در سمپوزیوم جهانی پزشکی دیجیتال، برنده «سلامت الکترونیک» مشخص شد

دو برادر ایرانی برنده یک جایزه جهانی

مروری بر 8 اختراع عجیب ثبت شده در جهان

دستگاهی برای «بزن قدش»

پتنت در فارسی به حق یا امتیازنامه ثبت اختراع ترجمه شده است. افراد حق دارند با مراجعه به نهادهای ذی‌ربط، اختراعات خود را ثبت کنند و از سوءاستفاده دیگران از حاصل فکر خود مانع شوند. از اختراع مهمی چون جریان الکتریسیته گرفته تا وسایل ساده‌ای چون مهر امین، در ادارات ثبت اختراع ثبت شده و قابل حمایت هستند اما اختراعاتی هم هستند که بسیار عجیب بوده و در نتیجه از یک ذهن شگفت‌انگیز، یک ایده شگفت‌انگیز بیرون تراویده است.
کد خبر: ۷۳۵۷۳۲
دستگاهی برای «بزن قدش»
این مطلب نگاهی دارد به این اختراعات عجیب که ثبت شده و اگر نگاه چپ به آنها بکنید باید پاسخگوی رفتارتان باشید.

1. نخستین اختراع یک شومینه با نمای آبنماست. ترکیب آب و آتش همیشه برای انسان جذاب بوده است و شاید از این رو بوده که نام یکی از بوستان‌های جدید و بزرگ تهران را «آب و آتش» گذاشته‌اند. یک مخترع با الهام از چنین تصویر جذابی بوده که در سطح فوقانی یک شومینه چند لوله قرار داده تا آب را به پایین شومینه بریزند و آنگاه با شکل‌گیری یک حوضچه و البته در چرخه گرفتن این آب، همیشه مقابل آتش شومینه، یک استخر کوچک و یک آبشار خانگی هم باشد. کنار این تصویر اگر چند گلدان بگذارید؛ خیلی معرکه می‌شود.

2. مخترع دیگری سال 2004 لباسی طراحی کرد تا عکاسان و عاشقان طبیعت یا در نقطه مقابل، شکارچیان بتوانند براحتی به پرندگان بازیگوش نزدیک شوند. این لباس با پوششی شبیه پرندگان طراحی شده و حتی قسمت دم و سر آن هم پیش‌بینی شده است اما معلوم نیست پرندگان در قبال پرنده‌ای بسیار بزرگ‌تر از خودشان احساس راحتی داشته باشند.

3. سکسکه‌های بیش از 48 ساعت به عنوان سکسکه مداوم شناخته می‌شود و می‌تواند اعصاب شما را خورد و زندگیتان را متوقف کند. مخترعی سال 2003 مدعی شد که می‌توان با قدری آب خوردن که به عنوان یک راهکار سنتی سکسکه شناخته می‌شود و تحریک یک الکترود؛ شوکی به مغز وارد کرد و در نتیجه به سکسکه خاتمه داد. اگر از سکسکه به تنگ آمده باشید؛ امتحان کردن این راهکار؛ خیلی هم کار سختی نیست.

4. حتما شده تا به حال یک نکته مثبت در زندگی‌تان به‌وجود آمده باشد یا موفقیتی کسب کرده باشید ولی کسی کنارتان نباشد که آن را جشن بگیرید. در این مواقع مخصوصا آنچه که فقدانش بسیار احساس می‌شود، نبود دستی است که بتوان آن را فشرد و به قول معروف «بزن قدش» گفت. با این حال خیلی نباید غصه بخورید زیرا یک اختراع ثبت شده در سال 1993، دستی است که به صورت ماشینی کار می‌کند و هر وقت که اراده کنید می‌تواند بتوانید شادیتان را با آن شریک شود. بهترین چیز برای آدم‌های تنهای عصر ما.

5. حالا اگر مشکلتان دست دادن نباشد و به‌دلیل مریضی نتوانید روبوسی کنید و از طرفی هم مجبور باشید چنین کاری را انجام دهید باید از اختراعی که متعلق به سال 1995 است، استفاده کنید. با استفاده از ماسکی که با یک دسته برای سهولت استفاده ترکیب شده است؛ می‌توانید براحتی با دیگران روبوسی کنید بدون این‌که نگران این باشید که بیماری‌های واگیردار را از آنها به خود یا به طور بالعکس منتقل کنید.

6. اختراع دیگری که از یک ذهن شگفت‌آور نشات گرفته و خود نیز شگفت است؛ یک گردنبند است. منظور نه یک گردنبند زینتی که یک نوار کلفت است که دور گردن و سر شما بسته می‌شود تا بتوانید وسایلی را که همیشه در دستتان نگه می‌دارید روی آن سوار کنید و کمی سبک دست (!) شوید. مثلا این امکان وجود دارد که تلفن همراه خود را روی این گردنبند قرار دهید یا خودکار و کاغذ خود را آنجا بگذارید. کمربندی هم روی این اختراع هست که بشود قمقمه آب و احتمالا کیف پول و دیگر موارد مورد نیاز را آنجا قرار داد. به این ترتیب از شر یک کیف مزاحم هم خلاصی پیدا می‌کنید؛ البته اگر بتوانید نگاه‌های مزاحم مردم را تحمل کنید.

7. برای دور کردن اشعه‌های مزاحم خورشید از صورت و بدن انسان، اختراعات زیادی مثل عینک آفتابی وجود دارد. اما هیچ‌وقت فکر کرده‌اید که با ماسک از پوست خود مراقبت کنید؟ فکر کرده باشید یا نه؛ چنین فکری به ذهن یک آمریکایی در سال 2006 رسیده و ماسکی تولید کرده که جای بینی و دهان و البته دو چشم را دارد اما از بقیه سطح صورت در برابر خورشید مراقبت می‌کند.

8. یکی دیگر از اختراعات جالب توجه، یک دوچرخه بادی است. دوچرخه‌ای که بدون استفاده از قدرت رکاب زدن دوچرخه‌سوار و با استفاده از قدرت بادی که به بادبان عقب دوچرخه می‌وزد، چرخ عقب این وسیله را به حرکت در می‌آورد. این یعنی دوچرخه برای راننده هم فال است و هم تماشا و او بدون ذره‌ای تلاش می‌تواند به مقصد خود برسد. البته در مورد سربالایی و نیز مناطق غیربادخیز، باز هم باید به قدرت پاهای خود اتکا کنید و البته یک بادبان را هم با خود بکشید.

مصطفی مسجدی‌آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها