شمار تلفات انفجار بمب در صنعا پایتخت یمن به ۳۲ تن افزایش یافت که بیشتر کشته شدگان کودک هستند . در این حمله شمار زیادی نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۷۲۵۹۸۱
32 کشته در حمله انتحاری صنعا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز ؛یک افسر پلیس اعلام کرد : یک مرد که ظاهرا جلیقه انفجاری بر تن کرده بود،خود را در میان نیروهای امنیتی حوثی ها و عابران پیاده منفجر کرد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. اما به نظر می رسد این حادثه در ادامه حملات قبلی القاعده در شبه جزیره عربستان انجام شده است.

العربیه گزارش داد؛ بر اثر انفجار انتحاری عناصر القاعده در منطقه المکلا و صحرای العبر یمن یازده تن از نظامیان این کشور کشته شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین هم از انفجار دیگری در خطوط لوله انتقال نفت یمن در منطقه مارب خبر داد.

این شبکه گزارش داد ، القاعده به یکی از مراکز نظامی ارتش یمن در منطقه الغبر در حضرموت حمله کرد.

در همین حال شبکه المسیره اعلام کرد عبدالملک بدر الدین الحوثی از مردم یمن خواست به منظور مقابله با توطئه سازش بر سر استقلال کشور و دور زدن انقلاب، امروز به خیابانها بریزند.

احمد عواد بن مبارک که همین سه‌شنبه به عنوان نخست‌وزیر یمن منصوب شده بود اوایل روز پنج‌شنبه گفت: از این سمت استعفا کرده است.

عبد ربه منصور هادی رییس جمهور یمن کناره گیری احمد بن عوض بن مبارک را از سمت نخست وزیری پذیرفت.

مردم یمن انتصاب عواد را ناشی از دخالت خارجی می‌دانند.

عبدالملک الحوثی رهبر انصار الله یمن نیز گفت: رئیس جمهور یمن پس از دیدار با سفیر آمریکا توافقات صورت گرفته در خصوص تعیین نخست وزیر را نادیده گرفت و رییس دفتر خود را برای پست نخست وزیری انتخاب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها