نگاهی به یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌های روز دنیا

خرگوشک‌های انیمیشنی حمله می‌کنند

«خرگوشک»ها با نام اصلی «حمله خرگوش‌ها» یک مجموعه انیمیشن تلویزیونی فرانسوی ـ آمریکایی است که برای اولین بار در اگوست 2013 از «شبکه نیکلودئون» پخش شد. این کار در ژانر کمدی ساخته شده و محصول مشترک «یوبی سافت موشن پیکچرز» از (فرانسه) و «استودیوی انیمیشن نیکلودئون» است.
کد خبر: ۷۱۱۵۰۳
خرگوشک‌های انیمیشنی حمله می‌کنند
این مجموعه در ژانر انیمیشن کمدی است و دیالوگ اندکی دارد. این مجموعه هم‌اکنون در 25 کشور در حال پخش است و در ایران هم در حال پخش از «شبکه پویا» است.
کارگردانی اپیزودهای مختلف این مجموعه را آکما، فابیان اورارد، استفانی میت و فرانز کریشنر بر عهده داشته‌اند. تاکنون یک فصل شامل 78 اپیزود 7 دقیقه‌ای از این سریال پخش شده و فصل دوم آن نیز با همین تعداد اپیزود در حال ساخت است.

این شخصیت‌ها در ابتدا بخشی از سری «بازی‌های ریمن» بودند که شامل تعدادی بازی پلتفرم بود. در این بازی‌ها، خرگوش‌های بزرگ و وحشی بودند که معمولا با شیطنت‌هایشان دردسر درست می‌کردند و هر وقت که هیجان فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کردند با فریاد «باووا» هیجان خود را نشان می‌دادند. محبوبیت این شخصیت‌ها به این منجر شد که از شخصیت‌های دوم بازی‌های ریمن به شخصیت‌های اصلی بازی‌های خودشان تبدیل شوند و چند بازی با استفاده از این شخصیت‌ها ساخته شود که با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد.

در بازی‌های اولیه ریمن این خرگوش‌ها ظاهر زامبی واری داشتند که از زیر زمین بیرون می‌آمدند و چشم‌های خیره و موی کمتری داشتند و ریمن باید با مشت و لگد و حرکات کونگ فو با آنها مبارزه می‌کرد. هر چه بازی‌ها از نظر تکنیکی و فیلمنامه پیشرفت کرد این خرگوش‌ها هم بتدریج با هوش‌تر و جالب‌تر طراحی شدند و از این حالت که صرفا دشمنانی باشند که ریمن با آنها مبارزه کند به شخصیت‌های فعال‌تری تبدیل شدند که ویژگی‌ها و عادت‌های عجیب و غریب خودشان را داشتند.

راسل هیکس، مدیر بخش تهیه و تولید محتوایی نیکلودئون می‌گوید: سری تلویزیونی خرگوشک‌ها یک کمدی عجیب و غریب و شخصیت‌هایی از بازی‌های مبارزه‌ای خرگوشک‌های «یو بی سافت» را برای اولین بار به تلویزیون آوردند که به نظر ما بچه‌ها واقعا از تماشای ماجرا‌های خنده‌دار آنها لذت می‌برند.

این شخصیت‌های شیطان و دیوانه که سال 2006 به وجود آمدند هم‌اکنون به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌اند که بیش از 14 میلیون بازی ویدئویی از آنها فروش رفته و کلیپ‌های آنها در سایت یوتیوب بیش از 62 میلیون بار دیده شده است.

‌اکنون هم این خرگوشک‌ها 9 بازی مخصوص خودشان را دارند که توسط نمایندگی‌های مختلف یو بی‌سافت طراحی و ساخته شده‌اند و روی ایکس باکس​ وی، پلی‌استیشن و حتی موبایل قابل اجرا هستند. محبوبیت این شخصیت‌ها منجر به این شد که در عرصه‌های دیگر نیز مثل سریال تلویزیونی، کتاب‌های مصور و فیلم سینمایی نیز از آنها استفاده شود.

اکتبر 2010 شرکت یو بی سافت و «آردمن» اعلام کردند که می‌خواهند مشترکا یک سریال تلویزیونی و تعدادی کار کوتاه با استفاده از این شخصیت‌ها تهیه کنند؛ اما یک سال بعد اعلام شد که 78 اپیزود 7 دقیقه‌ای به شیوه انیمیشن سه بعدی توسط یو بی سافت موشن پیکچرز ساخته شده است که در 26 قسمت نیم ساعته شامل سه اپیزود 7 دقیقه‌ای توسط نیکلودئون پخش می‌شود. به علت استقبال مخاطبان از این برنامه، نیکلودئون پیشنهاد ساخت فصل دوم این سریال را با همان فرمت داد که قرار است سری جدید در اواسط سال 2014 اکران شود. به گزارش سایت «ورایتی» یو بی سافت در حال ساخت فیلمی از این خرگوشک‌ها است و در فوریه 2014 اعلام شد که «سونی پیکچرز اینترتیمنت» و یو بی سافت مشترکا در حال ساخت یک فیلم سینمایی بلند از خرگوشک‌ها هستند.

هم‌اکنون علاوه بر بازی‌های متعدد این خرگوش‌ها محصولات جنبی مثل تی شرت، عروسک‌های مختلف پارچه‌ای، لوازم تحریر و اسباب بازی‌های مخصوص غذای کودکان منقش به این شخصیت‌ها نیز از اقلام بسیار پر طرفدار هستند و یک‌سری کتاب‌های کمیک هم وجود دارد که فقط در فرانسه فروخته می‌شود که همه آنها توسط کارتونیست فرانسوی تیتامه پوژال طراحی شده است.

این مجموعه انیمیشن یک کمدی فیزیکی هسیتریک را که مشخصه اصلی بازی‌های موفق خرگوشک‌های یو بی سافت است به تلویزیون آورده است. این خرگوشک‌های کم هوش غیرقابل پیش‌بینی و مدرن یک گونه از مخلوقات خرگوش مانند هستند که در دنیای انسان‌ها حضور دارند و اغلب دردسر درست می‌کنند. همه چیز برای آنها مایه تعجب و سرگرمی است و این مخلوقات خرابکار و غیرقابل کنترل هیچ احترامی برای قوانین دنیای اجتماعی قایل نیستند. برای آنها هیچ قانون و قید و بندی وجود ندارد.

همه چیز برای تفریح کردن است مرغی که در حال تخم کردن است، چرخ خرید و در کنترلی یک فروشگاه بزرگ، خط خطی کردن نقاشی‌های یک موزه یا عکاسی با یک موبایل گم شده همگی در نهایت به یک فاجعه و گفتن باووا و بای بای ختم می‌شود.

هم‌اکنون یک‌سری بازی تعاملی با استفاده از داستان‌های این مجموعه ساخته شده است که در آن بازیکن‌ها می‌توانند هر جای داستان که بخواهند آن را متوقف کنند، با آنها برقصند، جنگ تخم مرغی بکنند، برایشان سبیل بگذارند یا به آنها در یافتن اجسام کمک کنند. این بازی با استفاده از حسگر حرکتی «کینکت» در ایکس باکس و دوربین در پلی استیشن 4 انجام می‌شود. علاوه براین می‌توان با این شخصیت‌ها عکس سلفی گرفت و یا این‌که کلمه معروف باووا را با استفاده از کنترل صدای کینکت با آنها فریاد زد.

معرفی شخصیت‌های مجموعه

خرگوشک‌ها ـ هنرمندان اصلی سریال هستند، خرگوش‌های کوچک و سفیدی هستند که تمایل بالایی به خربکاری دارند. آنها کنجکاو، بی‌دقت و دیوانه هستند و وقتشان صرف کارهای خنده‌دار دیوانه‌وار و خلق موقعیت‌های خنده دار و خرابکاری‌های فوق‌العاده می‌شود.لویی ومونا کلوزو ـ یک زوج پیر با سگی به نام فی فی که نمی‌توانند خرابکاری‌های خرگوش‌ها را تحمل کنند.

پروفسور برانکو ـ فرمانده تمام خرگوشک‌هاست و خرگوشی است که به‌دلایل نا معلوم یک چشم آبی و یک چشم قرمز دارد. او یکی از شخصیت‌های اصلی است ولی می‌تواند یکی از خرابکاران اصلی هم باشد.

دپاتی گرمت ـ افسر پلیسی که سعی می‌کند این خلافکاران را بگیرد و دائما شکست می‌خورد و خرگوش‌ها هم هیچ‌وقت در آزار و اذیت او کوتاهی نمی‌کنند. (پریسا کاشانیان/ ضمیمه قاب کوچک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها