واکنش رئیس مجلس به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس:

شما چه کاره اید که این گونه سخن می گویید ؟

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل درباره ایران خطاب به دیوید کامرون گفت: شما چه کاره اید که این گونه سخن می گویید و این بایدهای شما از کجا آمده است؟
کد خبر: ۷۲۱۷۴۴
شما چه کاره اید که این گونه سخن می گویید ؟

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در همایش ملی گردشگری که در سالن اجلاس سران برگزار شد افزود: این ژست ها گوشه ای از تفرعن امروز است و کشورهای پرورش دهنده تروریست به جای پذیرش اشتباهات گذشته خود با زبان زور و با هدف کسب امتیاز سخن می گویند.

وی تاکید کرد: اکنون در غرب پیامبران و زندگی اسلامی تحقیر می شوند و حتی پیامبران خود را نیز تحقیر می کنند البته افراط گری داعشی ها نیز به این فکر و تحقیر فرهنگ اسلامی کمک کرده است.

وی با بیان این که تحقیرها خود عامل پرورش تروریست می شود و نتیجه آن گرویدن جوانان برای فرار از تحقیر به این گونه جریان ها شده است ، افزود: سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس و حرف های عجیب و غریب وی که در آن نوعی تفرعن وجود داشت و به صورت دستوری صحبت می کرد نمونه ای از این رویه غربی هاست.

رئیس مجلس افزود: اکنون قدرت شما زیاد شده است که این طور سخن می گویید؟ در حالی که چندی پیش قسمتی از کشورتان در حال جدا شدن بود.

وی گفت: شما از جریان داعش و تروریست های منطقه اضطراب دارید که اضطرابی درست است چرا که خودتان به آنان کمک کرده اید و اکنون برایتان مشکل درست کرده اند.

لاریجانی با بیان این که اکنون غرب نیازمند کمک است و همچون کودکی که از روی ترس فریاد می زند فحاشی نیز می کند افزود: شما از جریان تروریستی ترسیده اید اما با ظاهر تفرعنی که در باطن ترس دارد برخورد می کنید و نباید نیاز خود را از نوع امتیاز به ما بفروشید.

وی گفت: غرب دولت عراق را دموکراتیک می داند اما برخوردش با تروریست ها در این کشور به صورت ریشه ای نیست و آنان را نگه می دارند تا اسباب چانه زنی شان باشد اما در سوریه چون درصدد جنگ و ستیزند برخوردشان با تروریست ها راهبردی است.

لاریجانی با بیان این که تروریست های داعش در یک منطقه حائل میان سوریه و عراق حضور دارند افزود: مگر ممکن است با پدیده متصل به هم، دو گونه برخورد شود.

لاریجانی افزود: در منطقه شلوغی زیادی مشاهده می شود که بعید است با برخورد دوگانه غرب شرایط بهتر شود و روند امور نشان دهنده آن است که تروریست ها رو به رشد هستند.

وی گفت: ما هرگز با ائتلاف دروغین همراهی نمی کنیم بلکه برخورد ما با تروریسم واقع بینانه است و مسیری روشن را طی می کنیم.

رئیس مجلس دورنمای منطقه را آشفتگی سیاسی ارزیابی کرد و افزود: این مسئله با حرف های دوگانه کاهش نمی یابد.

وی گفت: ما هرگز با ائتلاف دروغین همراهی نمی کنیم بلکه برخورد ما با تروریسم واقع بینانه است و مسیری روشن را طی می کنیم.

رئیس مجلس دورنمای منطقه را آشفتگی سیاسی ارزیابی کرد و افزود: این مسئله با حرف های دوگانه کاهش نمی یابد.

وی گفت: مسئله ناامنی در منطقه ادامه دار خواهد بود اما در میان کشورهای منطقه امن ترین کشور ایران است که از استقرار قوی و دموکراتیک برخوردار بوده و هست و این فرصتی است برای تقویت گردشگری و فراهم کردن امکانات لازم برای آن.


لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد : باید به مسئله گردشگری در کشور بیشتر توجه شود و به مولفه های توسعه آن توجه بیشتری داشت با هدف اینکه از حالت کشوری نفتی و گازی خارج شویم.

وی گفت: امیدوارم این نشست کمک کند تا از ظرفیت مهم گردشگری به نیکویی استفاده شود.

آقای لاریجانی افزود: امروز سابقه ای در جهان برای اینکه در حوزه صنعت گردشگری نقش بیشتری داشته باشند وجود دارد که باید این مسئله از چند جهت مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها مزایای اقتصادی بخش گردشگری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسب درآمدهای سنگین برخی کشورها در حوزه گردشگری گفت: هر قدر به این مسئله توجه شود سهم نفت در بودجه های جاری کاهش می یابد و صرف امور زیربنایی خواهد شد.

لاریجانی افزود: امیدوارم هدف سازمان گردشگری برای جذب 20 میلیون گردشگر در افق 10 سال آینده محقق شود چرا که ایران به علت تنوع آب و هوایی و چهار فصل بودن و همچنین داشتن میراث کهن فرهنگی و صبغه تاریخی قوی این ظرفیت را داراست.

وی گفت: باید به اندازه ارزش میراث فرهنگی به این بخش بها داد.

لاریجانی افزود: باید ساز و کاری فراهم شود تا مردم برای حفظ و مرمت آثار فرهنگی نقش آفرینی کنند و گردشگر اقتصادی این حوزه متناسب با آن طراحی شود و اشتیاق مردم برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری افزایش یابد.

وی با بیان این که استعداد گردشگری ایران باید بالفعل شود ، گفت: وجود زیارتگاه های مختلف و بزرگان و متفکران دینی در ایران خود محرک صنعت گردشگری است و می توان در زمینه های مختلف جاذبه هایی را با هدف تعامل با کشورهای گوناگون ایجاد کرد تا سیستم های ارتباطی ملل به هم نزدیک شود و به فهم مشترک برسیم.

لاریجانی افزود: مراودات فرهنگی نیازمند فهم دقیق از آثار ملل است و با توجه به وجود زیبایی های طبیعی و میراثی در ایران این بخش باید از نظر سرمایه گذاری بخش خصوصی تقویت شود تا گردشگران داخلی و خارجی از آن بهره کافی را ببرند.

وی وجود اقوام و ادیان مختلف در ایران را علاوه بر تحکیم وحدت در داخل مایه جذب گردشگر خارجی دانست و گفت: این همبستگی داخلی و ملی میان همه اقوام به ایجاد وفاق در هویت ملی منجر شده است و گردشگری می تواند این ویژگی را برای استفاده همگان از این ظرفیت به صورت عملیاتی درآورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید در زمینه اسکان و نیز تربیت گروه های راهنما فعالیت بیشتری صورت گیرد.

لاریجانی با اشاره به صبغه فرهنگی عمیق در خراسان گفت: امروز این قطب فرهنگی کشور می تواند تجلی دوباره یابد چرا که کشورهای همسایه نیازمند استفاده از این ظرفیت معنوی هستند.

وی افزود: درخشندگی خراسان امری است که باید به همان میزان برای آن فکر و سرمایه گذاری کرد.

لاریجانی با اشاره به سابقه کهن شهرسازی و قوانین اداری در ایران آن را افتخارآمیز دانست و گفت: اکنون انسان ها در شرایط ساختار مدرنیته نیازمند خروج از این شرایط تنگ و یکنواخت هستند و برای همین احساس نیاز به سفر دارند.

وی یکی از مشکلات جهان امروز را تخریب طبیعت دانست و افزود: شهرسازی متأثر از تفکر مدرنیته و همسو نبودن با ویژگی های شرقی، موجب زندگی های محدود و کسل کننده شده است و دیگر سفر امری تفننی نیست بلکه حقیقت زندگی شده است و این مسئله تأثیر خود را بر صنعت گردشگری می گذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید با شناخت حقیقت سفر شرایط محیط زیست کنونی تکرار نشود و در فضاهای طبیعی به شهرسازی های مدرن و ساخت برج ها روی نیاورد و در این زمینه نیازمند نوعی ابتکار هستیم.

لاریجانی رسیدن به آرامش روح ، همنوایی با طبیعت بکر و دریافت دقیق فرهنگی از طریق چهره به چهره را از ضروریات امر گردشگری دانست و افزود: در سنت غرب اکنون نگاه تفرعنی به فرهنگ وجود دارد که می خواهد توسعه صنعت خود را به فرهنگ ها چیره کند.

لاریجانی گفت: برخوردهای ملال آور و غبارآلود در جوامع وجود دارد و مسئله گردشگری می تواند در رفع این غبارها موثر باشد.

وی بر قرار گرفتن نام ایران در فهرست کشورهای گردشگر پذیر تاکید کرد و افزود: آژانس های گردشگری باید به گونه ای طراحی کنند تا نام ایران و جایگاهش در انتخاب گردشگران ارتقاء یابد.

لاریجانی ساماندهی امور گردشگری را نیازمند سرمایه گذاری های متنوع دانست و گفت: اکنون وضع بودجه کشور به گونه ای است که نمی توان سرمایه ای برای این بخش در نظر گرفت اما می توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید با ارائه تسهیلات و امکانات ، بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ترغیب کرد افزود: مجلس شورای اسلامی نیز می تواند شرایط را برای استفاده از ذخایر صندوق توسعه ملی و بانک ها در برنامه ششم و برنامه بودجه سال آینده در زمینه گردشگری تسهیل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها