آیت‌الله حائری‌شیرازی مهمان این هفته برنامه تلویزیونی شناسنامه بود که درباره رفتار برخی نامزدهای انتخابات سال 88 اظهار کرد: دعوت کردن مردم به خیابان‌ها عمل درستی نبود؛ خدا خواست که این معضل جمع شود والا معلوم نبود به کجا ختم می‌شد.
کد خبر: ۷۳۳۸۳۹
انتقاد حائری شیرازی از مطهری

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: اخیرا نامه‌ای آقای مطهری به آقای جنتی نوشته بود که تلویحا در آن اشاره کرده بود که خب ایشان احساس می‌کردند تقلب شده و می‌خواستند مردم راهپیمایی آرامی بکنند و اعتراض کنند به تقلب. من به آقای مطهری نامه‌ای نوشتم که هنوز برایش نفرستادم. من در این نامه نوشتم که شما تلویحا دعوت مردم را به راهپیمایی تائید می‌کنید، این مساله تقلب در انتخابات را نه اثبات می‌کنید و نه ادعای خود را پس می‌گیرید.

درخواست مسکو برای مشارکت ایران در حل مساله سوریه

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خواستار جلب مشارکت جمهوری اسلامی ایران در روند حل و فصل سیاسی مساله سوریه شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از ایتارتاس، او گفت که نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه درصدد ایجاد گروه جدید «دوستان سوریه» برای حل و فصل مسائل این کشور است و ما پیشنهاد کردیم که ایران و عربستان سعودی به این گروه بپیوندند.گروه قبلی «دوستان سوریه» که در کنفرانس دوم برای حل مسائل سوریه در «مونترو» سوئیس در ماه ژانویه گذشته شرکت داشت، ایران و عربستان سعودی دو بازیگر مهم منطقه را شامل نمی‌شد.

گمانه‌زنی باهنر درباره استیضاح جنتی

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس با حضور در برنامه دیروز، امروز، فردا، در پاسخ به این پرسش مجری که آیا رابطه مجلس و دولت خوب است، بیان کرد: بله خوب است به قولی آدم با یک وزیر که معامله را به هم نمی‌زند.به گزارش مهر، وی درباره استیضاح وزیر ارشاد هم بیان کرد: ما هیچ استیضاحی را دریافت نکردیم و فکر نمی‌کنم فعلا چیزی وجود داشته باشد. همزمان علی جنتی، وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به شایعه استیضاح خود گفت: من نمی‌‌دانم جریان استیضاح چیست و این حرف‌ها از کجا آمده است.

نیلی: سرپرستی‌ام در دانشگاه تهران قانونی است

محمود نیلی‌احمدآبادی، سرپرست دانشگاه تهران که روز چهارشنبه نتوانست رای اعتماد نمایندگان برای تصدی کرسی وزارت علوم را کسب کند، در حاشیه آیین افتتاح دو طرح عمرانی دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ادامه پیدا کردن حکم سرپرستی‌ام در این دانشگاه غیرقانونی نیست.

به گزارش ایرنا، وی افزود: مرجع اظهارنظر در مورد نحوه اجرا و ادامه پیدا کردن حکم‌های سرپرستی یا ریاست دانشگاه‌ها، وزارت علوم است و در قانون مدت محدودی برای سرپرستی دانشگاه تعیین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی ایراداتی که نسبت به وضع سرپرستی بنده در دانشگاه تهران بیان می‌شود مستند قانونی ندارد. این در حالی است که منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تسنیم گفته است: مهلت سرپرست دانشگاه تهران پایان یافته است.

اظهارنظر فیسبوکی معین علیه مجلس

به دنبال رای عدم اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی علوم، مصطفی معین وزیر علوم در دوران اصلاحات با انتشار مطلبی در صفحه شبکه اجتماعی فیسبوک خود، مجلس را متهم به باج‌خواهی و ایجاد اختلال در روند علمی کشور کرده و گفته است: به نظرم این نوع تقابل یا باج‌خواهی از یک دولت تازه تشکیل و در واقع بازی با مصالح کشور، در طول سال‌های پس از انقلاب بی‌نظیر بوده است.

در پاسخ به این اظهارنظر، قاسم جعفری ، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با مهر ابراز امیدواری کرد: رئیس‌جمهور با این‌گونه اظهارنظرها دوست و دشمن خود را بشناسد و هر چه زودتر کسی را برای وزارت علوم معرفی کند که در مسیر منویات رهبری و پیشرو در مسیر نقشه جامع علمی کشور باشد.

ولایتی: تیم هسته‌ای از خطوط قرمز عبور نمی‌کند

در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره عبور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از خط‌قرمزهای نظام، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما اطمینان داریم که آقای ظریف و تیم هسته‌ای از خط قرمزها عبور نخواهند کرد.به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی افزود: مذاکره‌کنندگان ما تابع نظام و خطوط قرمز ترسیمی از سوی رهبر انقلاب هستند.

پرونده «ب.ز» 4 وزیر را به مجلس کشاند

سیدحسین ده‌دشتی، عضو کمیته پیگیری پرونده «ب.ز» میلیاردر نفتی گفت: از وزرای اطلاعات، نفت، دادگستری و اقتصاد درخواست کردیم تا با حضور در مجلس در مورد آخرین وضع این پرونده به سوال نمایندگان پاسخ دهند.

جنگ سرد با اسرائیل مصالحه با ایران

نشریه «ویکلی استاندارد» در گزارشی نوشت: کاخ سفید هفته گذشته سیاست خارجی خود را در قبال خاورمیانه اعلام کرد: جنگ سرد با اسرائیل و مصالحه با ایران.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نوشته این نشریه، از آنجا که توافق احتمالی با ایران نزدیک به نظر می‌رسد، کاخ سفید می‌خواهد توان نتانیاهو برای به چالش کشیدن توافق با ایران را کاهش دهد. این نشریه همچنین نوشته است که نمی‌توان نفوذ قاسم سلیمانی را در منطقه نادیده گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها