شریف:پروژه‌ای که طهرانی‌مقدم در آن شهید شد به ثمر نشست

قدرت موشکی باعث عملی نشدن گزینه‌ نظامی دشمنان

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس توانمندی‌های نظامی و دفاعی خود را در رژه 31 شهریور به نمایش گذاشتند.در این رژه باشکوه ادوات نظامی و دفاعی موشکی، پدافندی، تانک‌های گوناگون، پهپادهای پیشرفته، موشک‌های دوربرد بالستیک و ... به نمایش در آمد. فیلم رژه را می‌توانید ببینید.
کد خبر: ۷۱۹۸۴۹
بخشی از توانمندی‌های نیروهای مسلح ایران به نمایش درآمد+فیلم

در رژه امروز نیروهای مسلح در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انواع موشک های زمینی ،هوایی و دریایی و پدافندی و همچنین انواع تجهیزات زرهی به نمایش درمی آید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، موشک های خانواده قیام، سجیل ، قدر، زلزال و شهاب و همچنین توپ های کوتاه برد ، برد متوسط و برد بلند از جمله تجهیزات نظامی است که در رژه نیروهای مسلح به نمایش گذاشته می شود.

انواع توپ های سداد، شاهد ، توپ 6 لول محرم ، توپ هویزه ، نفربرهای توپ دار و تک تیرانداز و 23 میلی متری از جمله تجهیزات نظامی است که امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح رونمایی می شود.

همچنین پهپاد صادق 1 ، که انجام مأموریت های تست سامانه های راداری و الکترونیکی و ارزیابی آموزشی با سرعت بالای ماخ و با ارتفاع پرواز 25 هزار پا را برعهده دارد امروز رونمایی می شود.

رادار فتح 2 نیز که راداری کاملاً بومی و ملی و با برد بلند است رونمایی می شود.

این رادار مجهز به فناوری روز دنیاست و قابلیت شناسایی هواپیماهای خودی از دشمن را دارد و می تواند هواپیماهای بدون سرنشین و ریزپرنده را نیز کشف کند.

همچنین پهپادهای حازم 3 و سریر و رادارهای کیهان و ال پی دی 20 در مراسم امروز رونمایی می شود.

پهپاد حازم 3 قابلیت سخت پروازی 15 هزار فوت و حداکثر سرعت 550 کیلومتر در ساعت را دارد که توانایی انجام مأموریت های فریب و تست رادارهای تا ارتفاع متوسط را دارد و همچنین می تواند موشک و هدف موشک را ارزیابی کند.

پهپاد سریر سیستم های پدافندی را ارزیابی می کند و کاربردی آموزشی نیز دارد و رادار کیهان راداری برد بلند با قابلیت کشف اهداف پنهان و قابلیت جابجایی بالاست و رادار ال پی پی 20 راداری جستجو گر و مربوط به سامانه اورلی کن است.

موشک هاگ با نام شلمچه که برای مقابله با اهداف پایین و متوسط است و به دست متخصصان صنایع داخلی طراحی و تولید شده و موشک اسکای گارد که سامانه ای با کنترل آتش جهت مقابله با هر نوع حمله هوایی در ارتفاع کم و موشک های هوا به زمین طراحی شده است و نیز رادار خاتم که برای مقابله با هر نوع حمله هوایی در ارتفاع کم و موشک های هوا به زمین بکار می رود نیز از دیگر سامانه های پدافندی حاضر در رژه امروز نیروهای مسلح است.

سامانه موشکی اف ام - 80 که به دست متخصصان این مرز و بوم بهینه شده و برای مقابله با هدف های پرنده با سرعت کم و زیاد و ارتفاع پایین و همچنین مقابله با انواع پرنده های بدون سرنشین است و سامانه موشکی راپییر که برای ارتفاع کم و دفاع از پالایشگاه ها و ایستگاه راداری و نقاط حساس بهره برداری می شود و سامانه تروپر ، اسکنر ارتباطی که جهت تأمین ارتباطات تاکتیکی مورد نیاز و برقراری ارتباط با لایه جوی تروپوسفر است و سامانه دوش پرتابی و دیده بانی که سامانه حرارتی است و جهت پوشش نقاط کور راداری کاربرد دارد و قابلیت درگیری با موشک های کروز و انهدام همه اهداف پرنده در ارتفاع پایین را دارد از دیگر قابلیت های به نمایش گذاشته شده در رژه امروز نیروهای مسلح است.

همچنین امروز سامانه های اس - 200 که سامانه ای قدرتمند برای کلیه اهداف پرنده و موشک های هدایت شونده آشیانه یاب در مسافت های طولانی و در ارتفاع بالا و پرواز جمعی است سامانه کاملاً ایرانی تلاش که تلفیقی از سامانه های مختلف موشکی و اس 200 می باشد و برای اهداف برد بلند است امروز در جلوی چشم ناظران ، فرماندهان و کارشناسان نظامی به نمایش گذاشته شد.

خودروی آرم ، خودروی فرمانده ستون ، لانچرهای موشک بر و دیگر سامانه های پدافندی ، زرهی و موشکی از دیگر تجهیزات و سامانه هایی بود که امروز به نمایش گذاشته شد.

یگان های مختلف نیروهای مسلح در زمین و دریا و هوا و یگان های مختلف پدافندی و انتظامی و همچنین غیورمردان بسیج نیز امروز از جلوی جایگاه و از روبروی دیدگان رئیس جمهور و فرماندهان نیروهای مسلح رژه رفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها