد میکروبی استروپتوکوکی است که بیشتر در افراد پنج تا 15 سال دیده می‌شود.وی تاکید کرد: مبتلایان به گلودرد میکروبی علائمی مانند تب حدود 40 درجه، لرزش شدید، مشکل بلع، برافروختگی صورت، وجود غدد لنفاوی در گردن و دل درد شدید را نشان می‌دهند. گلودرد میکروبی بسیار خطرناک‌تر از ویروس است. توکسین یا سم آن در خون ریخته و روی مفاصل می‌نشیند و به روماتیسم مفصل منجر می‌شود. همچنین چنانچه این سم روی دریچه‌های قلب بنشیند روماتیسم قلبی را در پی دارد. به محض این‌که فردی گلودرد می‌گیرد باید به پزشک مراجعه کند تا براساس تشخیص درمان آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها