جام جم آنلاین گزارش می دهد

بازتولید القاعده؛ این بار در یمن

جنبش انصارالله یمن روز شنبه خواستار برکناری رئیس سازمان امنیت ملی این کشور شد و همزمان با انفجار در صنعاء، یمن شاهد افزایش تهدیدهای القاعده علیه جنبش انصارالله بود.
کد خبر: ۷۲۱۷۴۱
اعلام جنگ القاعده علیه انصارالله یمن

از جمعه شب تا امروز شنبه درگیری‌های پراکنده بین نیروهای انقلابی با نیروهای امنیتی در پایتخت یمن وجود داشته است، همچنین در عرصه سیاسی نیز، مخالفان انقلاب یمن، تحرکات تازه‌ای شروع کرده‌اند.

انصارالله خواستار استعفای رئیس سازمان امنیت ملی شد

به گزارش پایگاه خبری رأی الیوم، علی البخیتی سخنگوی گروه انصارالله در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: علی الاحمدی مرتکب قتل دهها تن از جوانان انقلاب شده است و کماکان نیز به جنایات خود ادامه می‌دهد.

وی خواستار برکناری الاحمدی و گماردن شخصی شد که دستانش به خون جوانان و شکنجه آنان آلوده نباشد.

این عضو گروه انصارالله یمن با بیان اینکه رئیس سازمان امنیت ملی، یک شخصیت ملی نیست و با سازمان های جاسوسی آمریکا و غرب ارتباط دارد، ادامه داد: اقدامات آدم ربایی، شکنجه و قتل انقلابیون در طی سال‌های متمادی از سوی وی ادامه داشته است.

انفجار و دو کشته؛ درگیری در نزدیکی منزل رئیس سازمان امنیت ملی

به گزارش پایگاه خبری مآرب پرس، از شب گذشته تا صبح امروز درگیری‌های گسترده در اطراف منزل «علی حسن الاحمدی» رئیس سازمان امنیت ملی یمن بین گروه انصارالله و نیروهای امنیتی محافظ الاحمدی درگرفته است.

همچنین یک انفجار بزرگ در خیابان «نصر» در نزدیکی منزل علی الاحمدی منجر به کشته شدن دو یمنی شد. در این انفجار 15 نفر نیز زخمی شدند. گارد ریاست جمهوری پس از این اتفاقات از مردم مناطق «خیابان ایران»، «الصفر»، «جولة البشیری» و «14 اکتبر» خواست که در منازل خود باقی بمانند.

اعلام جنگ القاعده در یمن علیه انصارالله پس از توافق 6 دولت عربی با آمریکا

پس از آنکه شش کشور عربی با آمریکا برای حمایت از دولت یمن در مقابل معترضان توافق کردند، گروهکی که خود را «القاعده در شبه‌جزیره» عربستان می‌نامد علیه انصارالله یمن، جنبشی که رهبری معترضان در این کشور را بر عهده دارد، اعلام جنگ کرد.

محسن الاحمر از عربستان سر درآورد

محسن الاحمر مشاور رئیس‌جمهور یمن در امور امنیت ودفاع، که پس از توافق رئیس جمهوری با مخالفان فراری شده و تاکنون خبری از وی نبود، امروز طی کنفرانس خبری محل اختفای خود را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری مأرب پرس، وی گفت: طبق مشاوره با رئیس‌جمهور تصمیم گرفتم از جنگ داخلی جلوگیری کنم، بنابراین از یمن خارج شدم و در حال حاضر در عربستان هستم.

الاحمر در ادامه از عربستان سعودی بابت حمایت از دولت یمن تشکر ویژه‌ای کرد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها