جام جم آنلاین گزارش می دهد

بازتولید القاعده؛ این بار در یمن

ترکیه و قطر برای سناریویی مشترک هماهنگ شدند

بازتعریف داعش این بار در جنوب یمن

دستگاه اطلاعاتی یمن درباره طرح توطئه جدید ترکیه و قطر مبنی بر تکرار سناریوی «موصل» این‌بار در استان‌های جنوبی یمن و ایجاد امارت تکفیری‌ها در این منطقه هشدار داد.
کد خبر: ۷۲۳۴۰۶
بازتعریف داعش این بار در جنوب یمن

پایگاه خبری «یمنی پرس» به نقل از یک مقام مسئول در دستگاه اطلاعاتی یمن درباره جزئیات یک طرح به توصیف او خطرناک در این کشور که از سوی دوحه و آنکارا هدایت می‌شود خبر داد.

وی اظهار داشت که طرح بعدی داعش و حامیان آن در یمن است. انجام عملیات تروریستی شامل انفجار و ترور فیزیکی افراد تنها بخشی از این طرح است که با ایجاد درگیری جدید در یمن همراه خواهد شد تا ملت یمن از ایجاد دولتی توانمند دور شود و میدان عملیات القاعده و داعش در استان‌های «البیضاء»، «مأرب»، «الضالع»،«شبوة »و«الجوف» است.

به گفته این مقام اطلاعاتی یمن، طرح جدید بر پایه ایجاد اختلافات و درگیری‌های داخلی در کشورش اجرایی می‌شود. القاعده نیز در این میان از حمایت سیاسی پنهانی برخی از مقامات دور افتاده از قدرت که هیچ راهی برای بازگشت به قدرت به غیر از حمایت از سازمان های تروریستی با روزنامه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی تحت اختیارشان ندارند، برخوردار است. در این رسانه‌ها ایجاد هراس در صفوف مردم و بزرگنمایی توحش عناصر القاعده در اولویت است تا روحیه مردم یمن تضعیف شود.

وی در ادامه این افراد را یک مشت دزد ترسو توصیف کرد که با خون یمنی‌ها برای تحریف حقایق تجارت می‌کند. اگر اراده سیاسی در یمن وجود داشته باشد و به ارتش اختیارات تام داده شود تمام این افراد که خطوط قرمز را رد کرده‌اند، از کشور پاکسازی خواهند شد. اما مشکل این است که برخی افراد و احزاب از پشت درهای بسته از القاعده حمایت و آن را تحسین می‌کنند.

این مقام اطلاعاتی گفت عملیات‌های القاعده در یمن به نسبت 2 به 8 در کشور انجام خواهد شد به این معنا که از هر 10 عملیات تروریستی، 8 عملیات علیه حوثی‌ها و 2 عملیات علیه شهروندان عادی به ویژه در صنعا، بیضاء، مارب، شبوه و ...انجام خواهد شد.

این منبع اطلاعاتی یمن گفت: طرح قطر در منطقه بیانگر این مسئله است که دوحه به دنبال اجرای سناریوی موصل و الانبار در بیضاء، ضالع، مارب و شبوه است. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که سران این سازمان تروریستی برای انجام جنگی بی‌سابقه در این استانهای یمنی خود را آماده کرده‌اند به ویژه که اخباری درباره طرح انصارالله برای از بین بردن القاعده در استان‌های ضالع، مارب، بیضاء و شبوه به گوش این تروریست‌ها رسیده است.

وی گفت: اما گزارش اطلاعاتی ما نشان می‌دهد که توان این سازمان تروریستی آنچنان که رسانه‌های حامی آن به تصویر می‌کشند بالا نیست بلکه توانایی‌های آنها حبابی است و در سال جاری بسیار تضعیف شده اند و تنها شمار اندکی از این تروریست‌ها در استانهای «ابین»، «تعز»، شبوه، مارب و حضرموت حضور دارند.

این منبع آگاه اطلاعاتی یمن که خواست نامش فاش نشود به مهمترین بندهای طرح دوحه و آنکارا برای تکرار سناریوی موصل در استانهای جنوبی یمن اشاره کرد و گفت که شیوخ خلیج فارس، دستگاه اطلاعاتی ترکیه و دوحه از حامیان اصلی این طرح به بهانه جلوگیری از نفوذ ایران در یمن هستند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها