بررسی اکران آثار سینمایی در 9 ماهه نخست سال 93

عبور گیشه سینمای ایران از مرز 30 میلیارد

اکران افتتاحیه فیلم سینمای «شیار 143» با حضور چهره‌های چون محمود دولت آبادی، احمدرضا عابدزاده، حمید استیلی، مصطفی پورمحمدی (وزیر دادگستری) و تقدیر از مادران شهید برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۶۳۸۱
احسان و سولماز در اکران افتتاحیه «شیار143»/ تصاویر

در این مراسم که شامگاه 17 آبان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد،نرگس آبیار کارگردان این فیلم در سخنانی گفت: فرش قرمز «شیار 143» زیر پای مادران شهید پهن شده است که آن‌ها از روی آن گذشتند و قدم روی چشم ما گذاشته‌اند. ما دستان آن‌ها را به گرمی می‌فشاریم و امیدواریم دعا و نفسشان را که حق است، از این فیلم دریغ نکنند.

وی ادامه داد: به‌عنوان یک زن، با تمام وجود خوشحالم که این مادران شهید در کنار «الفت» «شیار 143» ایستاده‌اند و از ته دل می‌گویم که همه به خود می‌بالیم که شاهد حضور مادران شهید در جمع خود هستیم.

آیین افتتاحیه فیلم « شیار ۱۴۳» با حضور محمود دولت‌آبادی

آیین افتتاحیه فیلم « شیار ۱۴۳» با حضور جمعی از مادران شهدا

کارگردان «شیار 143» سپس با خطاب قرار دادن مادران شهید که در دو ردیف ابتدایی سالن نشسته بودند بیان کرد: می‌دانم وقتی فیلم را می‌بینید روزها و خاطرات سختی را در ذهنتان مرور خواهید کرد. راه‌های سختی را خواهید دید و لحظات چشم‌انتظاری،‌لحظات شنیدن خبر شهادت، لحظات سخت بی‌خبری و ... را درباره فرزندانی که سال‌ها چشم‌انتظارشان بودید به یاد خواهید آورد. به نمایندگی از خودم و دوستانم می‌گویم که ما دوست داریم این خاطرات را بشنویم و آن‌ها را در آثارمان ثبت کنیم.

نرگس آبیار در پایان سخنانش با ابراز امیدواری از اکران موفق «شیار 143» خاطرنشان کرد: می‌دانیم به برکت قدم‌های شما این راه را ادامه خواهیم داد و مطمئنیم که نفس‌های گرم شما و دعای خیرتان به ما کمک می‌کند که مسیر را ادامه دهیم.

مراسم افتتاحیه با حضور 143 مادر شهید و تقدیر از سه نفر آن‌ها،فاطمه هوشمند، فاطمه خوش‌لهجه و فاطمه ندیمی همراه شد.

حاضران پس از این تقدیرها به تماشای «شیار 143» نشستند که در صحنه‌هایی از آن صدای گریه جمعیت بلند می‌شد تا جایی که در اواخر فیلم یکی از مادران شهدا با تاب نیاوردن صحنه‌های فیلم به هق‌هق افتاد و صدای "وای مادر وای مادرش" توجه جمعیت را به خود جلب کرد.

صدای بی‌تابی این مادر شهید که با تصاویری از بی‌تابی الفت «با بازی مریلا زارعی و در نقش مادر یک شهید مفقودالاثر» همراه شده بود توجه جمعیت را به خود جلب کرد، تا جایی که این مادر شهید پس از دقایقی از حال رفت و او را به خارج از سالن منتقل کردند و جمعیت حاضر همچنان تحت تاثیر فیلم بودند.

در اکران افتتاحیه شیار 143 با هدایت چند مادر شهید و تشویق‌های تمام حاضران در سالن با صلوات‌های مکرر برای سلامتی تولیدکنندگان فیلم همراه شد.

در این مراسم محمود دولت‌آبادی، مصطفی پورمحمدی، هادی کاظمی، علیرضا رضاداد، محمد احسانی، علیرضا امینی، حجت‌الاسلام امرودی (معاون اجتماعی شهردار تهران)، حمید استیلی، احمدرضا عابدزاده، مهدی باقری و ... حضور داشتند.

جواد عزتی،گلاره عباسی از بازیگران فیلم شیار 143 در این برنامه حضور داشتند اما مریلا زارعی بازیگر نقش اصلی الفت در برنامه حاضر نبود.

«شیار 143» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار از چهارشنبه 21 آبان‌ماه در سینماهای کل کشور اکران خواهد شد. (ستاره نیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
۰
۰
چرامجری برنامه رو عكسشو نذاشتید آقای ضیا رو می گم؟
پاسخ: چون موضوع خبر ما احسان و سولماز بودند. اگر درباره برنامه بعضیا خبری منتشر می كردیم باید سراغ عكس ایشان می رفتیم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها