مستندسازی از زندگی پزشکان نخبه

شبکه سلامت، زندگی نخبگان علم پزشکی را در قالب یک مجموعه مستند با نام «سواد روشن راه» به تصویر می‌کشد.
کد خبر: ۷۵۴۷۵۱

این مجموعه پنج قسمتی که به تهیه‌کنندگی بهرام صادقی‌مزیدی تولید می‌شود، زندگی پزشکانی را به نمایش می‌گذارد که از مفاخر علمی کشورمان هستند، چند دهه برای سلامت این مردم کوشیده و همچنان در حال طبابت هستند.

صادقی درباره مستند سواد روشن راه گفت: این مجموعه مستند فعلا در پنج قسمت تولید می‌شود که سه قسمت از آن آماده و به شبکه تحویل شده است. دو قسمت پایانی نیز تا پایان بهمن ماه آماده خواهد بود.

به گفته این تهیه‌کننده، در این مستند به زندگی پزشکانی چون دکتر حسن عارفی متخصص قلب و عروق، دکتر مسلم بهاری پاتولوژیست، دکتر داریوش فرهود متخصص ژنتیک و یحیی دولتی متخصص پوست پرداخته شده است.

صادقی درباره انتخاب این پزشکان گفت: ساخت این مستند با پیشنهاد فرهنگستان علوم پزشکی در شبکه سلامت انجام می‌شود. این متخصصان را نیز فرهنگستان معرفی کرده است.

تهیه‌کننده مستند سواد روشن راه درباره اهداف تولید این مستند گفت: در هر قسمت از این مستند زندگی پزشکان نامبرده را حدود 60 دقیقه به نمایش می‌گذاریم. این پزشکان به واسطه سال‌ها تلاش و کوشش در راه خدمت به مردم، الگوی جامعه و بخصوص پزشکان جوانی هستند که بتازگی وارد دنیای طبابت شده‌اند.

به اعتقاد صادقی، شیوه زندگی، دیدگاه‌ها و شخصیت این پزشکان از ویژگی‌هایی برخوردار است که حتما بینندگان و بخصوص پزشکان نسل جدید را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این تهیه‌کننده، مستند سواد روشن راه را بهانه‌ای برای معرفی استادان بزرگ پزشکی و نمایش شیوه فعالیت و زندگی آنها دانست و گفت: این مفاخر از جهات مختلف، الگو هستند. گرچه کوشیده‌ایم جایگاه علمی و فعالیت‌های حرفه‌ای آنها در زمینه طبابت و تدریس را به تصویر بکشیم، اما این مستند گویای شخصیت والا، اندیشه و دیدگاه انسانی آنها نیز است.

صادقی ادامه داد: این متخصصان عمدتا در دهه هفتم و هشتم عمرشان هستند، اما شاداب‌تر از بسیاری جوان‌ها هر روز کارشان را آغاز می‌کنند و گاه ساعت‌های زیادی را به تدریس یا درمان بیماران مشغولند.

بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، ساخت مستند سواد راه روشن از خرداد آغاز شده و تا پایان بهمن سال جاری ادامه خواهد داشت. برای ساخت این مستند گروه تولید در محل کار و زندگی این متخصصان که همگی ساکن تهران هستند، حضور پیدا کرده‌اند و کوشیده‌اند تصویری بی‌واسطه از آنها ثبت کنند. مستند سواد راه روشن تا پایان سال برای پخش از شبکه سلامت آماده خواهد شد، اما هنوز زمان نمایش این مستند به طور دقیق مشخص نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها