نبض سیاست

نوری‌ مالکی به تهران می‌آید

دفتر نوری‌مالکی، نخست‌وزیر پیشین و معاون اول رئیس‌جمهور فعلی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی این هفته بنا به دعوت ایران به تهران سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۶۲۳۷
نوری‌ مالکی به تهران می‌آید

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری المستقله عراق، براساس این بیانیه، سفر مالکی در جهت تقویت روابط دوجانبه و توسعه روابط دو ملت است.

روایت خرازی از نظر اوباما درباره سردار سلیمانی

صادق خرازی سفیر پیشین ایران در لندن و سازمان ملل در مطلبی که در صفحه فیسبوک منتشر کرده به تمجید از سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخته است.

به گزارش فرارو، خرازی در یادداشت خود نقل قولی از اوباما و جان کری رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا درباره قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس آورده است.

براساس نوشته خرازی، قاسم سلیمانی «همان کسی است که اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده درباره او به العبادی نخست‌وزیر جدید عراق گفته است: او دشمن من است؛ ولی من برای او احترام ویژه‌ای قائل هستم.»

خرازی در ادامه آورده است که جان کری وزیرخارجه آمریکا به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره قاسم سلیمانی گفته است که اگر «برای یک‌بار هم شده مایل است او را ببیند.»

جنایت تازه داعش

گروهک تروریستی داعش در جنایتی تازه ۷۰ نفر از عشیره البونمر در غرب استان الانبار عراق را اعدام کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، منابع امنیتی عراقی گفتند: قربانیان این اقدام تروریستی در گورستانی جمعی در منطقه الجزیره در خارج از مرزهای منطقه هیت در غرب این استان دفن شده‌اند.

این منابع تاکید کردند: برخی افراد مرتبط با نیروهای امنیتی و شوراهای بیداری از اهالی هیت و ناحیه الفرات نیز در میان این قربانیان حضور دارند. به این ترتیب تعداد قربانیان این عشیره به بیش از 500 کشته افزایش می‌یابد.

پانزدهمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی

پانزدهمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی دیروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد. به گزارش واحد مرکزی خبر جلسه بعدی دادگاه، فردا برگزار می‌شود.

در همین حال، حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس از تشکیل کمیته‌ای از سوی برخی نمایندگان برای پیگیری پرونده مهدی هاشمی خبر داد.

ادعای تماس تلفنی احمدی‌نژاد با خاتمی

رسولی، عضو بنیاد باران در سخنانی مدعی شد: محمود احمدی‌نژاد شخصا یا با واسطه، با برخی چهره‌های اجتماعی و فرهنگی اصلاح‌طلب تماس گرفته و از آنها درخواست کرده تا در انتخابات آینده در فهرست انتخاباتی وی قرار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، این عضو بنیاد باران گفت: دفتر وی تماسی را با دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی داشته، اما هیچ حساسیت و واکنشی نسبت به این تماس‌ها از طرفین نشان داده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها