ادامه درگیری گروه‌های مخالف لیبی

اوضاع لیبی همچنان ناآرام است و بیشتر درگیری‌ها طی چند روز اخیر در اطراف فرودگاه طرابلس، پایتخت این کشور معطوف شده است.
کد خبر: ۷۳۹۴۸۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، در درگیری‌ گروه‌های مسلح در اطراف این فرودگاه دست‌کم چهار نفر کشته و ده نفر زخمی شدند. این درگیری‌ها از صبح یکشنبه نزدیک فرودگاه کوچک معیتیقه در شرق طرابلس رخ داد. گفته می‌شود درگیری‌های روز یکشنبه باعث شد این فرودگاه چند ساعت تعطیل شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، فعالیت‌های این فرودگاه از نخستین ساعات شب از سر گرفته شد. این در حالی است که شرکت های هواپیمایی بعد از تعطیل شدن فرودگاه اصلی پایتخت لیبی بر اثر درگیری ها در ماه جولای امسال، پروازهای غیرنظامی خود را به فرودگاه «معیتیقه» منتقل کرده بودند.

در بحبوحه این درگیری‌ها، به نظر می‌رسد تنش‌های سیاسی همچنان بین گروه‌های رقیب در این کشور ادامه دارد. در همین باره، پارلمان لیبی در بیانیه‌ای حمایت خود را از «عملیات کرامت» به رهبری خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش ملی لیبی علیه شبه‌نظامیان تندرو اعلام کرد و از جامعه جهانی خواست تا موضع صریح و علنی خود را نسبت به جنگ علیه تروریسم در لیبی که این جنگ به رهبری خلیفه حفتر صورت می‌گیرد، اعلام کند.

در این بیانیه آمده است: عملیات کرامت براساس ابزار و روش قانونی صورت می‌گیرد و ما با هرگونه مداخله خارجی در این روش مخالفیم. در این بیانیه تاکید شده است: عملیات کرامت و رهبران آن عملیات نظامی قانونی و وابسته به ستاد ارتش و دولت لیبی است و این عملیات مشروعیت خود را از مردم لیبی می‌گیرد.

خلیفه حفتر از ماه می‌گذشته عملیاتی را با عنوان «عملیات کرامت» علیه شبه‌نظامیان مسلح که کنترل برخی مناطق را در طرابلس و بنغازی در دست گرفته‌اند، آغاز کرد و کنترل بیشتر مناطق بنغازی را در دست گرفت. در مقابل، شبه نظامیان نیز عملیاتی را تحت عنوان عملیات فجر علیه حفتر آغاز کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها