قربانی، ابراهیم خلیل‌الله و ابراهیم در آتش، انیمیشن‌های تولید شده در مرکز پویانمایی صبا و صدا و سیمای مرکز قم، برای پخش در عید قربان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۲۴۳۳۹
تصویر عید قربان در آینه انیمیشن

این انیمیشن‌ها که داستان عید قربان را برای مخاطبان کودک و نوجوان روایت می‌کند، امروز و فردا از شبکه پویا به نمایش در می‌آید. انیمیشن قربانی که به کارگردانی فرنوش عبادی تولید شده، امشب ساعت 18 و 30 دقیقه به تماشاگران شبکه پویا ارائه می‌شود. این انیمیشن که داستان حضرت ابراهیم(ع) و خواست خداوند مبنی بر قربانی کردن پسرش اسماعیل (ع) را روایت می‌کند، برای گروه سنی کودک تولید شده است.

فرنوش عبادی معتقد است این انیمیشن را برای آشنایی کودکان با قصه‌های قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی ساخته است.

ابراهیم خلیل‌الله به کارگردانی علی اصغرزاده انیمیشن دیگری است که امشب ساعت 20 و برای مخاطبان نوجوان به نمایش در می‌آید. این انیمیشن با استفاده از کاشی و نقش برجسته تولید شده و داستان زندگی حضرت ابراهیم (ع) ازتولد تا جوانی و نبوت را به نمایش می‌گذارد.

اصغرزاده درباره این انیمیشن گفت: ابراهیم خلیل‌الله، روایت داستان زندگی حضرت ابراهیم (ع) از تولد تا جوانی و نبوت ایشان است که مبارزات وی علیه بت‌پرستی را به نمایش می‌گذارد.

نگارش فیلمنامه این فیلم انیمیشنی را جهانبخش لک برعهده داشته است.

انیمیشن دیگری که به مناسبت عید قربان از شبکه پویا به نمایش در می‌آید، ابراهیم در آتش نام دارد که به‌کارگردانی فاطمه نصیری فرد با تکنیک دو بعدی تولید شده و ساعت 12 و 20 دقیقه فردا پخش می‌شود.

در این انیمیشن نمرود همراه کاهنان با فریب مردم، آنها را به بت‌پرستی تشویق می‌کند. ابراهیم در روز جشن سالانه که همه مردم به بیرون شهر رفته بودند، وارد بتخانه شده و همه بت‌ها، بجز بت بزرگ را می‌شکند. بعد از مراسم، او را گرفته و به درون آتش می‌افکنند اما به فرمان خداوند آتش سرد می‌شود و همین معجزه مردم را از قدرت خداوند یکتا آگاه می‌کند و آنها به خدای یگانه ایمان می‌آورند.

این انیمیشن که در سومین جشنواره فیلم عمار مورد تجلیل داوران قرار گرفته، در مرکز استان قم تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها