اولین اخطار مجلس به واعظی

دولت یازدهم یازده کارته شد

نمایندگان مجلس پس از استماع اظهارات وزیر کار درباره وضع صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی از پاسخ‌های وی قانع نشدند و به او کارت زرد نشان دادند.
کد خبر: ۷۴۲۷۴۵
ربیعی هم کارت زرد گرفت

سوال محمدرضا پورابراهیمی درباره روش انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی بود که پس از پاسخ علی ربیعی و قانع نشدن این نماینده به رای گذاشته شد و در فرجام نمایندگان با 98 رای موافق، 95 رای مخالف و 11رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر تعاون قانع نشدند. ربیعی هفتمین وزیر دولت روحانی است که از نماینده‌ها کارت زرد می‌گیرد.

چرا سفر ظریف به تهران ناگهان لغو شد؟

یک مقام آگاه درباره دلایل لغو سفر محمدجواد ظریف به تهران در طول مذاکرات وین ٨ گفت: تصمیم دکتر ظریف برای انجام سفر به تهران جهت پاره‌ای مذاکرات و مشورت‌ها قطعی و البته طبیعی بود و مقدمات سفر ایشان نیز فراهم شده بود. در همان ساعات، اخبار و تحلیل‌هایی در رسانه‌های خارجی مطرح شد مبنی بر این‌که دکتر ظریف حامل طرح‌ها و پیشنهادهایی است که قصد دارد آن را با مسئولان عالی‌رتبه نظام و شخص رهبر معظم انقلاب در میان گذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی تاکید کرد: در این میان دو نکته حائز اهمیت بود، اولا طرح و پیشنهاد مشخصی که ارزش انتقال به مرکز را داشته باشد از طرف مقابل دریافت نشده بود و ثانیا این خبرسازی به آن معنا بود که چنانچه ظریف به تهران بازگردد و مذاکرات همچنان متوقف یا به شکست انجامد، مقصر رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد شود.

این منبع آگاه اظهار کرد: هوشیاری و درایت دکتر ظریف مانع اجرای این سناریوی ساختگی و مغرضانه شد و وی راسا تصمیم گرفت اصل این سفر را لغو کند تا مبادا طراحان آن به ذره‌ای از نیات خود دست یابند.

واریز اقساط ۵ و ۶ دارایی‌های مسدود شده ایران

قسط پنجم و ششم از دور دوم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران به حساب بانک مرکزی واریز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: 500 میلیون دلار براساس توافق ایران و گروه 1+5 از منابع بانک مرکزی در کره ‌جنوبی به حساب این بانک در عمان بابت قسط پنجم و 400 میلیون دلار از منابع بانک مرکزی در هند به حساب این بانک در امارات در قالب قسط ششم واریز شد. با احتساب واریز قسط پنجم و ششم، کل مبلغ دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از فاز دوم توافقات ژنو در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. همچنین طبق این توافقات، در مرحله اول چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر از درآمدهای نفتی طی هشت قسط دریافت شده بود و قرار است تا تیر 94، پنج میلیارد دلار دیگر نیز آزاد شود.

۴۰۰ میلیون پیامک برای آرزوی سلامتی رهبری

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در جمع بسیجیان گفت: در زمان جراحی رهبر معظم انقلاب ۴۰۰ میلیون پیامک در میان مردم برای آرزوی سلامتی ایشان مبادله شد.

به گزارش مهر، وی با بیان این‌که تاکنون هفت شبکه اجتماعی داخلی مبتنی بر توانایی‌های بومی در کشور پیاده‌سازی شده است، افزود: بنا داریم سرورهای میزبانی‌کننده این سایت‌ها را در داخل کشور حمایت کنیم.

برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در واکنش به انتشار برخی شایعات مبنی بر احتمال تغییر سه نفر از استانداران به خبرنگاران گفت: هیچ برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم. به گزارش تسنیم، وی که در حاشیه یک همایش اقتصادی سخن می‌گفت، افزود: اخبار منتشره در این باره کذب است.

فیروزآبادی: راه انقلابی ملت از مذاکرات نمی‌گذرد

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راه انقلابی ملت ایران از درون مذاکرات نمی‌گذرد، بلکه مذاکرات از کنار راه انقلابی ملت ایران می‌گذرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: جناب آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور محبوب ما هم در آخرین جلسه‌ای که خدمت ایشان بودیم، فرمودند من هم به اتکا بر قدرت داخلی ملت معتقدم و معلوم است که از طریق مذاکرات مسائل کشور حل نخواهد شد.

باهنر: لاریجانی تشکیل حزب را تکذیب کرد

محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس دیروز در نشستی خبری درباره این‌که آیا علی لاریجانی قصد تشکیل حزب دارد، گفت: آقای لاریجانی هم مثل بنده معتقد است کشور نیاز به حزب فراگیر دارد، فراکسیون رهروان ولایت گفتند می‌خواهند حزب تشکیل بدهند و به هر حال این فراکسیون به آقای لاریجانی نزدیک است و شاید این تعبیر بشود که ایشان هم می‌خواهد در این حزب حضور داشته باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی ادامه داد: من امروز از آقای لاریجانی درباره این موضوع سوال کردم اما او چنین چیزی را تکذیب کرد و گفت ما اراده‌ای نکرده‌ایم که حزب راه بیندازیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها