به دنبال بازنشستگی ویلیام برنز، قائم مقام وزیر خارجه آمریکا، باراک اوباما، وندی شرمن را موقتا به سمت قائم مقام وزارت خارجه این کشور منصوب کرده است.
کد خبر: ۷۳۴۸۹۵
شرمن دومین مقام عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا شد

به گزارش تسنیم، وزارت خارجه آمریکا این خبر را اعلام کرده است.

ویلیام برنز، قائم مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا که ماه گذشته بازنشسته شد در برخی از مذاکرات هسته‌ای که در ماه‌های اخیر برگزار شد در کنار وندی شرمن، در گفت‌وگوها حاضر بود و ریاست هیات آمریکایی را بر عهده داشت.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، ویلیام برنز با وجود بازنشستگی در گفت‌وگوهای هسته‌ای حضور خواهد داشت.

وندی شرمن که معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا بوده است، از سال 2011 ریاست هیات نمایندگی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با تهران را بر عهده دارد.

اخبار ضد و نقیض درباره عفو روحانی عربستانی

به دنبال انتشار شایعاتی مبنی بر عفو شیخ نمر، روحانی شیعه عربستانی که از سوی دادگاهی در عربستان به اعدام محکوم شده است، خبرگزاری تسنیم به نقل از منبع آگاه نزدیک به این روحانی، این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، این منبع نزدیک به شیخ نمر به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که حکم اعدام علیه شیخ النمر هنوز «نهایی نشده است» و عفو فقط در صورتی امکان دارد که این حکم قطعی و نهایی شود از همین رو اخبار مربوط به عفو ایشان بی‌اساس است.

این منبع با اشاره به این‌که النمر در صدد است در چند روز آینده به حکم اعدام اعتراض کند، افزود: مهلت اعتراض تا 30روز پس از دریافت حکم اعتبار دارد و این مهلت هنوز پایان نیافته است.

خبرگزاری ایرنا، گزارش داده بود برخی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی عربی در خبری که هنوز به طور رسمی تائید نشده است از صدور حکم عفو آیت‌الله شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعی از سوی پادشاه عربستان به درخواست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد هاشمی، رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم درباره شایعات مربوط به لغو حکم اعدام آیت‌الله النمر، به ایران خبر گفت: این خبر را در برخی رسانه‌ها و سایت‌ها دیده‌ایم، اما از هیچ منبع موثقی دریافت نکرده‌ایم و نمی‌توانیم صحت آن را تائید کنیم.

دفتر نتانیاهو تخلیه شد

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری فوری از تخلیه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به علت تهدید امنیتی خبر داد.

به گزارش تسنیم، روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم هم گزارش داد که علت تخلیه دفتر نخست‌وزیری به‌خاطر احتمال وجود یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیک ساختمان دفتر بوده است. این روزنامه افزود: نیروهای پلیس در خودروی بازرسی شده چیزی نیافته‌اند و خودرو را از محل دور کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها