شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۴۸۳۵۴
رییس مجلس هم عضو اینستاگرام شد

کیهان: آقای فرماندار! رزمنده جانباز خط قرمز است یا فتنه‌گر؟!

روزنامه کیهان نوشت: مردم انقلابی و با بصیرت شهرستان پیشوا در اعتراض به حضور فاطمه راکعی، یکی از حامیان فتنه 88 و از امضاءکنندگان نامه جام زهر و از متحصنین مجلس ششم در دانشگاه آزاد واحد ورامین-پیشوا، اقدام به راهپیمایی اعتراضی و در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در طول مسیر با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر منافق خشم و انزجار خود را از عاملین و حامیان فتنه سال 88 نشان دادند.در ادامه این راهپیمایی معترضین در مقابل فرمانداری شهرستان پیشوا تجمع کردند.حجت‌الاسلام سیدسعید یاسینی امام‌جماعت مسجد امام خمینی(ره) در این اجتماع اظهار داشت که 16 آذرماه به روز دانشجو نامگذاری شده و دلیل آن شهادت 3 دانشجوی عزیز در اعتراض به حضور معاون رییس‌جمهور آمریکا در سال 1332 بود و در اصل مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی و مصداق اعم آن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است. اکنون سوال ما از مسئولان برگزارکننده یا دعوت‌کننده و فرماندار محترم شهرستان این است که آیا در روز دانشجو باید فردی دعوت به سخنرانی شود که نامه معروف به جام زهر خطاب به مقام معظم رهبری را امضا کرده و از متحصنین مجلس ششم و فعالین فتنه آمریکایی انگلیسی 88 بود؟

وی تاکید کرد همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه خط قرمز نظام است، بنابراین اعلام می‌داریم فتنه و فتنه‌گران خط قرمز مردم ولایی و انقلابی و همیشه در صحنه پیشواست.حجت‌الاسلام یاسینی بیان داشت: تجمع ما به جهت حمایت و کمک به دولت است تا دولت بتواند در فضایی آرام به رفع مشکلات حقیقی مردم بپردازد و دوباره فضای سیاست‌زده و غبارآلود دولت اصلاحات تکرار نشود.وی افزود: یقینا حضور بعضی از فتنه‌گران و حامیان آن در فضای علمی و دانشگاهی کشور به این آرامش لطمه خواهد زد. در ادامه بیانیه‌ای نیز دراین‌باره توسط یکی از بسیجیان قرائت شد فرماندار شهرستان پیشوا ملکوتی‌خواه خطاب به تجمع‌کنندگان گفت شهرستان پیشوا در شورای میراث فرهنگی استان به نام مهد انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و حال اگر خدای ناکرده با یکسری حرکات ناجور در بعضی از مواقع این قداست، بزرگی و ابهت شهرستان پیشوا را سر مسائل جزئی و بیهوده از بین ببریم کار درستی نیست.

در این لحظه یکی از خانمهای معترض که خواهر شهید می‌باشد از فرماندار اجازه صحبت خواست. خانم احمدی که مسئول سابق دانشگاه پردیس فرهنگیان شهرستان پیشوا می‌باشد، اظهار داشت: سالهای آخر دولت آقای خاتمی بود، حوزه علمیه یک رزمنده‌ جانباز را دعوت کرده بود برای سخنرانی هفته معلم و از من فقط سالن گرفته بودند، من از شما فرماندار محترم سوال می‌کنم، آن زمان مرکز تربیت معلم یک مرکز آموزشی بود و باید حضور ذهن داشته باشید از صبح مرتب به بنده زنگ زدید ابتدای یکی از کارمندان و بعد معاون شما و در انتها خود حضرتعالی که برنامه را لغو کنید و این سخنرانی باید لغو شود. گفتم: چرا؟ جناب بخشدار وقت جناب آقای ملکوتی‌خواه، فرماندار کنونی شهرستان پیشوا فرمودند «من نماینده سیاسی دولت هستم، این آقای رزمنده بعضی از حرفهایی را می‌زند که از خط قرمز دولت عبور می‌کند»! حال سوال من این است که اگر آن روز، آن آقای رزمنده‌ای که نه چشم داشت، نه پا داشت، همه‌چیز خود را در جبهه‌های جنگ جا گذاشته بود و آمده بود می‌خواست سخنرانی کند، اگر حرفش عبور از خط قرمز دولت بود و اشکال داشت آیا امروز که می‌آیند و از خط قرمز نظام عبور می‌کنند اشکالی ندارد؟یادآور می‌شود فاطمه راکعی هم‌اکنون از آلت‌دست‌ها و همکاران حلقه لندن و سایت فتنه‌گر جرس (وابسته به محسن کدیور) می‌باشد.

ایران به قطب جنگ سایبری در جهان تبدیل شده است

کیهان آورده است:یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت ایران یکی از قطب‌های جنگ سایبری در جهان اروپاست.بیزنس اینسایدر با اشاره به گزارش 87 صفحه‌ای یک شرکت امنیت سایبری در آمریکا پیرامون توانمندی‌های سایبری فزاینده‌ ایران می‌نویسد: هکرهای ایرانی می‌توانند به زیر ساخت دیگر کشورها و شرکت‌های نفتی و بانک‌های مهم نفوذ کنند ایران در جنگ سایبری یک چین جدید است. چین برای آمریکا یک تهدید ضدامنیتی مهم در حوزه سایبری محسوب می‌شود.دیوید کندی بنیانگذار شرکت امنیت سایبری «تراستد سک» می‌گوید؛ با فرض شکل‌گیری یک بحران یا جنگ گسترده‌، ایران این توانایی را دارد که از توانمندی جنگ سایبری خود برای ضربه زدن به مراکز حساس در دیگر نقاط جهان استفاده کند. این قابلیت بدون تردید قدرت مانور بیشتری به این کشور می‌دهد.»یک موسسه امنیت سایبری در آمریکا پیش از این مدعی شده هکرهای ایرانی با نفوذ به بیش از 50 شرکت و آژانس بین‌المللی، اطلاعات درون آنها را هک کرده‌اند.

براساس این گزارش، ایران پس از حمله سایبری ویروس استاکس‌نت که گفته می‌شد کار مشترک آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به روند رو به رشد برنامه هسته‌ای این کشور بود. فعالیت‌ها و قابلیت‌های سایبری خود را به حدی گسترش داده که در 4 سال گذشته تبدیل به یکی از بازیگران اصلی جنگ سایبری جهانی شده است.در این گزارش آمده بود: در فاصله سال‌های 2009 تا 2012 برنامه هسته‌ای ایران از طریق حملات سایبری و بدافزارهای جاسوسی مورد حمله قرار می‌گرفت و ایران تصمیم گرفت از سال 2011 با تقویت توان دفاع سایبری خود، در برابر این حملات از خود دفاع کرده و به کشورهای حمله‌کننده ضربه بزند.

فراگیری موج اسلام‌خواهی در جهان موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند

کیهان نوشت: یک روزنامه صهیونیستی هشدار داد موج فراگیر اسلامی در آینده قریب‌الوقوع بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل است.پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارونوت بزرگترین چالش و مشکل نخست‌وزیر آینده رژیم صهیونیستی را نه حماس و نه حزب‌الله لبنان، بلکه افزایش روزافزون موج اسلام‌خواهی در جهان دانست و نوشت: بدون شک دوره بعدی نخست‌وزیری اسرائیل، از همه جهات دوره‌ای بسیار حساس و مهمی برای تاریخ اسرائیل خواهد بود. چالش اسرائیل نجات اسرائیلی‌ها از موج ناآرامی‌های روزافزون در منطقه، حزب‌الله لبنان یا حتی حماس در نوار غزه نیست. مشکل ظهور موج اسلام‌خواهی تقریباً در سراسر دنیا، به ویژه در اروپا و خاورمیانه است. آمریکا و کشورهای اروپایی برای مقابله با ظهور و نفوذ نامحسوس آن ابراز ناتوانی کرده‌اند، این موج صدها میلیون مسلمان است. این ارقام هشداردهنده است.

این نشریه صهیونیستی ادامه می‌دهد: اسرائیل به خوبی می‌داند که این موج اسلام‌خواهی تا چه اندازه خطرناک است به همین منظور نخست‌وزیر آینده باید اقدامات عملی برای جلوگیری از نفوذ آن در اسرائیل اتخاذ کند.یدیعوت آحارونوت می‌افزاید: برای همه کسانی که در اسرائیل تصمیم‌گیری می‌کنند باید این موضوع روشن باشد متوقف کردن موج مسلمانان بسیار دشوار است. مشکلی که هر نخست‌وزیری که در آینده انتخاب خواهد شد با آن مواجه است، اینست که تعدادکسانی که به قدرت خدا و معجزه اعتقاد دارند، در حال افزایش است. کشورهایی مانند فرانسه، بلژیک و ایتالیا نیز باید راه‌حلی برای مشکل بزرگ موج اسلامی پیدا کنند.

سیاست اقتصادی کارگزاران شکست خورد اما دولت مشغول احیای آن است

کیهان آورده است: «به نظر می‌رسد نگاه دولتیان به مسائل اقتصادی و طبقات فرودست بسیار نازل است.»خبرگزاری اصلاح‌طلب کار (ایلنا) در تحلیلی با عنوان فقیرکشی دولتیان نوشت: یارانه نقدی نان در بودجه سال جاری 3800 میلیارد تومان مصوب شده بود که در لایحه پیشنهادی سال آینده به 2300 میلیارد تومان کاهش یافت. البته در بودجه سال جاری یارانه نان 5 هزار میلیارد تومان و یارانه نقدی نان 3800 میلیارد تومان مصوب شده که امسال یارانه نان 5 هزار میلیارد تومان باقی ماند اما یارانه نقدی نان به 2300 میلیارد تومان کاهش یافت. به عبارت دیگر دولت با فرض افزایش قیمت نان یارانه نقدی نان را 1500 میلیارد تومان کاهش داده است و محل تامین این مبلغ را در مابه‌التفاوت گرانی نان محاسبه کرده است یعنی ارزش اقتصادی این گرانی فقط برای دولت 1500 میلیارد تومان بوده است. در حالی که هزینه اجتماعی این سیاست به مراتب بیش از درآمد اقتصادی آن است. موضوعی که سیاستگذاران دولت به آن توجه نکرده‌اند.

ایلنا می‌افزاید: این در حالی است که اگر دولت یارانه نقدی ماهانه سه دهک بالایی جامعه را که از قضا به مبلغ مذکور هیچ نیازی ندارند حذف کند مبلغی معادل 5000 میلیارد تومان به دست می‌آورد که با این رقم می‌توان نه تنها یارانه نان را پرداخت کرد بلکه اضافه درآمد آن را نیز در امور دیگر هزینه کرد.این خبرگزاری تاکید می‌کند: به نظر می‌رسد نوع نگاه دولتیان به مسائل اقتصادی و عمدتا طبقه فرودست جامعه بسیار نازل و سخیف است و این نگاه کاملا در سیاستگذاری‌ها مشهود و ملموس می‌باشد.ایلنا در ادامه می‌نویسد: دکتر راغفر معتقد است که تفکر شکست‌خورده سیاست‌های تعدیل اقتصادی مجددا توسط سیاستگذاران اقتصادی دولت به کار گرفته شده که مسلما با نتیجه ناامیدکننده‌ای روبرو خواهد شد. وی می‌گوید «این یک زنجیره غلط است که در بیشتر دولت‌ها تکرار و باعث به وجود آمدن یک تورم مارپیچی شده است که سال‌ها است آغاز شده و افزایش قیمت نان هم یک گام دیگر از این مارپیچ تورمی است... دولت در این یک سال و اندی چند بار قیمت کالاهای اساسی و حامل‌های انرژی را افزایش داده است. در واقع تفکر دولت تعدیل ساختاری است که این رویه به سود برخی افراد خاص تمام شده و به منافع عمومی آسیب می‌زند.»

این تحلیل خاطرنشان می‌کند: بسته سیاستی تعدیل ساختاری، مجموعه‌ای شامل 13-14 گزینه است که بین آنها، چند سیاست کلیدی‌اند. اگر به تاریخ سیاستگذاری اقتصادی رجوع کنیم متوجه می‌شویم که اجزای کلیدی سیاست تعدیل عبارت بود از؛ تضعیف ارزش پول ملی، خصوصی‌سازی، آزادسازی بازار سرمایه، آزادسازی جذب سرمایه خارجی، حذف یارانه‌ها و از همه مهم‌تر کاهش مداخله دولت در اقتصاد. در دوره زمانی اجرای سیاست‌های تعدیل، سیاستگذاران مدعی بودند که در اثر اجرای تعدیل، تراز پرداخت‌ها از طریق افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش واردات بهبود می‌یابد و مشکل مزمن کسری بودجه در اقتصاد ایران حل می‌شود. انتظار این بود که از ترکیب این دو تحول، سرمایه‌گذاری‌های مولد جهش کند، سهم بخش خصوصی مولد بیشتر و دولت کوچک شود، بیکاری و تورم از بین برود و... به این ترتیب سیاست افزایش شدید نرخ ارز، که روی دیگر سکه تضعیف ارزش پولی ملی است، در دستور کار قرار گرفت و آن شد که همه دیدند و نهایتا به تورم 50 درصدی در سال 74-73 منتهی شد.خبرگزاری کار ادامه داد: این سیاست‌ها که آخرین نمونه آن گرانی نان بود از تفکری نشات می‌گیرد که به جز ویژگی‌های فوق اولا اعتقادی به فرودستان ندارد و ثانیا از گذشته عبرت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد برخی سیاستگذاران دولتی فقر ندیده‌اند

ایران: رییس مجلس هم عضو اینستاگرام شد

روزنامه ایران نوشت: رییس مجلس هم به عضویت شبکه‌های اجتماعی در آمد. بعد از حضور دولتمردان در فیس بوک، توئیتر، وایبر و... صفحه «علی لاریجانی» به نشانی larijani.ir در اینستاگرام راه‌اندازی شد. در این صفحه عکسی سلفی از رییس مجلس، همچنین عکس‌هایی از دوران جوانی او منتشر شده است. اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس اعلام کرد این شبکه جهت سهولت برای دسترسی به اخبار رییس مجلس است.

برهم خوردن سخنرانی فائزه هاشمی در مشهد

ایران آورده است: سخنرانی فائزه هاشمی، در دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدبه هم خورد. به گزارش «آنا» برخی افراد ابتدا با شکستن در اصلی، نرده‌های اطراف دانشگاه و همچنین با استفاده از پشت‌بام همسایگان، وارد فضای دانشگاه شده و پس از شکستن در آمفی‌تئاتر، خود را به محل برگزاری مراسم سخنرانی فائزه هاشمی رساندند و با سر دادن شعارهایی، مانع سخنرانی وی شدند.

شکایت از نویسنده کتاب «همت»

ایران نوشت: پسر شهید همت اعلام کرد علیه نویسنده کتاب «همت» شکایت خواهند کرد. این کتاب چاپ شده و برای توزیع آماده بود اما با پیگیری‌های خانواده شهید همت از توزیع آن جلوگیری شد. به گزارش تابناک «مهدی همت» محتویات کتاب را ساخته و پرداخته ذهن نویسنده دانست و با تأکید بر اینکه برای نوشتن این کتاب از خانواده شهید همت اجازه گرفته نشده گفت: «آثار این حوزه باید مجوز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را داشته باشد و سپس مجوز وزارت ارشاد را اخذ کند که این کتاب چنین مجوزی نیز نداشت».

«مهرنامه» و «انتخاب» در دادگاه

ایران آورده است: جلسه رسیدگی به پرونده‌های سایت «انتخاب» و ماهنامه «مهرنامه» یکشنبه آینده برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا پرونده سایت خبری تحلیلی انتخاب به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و پرونده ماهنامه مهرنامه به اتهام«تبلیغ علیه نظام» تشکیل شده است.

توضیح درباره بازداشت اعضای حزب ندای ایرانیان

ایران نوشت: سخنگوی حزب ندای ایرانیان خبر داد دستگیری سه عضو این حزب مرتبط با فعالیت‌های حزب نیست. «حسن یونسی» به ایرنا گفت: سه نفر از دوستان فعال و مرتبط با حزب روز سه‌شنبه بازداشت شدند که یک نفر از آنها آزاد شده است.

بازتاب سخنان نفتی روحانی در رسانه‌های خارجی

ایران آورده است: سخنان حسن روحانی، رییس جمهور درباره توطئه سیاسی کاهش قیمت نفت بازتاب فوری در رسانه‌های خارجی داشت. به گزارش بولتن نیوز، روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم «دیوید گاردنر» تحت عنوان «سقوط بهای نفت، سلاح سیاسی عربستان سعودی» افزود: بدون تردید برای خونسردی عربستان سعودی در برابر کاهش قیمت نفت به زیر 70 دلار در هر بشکه، دلایل فنی وجود دارد و در صدد فشار بر کشورهایی چون ایران است اما سخنان رییس جمهوری ایران مبنی بر اداره کشور با قیمت‌هایی حتی پایین‌تر از قیمت فعلی، پادزهری علیه زهر نفتی عربستانی‌ها است.

اعتماد: بررسی پرونده سخنرانی در شیراز

روزنامه اعتماد داشت: دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی فارس گفت: پرونده سخنران ۱۶ آذر شیراز در حال بررسی است. به گزارش نامه‌نیوز، حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا گفت: این پرونده در حال جمع‌آوری مستندات است. پرونده ویژه‌یی برای عوامل برگزارکننده و دعوت‌کننده نیز در دادسرای روحانیت شیراز تشکیل شده است. حجت‌الاسلام غلامحسین سبحانی‌نیا در ادامه گفت: با توجه به پرونده مفتوح هادی غفاری و سوابقی که وی داشت، پرونده‌یی دیگر برای او تشکیل و برای پیگیری به مقامات قضایی ارسال شده است، با توجه به عدم هماهنگی با دادسرای روحانیت جهت دعوت از این سخنران و اتفاقات پیش‌آمده پرونده‌یی نیز برای عوامل برگزارکننده و دعوت‌کننده نیز در دادسرای روحانیت شیراز تشکیل شده و در حال بررسی است. گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین هادی غفاری در مراسم روز دانشجو در شیراز سخنرانی کرده بود که با برخی اعتراض‌ها مواجه شده بود.

نسرین ستوده بازداشت و آزاد شد

اعتماد آورده است: نسرین ستوده حقوقدان روز گذشته برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد. رضا خندان همسر او در شبکه اجتماعی فیس‌بوک خبر دستگیری او را منتشر کرد. او نوشت: من و نسرین در اتوبان کردستان تهران بازداشت شدیم من بعد از ساعتی آزاد شدم ولی او همچنان در بازداشت است اما او ساعتی بعد در فیس‌‌بوک خبر آزادی همسرش نسرین ستوده را منتشر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها