آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

بهتر بود آقای روحانی در سازمان ملل جواب اراجیف کامرون را می‌داد

هرچند دیدار رئیس‌جمهور کشورمان با نخست‌وزیر انگلستان، به عنوان اولین دیدار سران دو کشور بعد از پیروزی انقلاب، در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در کانون توجه رسانه‌ها و صاحب‌نظران سیاسی قرار گرفت و امید به بهبود مناسبات این دو کشور را افزایش داد، اما اظهارات چند ساعت بعد دیوید کامرون در همین مجمع، نشان از آن داشت که لندن اراده کافی برای بهبود مناسبات دو کشور را ندارد. نخست‌وزیر انگلیس در سخنان خود، ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد و گفت که ایران باید برنامه هسته‌ای خود و رفتار با مردمش را تغییر دهد.
کد خبر: ۷۲۱۵۴۴

این اظهارات البته از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان بی‌پاسخ نماند و سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی ملل متحد نشان‌دهنده ادامه دیدگاه خودمحورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما را دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست آن دولت است.

مرضیه افخم افزود: باعث تاسف است دولتی که با اقدامات و حمایت‌های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است، به خود اجازه می‌دهد درباره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابجا کند. عراقچی، هم در این باره گفت: ملاقات کامرون و روحانی در جو خوبی بود. درباره مسائل مهم بین‌المللی صحبت شد. درباره برخی مسائل، اشتراکات و برخی دیگر اختلاف نظرهایی وجود دارد. این کاملا طبیعی است. ما درباره موضوع هسته‌ای و نحوه برخورد با افراط‌گرایی مسلما اختلاف نظر داریم، اما این‌که کامرون این را در سخنرانی مجمع مطرح کرد، جای تاسف دارد. اشاره به مسائل داخلی ایران در جایی که دولت انگلیس تحت اتهام است به سبب سیاست‌هایش در منطقه و حمایت‌های یکجانبه از رژیم صهیونیستی، بشدت زیر سوال است. اینها را ما در ملاقات‌های خصوصی و عمومی به طور شفاف بیان کردیم، اما این رفتار از طرف انگلیس مسلما قابل قبول نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها