آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع تقلید، در دیدار نماینده کشورمان در کنفرانس الازهر مصر، با اشاره به فرصت پیش آمده برای تقویت روابط دینی و مذهبی بین مصر و ایران، گفت: باید بسیار عالمانه و باتدبیر درجهت تقویت این روابط گام برداریم و همه بدانند که اختلافی با هم نداریم، بلکه همه نشانه‌های موجود دلالت بر نزدیکی دو ملت با هم است.
کد خبر: ۷۴۸۳۶۲
تاکید آیت‌الله صافی بر تقویت روابط ایران و مصر

به گزارش ایرنا، او بیان کرد: ما باید با همه کشورهای اسلامی بویژه مصر ارتباط داشته باشیم و دولت باید هر چه زودتر نسبت به تقویت روابط با مصر اقدام کند.

27 آذر «روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری» شد

شورای عالی انقلاب فرهنگی بیست و هفتم آذر مصادف با هجدهم دسامبر را به مناسبت تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نام «روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری»، تعیین و تصویب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی در جلسه سه‌شنبه‌شب این شورا با بیان این‌که «تصویب این پیشنهاد در مجمع عمومی سازمان ملل آن هم با اجماع، دستاورد گرانقدری است»، تصریح کرد: امروز دیگر هیچ کس تردید ندارد و نمی‌تواند منکر شود که جمهوری اسلامی ایران پیشتاز مبارزه با تروریست‌ها در منطقه است و همه جا با خشونت، افراط و ترور مقابله می‌کند تا ندای رحمانی اسلام به گوش جهانیان برسد.

تعبیر حدادعادل درباره شبکه‌های اجتماعی

غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با سایت خانه ملت، با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی هم آثار سوء و هم آثارمثبت دارد، گفت: برخی از آنها حکم شراب در قرآن را دارد، به این معنا که آثار سوء و زیان آن بیش از آثار مثبت آن است.همزمان علی جنتی، وزیر ارشاد دیروز به مهر گفت که فعالیت شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب موبایل ادامه می‌یابد.

پترائوس: نباید تحریم ایران را کاهش داد

دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان سیا تاکید کرد که هرگونه توافق هسته‌ای با ایران نباید دربردارنده کاهش قابل توجه تحریم‌های این کشور باشد. به گزارش فارس، او در جمع یهودیان نیویورک بیان کرد: افزایش فشارها بر ایران بهترین راه‌حل است. محکم کردن پیچ تحریم‌های ایران بهتر از متوقف کردن تحریم‌هاست.

تعامل راس و اعضای جامعه روحانیت

سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هدف اجلاس عمومی جامعه روحانیت این است که با توجه به دبیری آیت‌الله موحدی‌کرمانی، تعامل بیشتری میان راس و اعضا در تهران و دیگر نقاط کشور صورت بگیرد.

او در ادامه به تسنیم گفت: قرار بود بعد از انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت مبارز یک نشست عمومی برگزار شود، اما برگزاری این نشست در حد یک پیشنهاد در جلسه جامعه روحانیت مبارز مطرح شد و هنوز تاریخ، زمان و محل برگزاری اجلاس عمومی در شورای مرکزی مطرح نشده است.

لغو سلیقه‌ای سخنرانی‌های دانشگاهی

سید‌رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس، لغو سخنرانی‌ها در مراسم‌ دانشگاهی را سلیقه‌ای دانست و گفت: این سلیقه‌ها فاصله‌انگیز است و دشمن در این فضا سوءاستفاده می‌کند.

او یادآور شد: بهتر است سخنرانی‌ها در دانشگاه‌ها یکطرفه نباشد زیرا حرف گم می‌شود و موضوع اصلی مورد تحلیل قرار نمی‌گیرد؛ بهتر است در این زمینه‌ها سلیقه‌ای رفتار نشود.

ایران، عراق و سوریه به‌دنبال ائتلاف راهبردی

انیس نقاش، تحلیلگر مسائل راهبردی و هماهنگ‌ کننده مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی شبکه الامان در گفت‌وگو با تسنیم به سفر همزمان وزرای خارجه عراق و سوریه به کشورمان اشاره کرد و گفت: تلاش‌هایی وجود دارد تا ائتلافی قوی و منظم از سوی این سه کشور برای مقابله با تروریسم و بهبود بخشیدن به اوضاع منطقه ایجاد شود، ازاین‌رو کنفرانس برپا شده در تهران بسیار مهم ارزیابی شده و یک گردهمایی عادی نیست، بویژه این‌که تحت عنوان مبارزه با تروریسم برگزار می‌شود.

توضیحی درباره بازداشت 3 عضو «ندا»

حسن یونسی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان با تائید خبر بازداشت سه نفر از اعضای این تشکل سیاسی اصلاح طلب گفت: «به‌طور قطع اطلاع داریم که موضوع دستگیری، مرتبط با فعالیت‌های مربوط به حزب ندای ایرانیان نیست.»

او به ایرنا گفت: به‌طور جدی تلاش خواهیم کرد که موضوع را از راه‌های قانونی پیگیری کنیم تا مشکل این دوستان حل و سوءتفاهم رفع شود و بزودی شاهد آزادی آنها باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها