معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، از افزایش 20 درصدی تعرفه آب مصرفی مشترکان شهری و روستایی در بودجه پیشنهادی سال 94 کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۶۲۸
تعرفه آب از سال آینده 20 درصد افزایش می یابد

حمیدرضا جانباز روز شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع آبرسانی روستای «آهنگرکلا هرازپی» آمل در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال در راستای اجرای قانون پیش بینی شده برنامه پنجم و قانون هدفمندی یارانه ها، تعرفه آب مصرفی مشترکان حدود 20 درصد افزایش یافت که این رقم در سال 94 نیز همین مقدار افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: قیمت تمام شده برای تولید و تامین هر مترمکعب آب شهری در کشور حدود 10 هزار ریال است و متوسط تعرفه ای که از مردم اخذ می شود حدود دو هزار و 970 ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تصریح کرد: واقعی شدن قیمت ها و محاسبه قیمت تمام شده آب در کشور براساس مصوبه مجلس و ابلاغ آن به دولت در قالب برنامه پنجم با شیب ملایم طی پنج سال بوده است.

جانباز گفت: افزایش نرخ تعرفه آب مصرفی مشترکان، یک الزام قانونی در برنامه پنجم و در قانون هدفمندی یارانه ها نیز در راستای آزادسازی قیمت هاست.

وی ادامه داد: البته به این نکته هم باید اشاره کرد که هر تصمیمی برای افزایش تعرفه ها منوط به مصوبه دولت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همچنین از برنامه های وزارت نیرو برای حفر چاه های جدید و تکمیل چاه های نیمه کاره برای تامین منابع آبی پایدار در شهرستان های مرکزی استان مازندران خبر داد.

جانباز گفت: وزارت نیرو برای برطرف کردن مشکل کم آبی شهرهای گروه الف مازندران برنامه های متنوعی دارد که با ساخت سدهای ذخیره آب و تکمیل طرح های آبرسانی به این شهرها، مشکلات کم آبی در فصل تابستان را برطرف خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها