راه‌اندازی بانک کارشناسان در رادیو

برنامه‌های معارفی شبکه‌های مختلف رادیویی با توجه به ماموریت‌هایشان تخصصی‌ شده و بانک کارشناسان مذهبی و طراحی سوالات معارفی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۱۰۵۶
راه‌اندازی بانک کارشناسان در رادیو

حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر، دبیر شورای معارف معاونت صدا درباره رویکردهای این شورا در شش ماهه دوم سال گفت: با توجه به مناسبت‌های پیش‌رو از جمله هفته امامت و ولایت که از عید قربان تا عید غدیر خواهد بود، جلسات کارگاهی با حضور کارشناسان برگزار کردیم و موضوعات و سیاست‌ها به شبکه‌های مختلف رادیویی ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ایام محرم جلسات کارگاهی با حضور حجت‌الاسلام ماندگاری برگزار شد تا بتوانیم برای این ایام سراغ سوژه‌های متنوع برویم تا بتوانیم در هر یک از شبکه‌های رادیویی و متناسب با ماموریت‌هایشان برنامه‌های متنوعی داشته تا پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر با اشاره به حضور کارشناسان در برنامه‌های معارفی گفت: تصمیم داریم با بهره بردن از کارشناسان مختلف در برنامه‌های معارفی افکار جدید را به برنامه‌ها تزریق کنیم. بنابراین، کارشناسان ویژه هر شبکه را شناسایی کردیم تا یک کارشناس در شبکه‌های متعدد و برنامه‌های مختلف حضور دائم نداشته باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم بانک جامع کارشناسان معارفی را راه‌اندازی کنیم تا مباحث متفاوت مطرح شود و شنوندگان نتایج بهتری از برنامه‌ها بگیرند.

لطفی‌نیاسر از راه‌اندازی بانک سوالات معارفی خبر داد و گفت: در حوزه معارف مسابقاتی هم تولید و پخش می‌شود، اما سوالات نه‌فقط از تنوع و غنا برخوردار نیست بلکه گاهی سوالات یا ساده است یا خیلی سخت، به همین دلیل مشغول راه‌اندازی بانک سوالات معارفی هستیم. ضمن این‌که شبکه‌ها را تشویق به تولید مسابقات معارفی می‌کنیم.

دبیر شورای معارف معاونت صدا با اشاره به این‌که آیا در ارتباط با ساختارهای برنامه‌های معارفی هم به سمت تولید برنامه‌هایی با ساختارهای جدید می‌رویم، توضیح داد: به شبکه‌های رادیویی پیشنهاد داده‌ایم که برنامه‌های معارفی را صرفا با حضور کارشناس پخش نکنند و از ساختارهای نمایش، مستند، گزارش و بویژه مسابقه هم استفاده کنند. در مرکز هنرهای نمایشی رادیو تعدادی نمایش‌های معارفی برای پخش تولید شده است. حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر درباره تولید نمایش‌های رادیویی از زندگی علما و ائمه گفت: در شورای معارف معاونت صدا، علمای بزرگی که در طول تاریخ منشا آثار بودند، شناسایی شدند و موضوعات را از روی کتاب‌های مربوط به زندگی‌شان استخراج کردیم که در نمایش‌های رادیویی به آن بخش‌ها توجه می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون نمایش‌های متعددی با محوریت زندگی مرحوم آیت‌الله طالقانی، شهید باهنر، شهید مطهری، آخوندخراسانی، آیت‌الله مدرس، آیت‌الله بهجت و زنده‌یاد امام موسی صدر در مرکز هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. برخی از نمایش‌ها پخش شده و بعضی دیگر در آینده پخش خواهد شد.

وی که مدیریت رادیو معارف را هم به‌عهده دارد، درباره برگزاری هفتمین دوره طرح ملی بوی سیب که به همت رادیو معارف در ایام محرم برگزار می‌شود، گفت: امسال هفتمین دوره با تغییراتی برگزار خواهد شد. در این مسابقه برنامه‌سازان حرفه‌ای و آماتور می‌توانند در بخش‌های شنیداری و فضای مجازی برنامه‌های خود را در ساختارهای مختلف با موضوع سیدالشهدا ارائه دهند.

مدیر رادیو معارف عنوان کرد: در سایت بوی سیب برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیو در حوزه سیدالشهدا بارگذاری می‌شود و شنوندگان با توجه به علاقه‌مندی‌ که به رادیوهای خاص دارند، می‌توانند برنامه‌ها را نقد و ارزیابی کرده و به آن امتیاز بدهند.

لطفی‌نیاسر افزود: طرح‌های رادیویی، معرفی نرم‌افزارهای سیدالشهدا در تلفن‌های همراه و معرفی شبکه‌های اجتماعی و قانونی از دیگر بخش‌های جدید طرح ملی بوی سیب است که آثار از ابتدای محرم تا اربعین دریافت و همایش در دهه صفر برگزار می‌شود. فراخوان این همایش ملی هم قبل از ایام محرم منتشر خواهد شد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها