در نشست امروز پارلمان عراق با وجود معرفی ۲ نامزد برای پستهای وزارت کشور و دفاع، نمایندگان به هیچ یک از آنها رای اعتماد ندادند.
کد خبر: ۷۱۷۸۶۰
نامزد پستهای وزارت کشور و دفاع عراق رای نگرفتند

در نشست امروز پارلمان عراق که به ریاست «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق برگزار شد بار دیگر مسئله انتخاب وزرای کلیدی کابینه «حیدرالعبادی» داستان‌‌ساز شد.

«اسوشیتد پرس» نوشت: نشست امروز پارلمان عراق سرانجام به داستان انتخاب وزرای کشور و دفاع کابینه جدید عراق پایان داد اما این خبر را رسانه‌های عراقی و عربی دیگر تایید نکردند.

در این نشست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز حضور داشت.

وی در سخنانی گفت: امروز وزرای پیشنهادی برای پستهای وزارت دفاع و کشور معرفی می‌شوند تا پارلمان به آنها رای اعتماد دهد.

بر اساس این گزارش، نامزدهای عبادی عبارت بودند از: «ریاض عبدالحمزة عبدالرزاق غریب» برای وزارت کشور و «جابر خلف عواد الجابری» از استان «الانبار» و از موسسان شوراهای بیداری در این استان برای وزارت دفاع.

اما پارلمان عراق به این افراد رای اعتماد ندادند و بار دیگر به نخست‌وزیر تا پنجشنبه آینده مهلت داده شد تا نامزدهای موردنظر خود را معرفی کند.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که در نشست امروز «حسین الشهرستانی» به عنوان وزیر آموزش عالی و «محمد البیاتی» به عنوان وزیر حقوق بشر و 4 نماینده پارلمان به نامهای «سعدون الدلیمی»، «حسن خلبوص»، «عز الدین الدولة» و «علی الشکری» سوگند یاد کردند.

کابینه جدید عراق روز دوشنبه (17 شهریور) پس از به تأخیر افتادن ‌های مکرر و رایزنی‌های گسترده با شرکت 289 نماینده پارلمان، رأی اعتماد گرفت و به جز 4 وزیر، تکلیف باقی وزرا مشخص شد. 4 وزارت دفاع، کشور، آب و زنان به روزهای آینده موکول شد. به نخست‌وزیر مهلت یک هفته‌ای داده شد تا وزرای باقیمانده را معرفی کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها