افزایش تعرفه آب در قبوض جدید از 500 تومان به بالاست

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تعدیل تعرفه آب اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس اجازه افزایش قیمت در سال جاری را داشته‌ایم و مصوبه مربوط به این موضوع چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هیات وزیران تصویب شده و در هفته جاری به ما ابلاغ می‌شود. این درحالی است که برخی منابع خبری از افزایش قیمت آب از ماه گذشته ـ دیماه ـ خبر داده بودند.
کد خبر: ۶۴۱۶۷۱

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پیشنهادی که ما به هیات وزیران دادیم براین اساس است که قبوض مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند بین 500 تا هزار تومان افزایش هزینه خواهد داشت. وی تصریح کرد: حدود 93 درصد مشترکان براساس الگوی مصرف یا کمی بیش از آن آب مصرف می‌کنند و حدود 7 درصد مشترکان، پر مصرف هستند که قاعدتا باید قیمت بالاتری  را بپردازند.

جانباز خاطرنشان کرد: تا سقف 38 درصد مجوز افزایش تعرفه را از مجلس داریم اما برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند به این میزان افزایش تعرفه نخواهیم داشت. وی درباره 7 درصد مشترکین پر‌مصرف نیز اظهار کرد: با توجه به این که قیمت تمام شده آب 900 تومان به ازای هر متر مکعب است. حتی اگر سقف افزایش اخیرتعرفه‌ها را هم در نظر بگیریم، باز هم قیمت هر متر مکعب آب در قبوض 450 تا 460 تومان می‌شود که با قیمت تمام شده فاصله بسیاری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها