معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به این‌که در سال جاری اصلاح تعرفه آب‌بها انجام خواهد شد، گفت: خانوارها در صورت رعایت الگوی مصرف، تعرفه آب‌بهای آنها 2900 تومان در هر ماه افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۶۴۶۴۱۵

رحیم میدانی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره چگونگی اصلاح تعرفه‌های آب افزود: با رعایت الگوی مصرف از سوی خانوارها، هزینه آب‌بهای آنها در هر ماه از 2413 تومان کنونی به 2900 تومان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای مثال خانوارهایی که مصرف ماهانه آنها ده مترمکعب در ماه است تعرفه آب‌بهای آنها 134.5 تومان افزایش خواهد یافت و هرچه از این میزان کمتر باشد، افزایش آنها کمتر خواهد شد.

میدانی گفت: آنها که در حد الگوی مصرف حدود 15 مترمکعب برای هر خانوار مصرف کنند، افزایش تعرفه آب‌بهای آنها نیز ناچیز خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا درباره شرایط خانوارهای پرمصرف نیز اظهار کرد: البته اگر خانوارها 30 مترمکعب در ماه مصرف کنند، تعرفه آب آنها 324.5 افزایش خواهد داشت.

میدانی با اشاره به پایین بودن تعرفه آب‌بها تصریح کرد: متوسط فروش آب در شهرها 288.5 تومان است که این رقم تنها معادل 25 درصد قیمت تمام شده آب است.

وی گفت: وقتی صحبت از افزایش است اعدادی که برای اصلاح تعرفه‌ها بکار برده شده ناچیز است و اگر خانوارها خود را در محدوده الگوی مصرف قراردهند هزینه خانوار در برابر قیمت تمام شده ناچیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها