پذیرایی متفاوت در جشن تولد کودکان

هنرنمایی با سوسیس و کالباس

جام جم سرا: وقتی اسم ساندویچ به میان می‌آید همان تصویر مواد خوشمزه داخل نان باگتی که در کاغذ کاهی پیچیده شده و در کیسه گذاشته شده و بوی مدهوش‌کننده‌ای از آن به مشام می‌رسد در ذهن بسیاری نقش می‌بندد. علاوه بر این، برای ما ایرانی ها، واژه ساندویچ با یک چنین پیشینه‌ای شکل گرفته؛ در حالی که واقعیت چیزی جز این است.
کد خبر: ۷۵۶۵۶۴
هنرنمایی با سوسیس و کالباس

کلمه ساندویچ به معنای قراردادن چیزی در فشار از دو سمت است و چون مواد داخل ساندویچ از دو سمت در پوشش نان قرار می‌گیر‌د، این خوراک به نام ساندویچ شناخته می‌شود. ساندویچ محدود به فست‌فود نمی‌شود و در زبان‌های خارجی که این واژه از آنها برآمده، ساندویچ به معنای نان به همراه پنیر، کره، مارمالاد، مربا، پوره سیب‌زمینی یا هر ماده مناسب دیگر است. اگر می‌خواهید این ساندویچ‌ها هم به اندازه همان ساندویچ‌های معروف قدیمی خوشمزه به نظر آید و خودتان و خصوصا فرزندانتان از خوردنشان لذت ببرید، می‌توانید آنها را با ظاهری متفاوت درست کنید. لازمه انجام این کار، کمی ذوق هنر نقاشی، نان، مواد داخل ساندویچ و به تناسب طرحتان گوجه فرنگی، پنیر پیتزا، هویج، کاهو و سایر مواد توصیه شده است. در اینجا شیوه درست کردن چند ساندویچ با ظاهری جالب را به شما آموزش می‌دهیم. ضمن این‌که توصیه می‌کنیم در خوردن سوسیس و کالباس اصلا زیاده‌روی نکنید.

• باب اسفنجی: شخصیتی که بچه‌ها عاشقش هستند. به شما پیشنهاد می‌کنم برای بهتر درآوردن کار، ابتدا نقاشی‌اش را ‌روی کاغذ بکشید و به اندازه کافی تمرین کرده تا براحتی بتوانید طرح‌تان را بر نان پیاده کنید. سر بزرگ باب را با نان تست ببرید. برای شلوار مربعی‌شکل و کفش‌های مستطیلی‌اش از قسمت تیره نان تست که معمولا ‌ روی آن قرار دارد استفاده کنید. چشم‌های بزرگ دایره‌ای شکل، بینی، دندان‌ها، دست‌ها و ساق پاها را با پنیر پیتزای ورقه‌ای درآورید و درجای مناسب بگذارید. قسمت‌های تیره رنگ مثل عنبیه چشم، دهان، خطوط دور لب و کمربند را با پوست خیار یا بادمجان درآورید. با گوجه فرنگی هم کراوات و زبان را شکل دهید و در جای مناسب بگذارید. باب اسفنجی در داخل بشقاب به روی شما لبخند می‌زند. شما می‌توانید داخل این ساندویچ و سایر ساندویچ‌ها، هر ماده‌ای که مایل بودید، از کره و پنیر و مربا گرفته تا سالاد ا‌لویه و پوره سیب‌زمینی قرار دهید.

• هلو کیتی: هر دختربچه‌ای شیفته‌اش است و در میان پسربچه‌ها هم طرفدارانی دارد. درست کردن آن هم بسیار ساده است. طرح صورت هلو کیتی را با نان تست درآورید. چشم‌ها، بینی و سبیل را با پوست خیار درآورید. پاپیون را با کالباس یا پنیر پیتزا درآورید و دور پاپیون و دایره وسط آن را نیز با گوجه‌فرنگی شکل دهید. به همین سادگی هلو کیتی شما حاضر می‌شود و نگاه معصومانه‌اش را به شما می‌دوزد.

• شیر: صورت شیر را با نان تست درآورید. دورتادور زیر نان را با چیپس‌های مربعی یا مثلثی‌شکل به عنوان یال بپوشانید. با پنیر پیتزا و هویج، تعدادی مثلث ریز درآورید و یکی در میان‌روی چیپس‌ها قرار دهید تا سایه روشن رنگ یال شیر شکل بگیرد. با خیار یا پنیر پیتزا یا هر چیز سفیدرنگ دیگر چشم‌ها را درآورید و در جای مناسب بگذارید. روی سفیدی چشم‌ها هم یک نصفه زیتون قرار دهید تا عنبیه باشد. می‌توانید برای نشان دادن برق چشمان شیر، مربع بسیار کوچکی از پنیر پیتزا ببرید و روی زیتون‌ها بگذارید. بینی و سبیل را با پوست خیار درآورید. آقا شیره در داخل بشقاب به انتظار شماست. اما این بار، قرار است شکارچی شکار شود.

• جغد: درست کردن این یکی هم بسیار ساده است. بدن و بال‌های جغد را با قسمت تیره نان تست به صورت جداگانه درآورید و بال‌ها را در دو سمت بدن قرار دهید. بخش روشن سینه جغد را هم با نان تست درآورید. می‌توانید برای سفیدتر نشان دادن این بخش، پنیر صبحانه را‌ روی نانی که به شکل مناسب برش زده‌اید بمالید. چشم‌ها را با پنیر پیتزا درآورید و دو دایره کوچک با پوست خیار به عنوان مردمک‌ها ‌ روی آن قرار دهید. نوک و پاها را با هویج ببرید. در زیر پای جغد، یک چوب شور یا هر چیز مناسب دیگر قرار دهید.

• گوسفند: بازهم به دو رنگ نان تست احتیاج داریم. می‌توانید قسمت تیره نان تست را به همراه قسمت‌های روشن‌تر میانی استفاده کنید یا برای سفیدتر کردن،‌ روی نان برش خورده پنیر را به دقت بمالید. صورت گوسفند را با قسمت تیره درآورید و پشم روی سر و گوش‌ها را با قسمت روشن نان شکل دهید. چشم‌ها را با پنیر پیتزا یا وسط خیار درآورید و با پوست خیار عنبیه و سوراخ‌های بینی را آماده کنید. ببعی حاضر است.

• پرندگان خشمگین: چقدر هم که تبشان داغ است! یک برش دایره‌ای شکل از نان تست را برای سر پرنده درآورید و نیمه بیشتر بالای آن را با نیمدایره‌ای از کالباس بپوشانید تا رنگ طبیعی‌تری به خود بگیرد. چشم‌های دایره‌ای شکل را با پنیر پیتزا ببرید و نوک‌های مثلثی شکل را با هویج. با زیتون سیاه یا پوست خیار مردمک و ابروی‌های گره خورده را درآورید و در جای مناسب قرار دهید. در این جا چند برش کاهو هم پایین‌تر از پرندگان گذاشته شده تا حالت لانه پرنده برای بیننده تداعی شود.

• ماهی: نیمو، ماهی دوست داشتنی بچه‌ها و حتی بزرگسالان بود. بدنش را با نان تست درآورید. با برش‌های باریک هویج، قسمت‌های رنگی ماهی را پر کنید و با استفاده از خطوط باریکی از پوست خیار، آنها را از هم جدا کنید. گویی برای قسمت‌های نارنجی رنگ، خط دور کشیده‌اید. چشم‌ها را با پنیر پیتزا درآورید و دایره‌های کوچکی از پوست خیار را به عنوان عنبیه‌رویشان بگذارید. دهان خندان نیمو را با پوست خیار شکل دهید و باله‌ها را هم با برش‌های هویج شکل دهید. می‌توانید چند دایره کوچک از پنیر پیتزا در کنار نیمو بگذارید تا ظاهر حباب‌های زیر آب را به خود بگیرد، و همچنین چند برگ در قسمت پایینی بشقاب بگذارید تا جلبک‌های کف دریا باشند.

• خرچنگ خندان: شاد است و شما را می‌خنداند. یک برش دایره‌ای شکل از نان تست درآورید و در وسط بشقاب قرار دهید. چشم‌ها را با پنیر پیتزا درست کنید و مردمک‌هایی کوچک از پوست خیار یا زیتون سیاه درآورید و ‌رویشان بگذارید. برش‌های منحنی از سوسیس هم می‌شوند پاها. چنگال‌ها را هم با گوجه‌فرنگی شکل دهید. در اینجا چنگال‌ها با یک نی پلاستیکی خم شده به خرچنگ وصل شده، اما اگر نی در دسترس‌تان نبود، می‌توانید از هر چیز دیگر استفاده کنید و آن را به شکل مناسب درآورید. در پایان‌با سس کچاپ، لبخندی بر چهره خرچنگ‌تان بکشید.

• زرافه: همان شترگاوپلنگ معروف. طرح صورت و گوش‌ها را با نان تست درآورید. بخش جلوی دهان و بینی را هم به صورت بیضی بزرگ با نان تست ببرید و در جای مناسب قراردهید. خال بالای سر، گوش‌ها و خال‌های روی گردن را هم با قسمت تیره رنگ نان تست ببرید و در جایشان بگذارید. چشم‌ها و لب خندان را با پوست خیار درآورید، و سوراخ‌های بینی را با برشی کوچک از زیتون سیاه. ساندویچی فوق‌العاده به روی شما لبخند می‌زند.

لیلا رعیت / چاردیواری (ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
۰
۰
برادر زاده ام عاشق این صفحه شده!
nahid
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
۰
۰
عاااااالی بود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها