حدادعادل به دیدار «پرده‌نشین» رفت

عوامل سریال «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی دیروز میزبان غلامعلی حدادعادل بودند که با حضور در کاروانسرای خانات، محل فیلمبرداری بخشی از این سریال با بازیگران و گروه تولید این سریال دیدار و گفت‌وگو کرد. پرده‌نشین برای پخش از شبکه یک تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۱۰۶۰۹
حدادعادل به دیدار «پرده‌نشین» رفت

غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در کاروانسرای خانات بازار مولوی تهران با عوامل سریال «پرده‌نشین» دیدار کرد.

رابطه روحانیت با مردم

در ابتدای این دیدار محمود رضوی، تهیه‌کننده این سریال گفت: این سریال درباره روحانیت است و رابطه آنها با عموم مردم را به نمایش می‌گذارد.

بهروز شعیبی، کارگردان این سریال نیز گفت: این سریال براساس فیلمنامه‌ای ساخته شده که آقای حدادعادل آن را خوانده است. سعی کرده‌ایم در این سریال از زاویه جدید به ارتباطات بین مردم با یکدیگر، ارتباطات روحانیون با اقشار مختلف مردم و رابطه دین با اجتماع بپردازیم.

وی افزود: تمام سعی ما این است که نگاهمان به روحانیت از نگاه شعاری و معمول دور باشد و ارتباط دو طرفه بین مردم و روحانیون را به تصویر بکشیم.

کارگردان سریال «پرده‌نشین» خاطرنشان کرد: طراحی شهری که برای این سریال صورت گرفته، وجود خارجی ندارد ولی سعی کردیم نشانه‌‌های زندگی امروز مردم را در آن بگنجانیم. تکمیل ساختار فیلمنامه به کمک عوامل خوب و بازیگران باتجربه‌ای که در این فیلم به من کمک می‌کنند، صورت می‌گیرد.

شعیبی درباره عوامل و بازیگران این مجموعه توضیح داد: گروهی کاملا حرفه‌ای مرا در ساخت این سریال همراهی می‌کند. بازیگران این مجموعه آن‌قدر حرفه‌ای هستند که گاهی به من هم کمک می‌کنند تا سریال بهتر پیش برود. از ایده‌های آنها برای نگارش برخی قسمت‌های فیلمنامه استفاده می‌کنم. در سریال «پرده‌نشین» آتیلا پسیانی هم بازی دارد که چند سال پیش مرا برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای به آقای حاتمی‌کیا معرفی کرد و همین موضوع سرنوشت مرا تغییر داد.

سیفی‌آزاد، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک نیز درباره این سریال گفت: ما در ساخت این مجموعه سعی کردیم که به معماری ایرانی ـ اسلامی توجه کنیم به همین دلیل کاروانسرای خانات در بازار مولوی را به‌عنوان یکی از لوکیشن‌ها انتخاب کردیم.رضوی نیز در این باره گفت: کار تولید در چنین لوکیشنی سخت است هر چند کل کار لوکیشن‌های زیادی دارد ولی ما این سختی را به جان خریدیم تا فضای کار به یک یا چند آپارتمان محدود نشود و مردم با تماشای سریال پرده‌نشین مکان‌های جدید را هم ببینند.

توجه به زندگی ایرانی-اسلامی

در ادامه حدادعادل، با اشاره به فضای تاریخی کاروانسرای خانات و این‌که خودش نیز بچه همین محله است، گفت: من از سال 24 تا 36 در همین منطقه زندگی می‌کردم و این کاروانسرا را قبل از ترمیم و فضاسازی جدیدش دیده بودم و از این‌که به شکل امروز درآمده و کارکرد فرهنگی نیز پیدا کرده، بسیار خوشحالم.

وی افزود: استفاده از این مکان که معماری و هویت ایرانی ـ اسلامی کشورمان را معرفی می‌کند، کار ارزشمندی است که در شبکه یک و سریال پرده‌نشین، اتفاق افتاده است.این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: من خوشحالم که به دعوت کارگردان این سریال فرصت حضور در سر صحنه «پرده‌نشین» را پیدا کردم. این مجموعه تا آنجا که من از فیلمنامه‌اش آگاه هستم بیانگر بخشی از زندگی ایرانی ـ اسلامی است.وی ادامه داد: «پرده‌نشین» جلوه معنوی را در میان اقشار اجتماعی نشان می‌دهد و داستانش وجوه مختلفی دارد. که یکی از آنها موضوعات اقتصادی است که مردم این روزها با آن سروکار دارند.

حدادعادل به رابطه بین بازار و اسلام اشاره کرد و گفت: در تمدن اسلامی بازار نقطه مقابل معنویت نیست بلکه بازار در متن زندگی شهر بوده و در شهرهای بزرگ همیشه بازارها به قلب شهر یعنی مسجد جامع یا بارگاهی معنوی وصل می‌شدند تا بازاری‌ها و مشتریان احساس کنند که در انتهای مسیر خود به یک فضای معنوی وصل می‌شوند.

حدادعادل در پایان گفت: سریال پرده‌نشین به وجوه مثبت رابطه روحانیت و بازار اشاره می‌کند و آن را به تصویر می‌کشد که این جای خوشحالی دارد.

پردنشین در مولوی

مجموعه تلویزیونی «پرده نشین» اولین سریال تلویزیونی بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن توسط حسین تراب‌نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی از عبدالرسول گلبن نوشته شده است.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: هدی پس از سال‌ها برای دریافت ارثیه پدری می‌آید اما....

سریال تلویزیونی «پرده نشین» محصول شبکه یک است که پاییز 93 از این شبکه پخش خواهد شد. هم‌اکنون تصویربرداری مجموعه در کاروانسرای خانات واقع در خیابان مولوی ادامه دارد. در این لوکیشن علی دهکردی، مجید مولایی، هومن برق نورد و آتیلا پسیانی جلوی دوربین می‌روند و تصویربرداری تا 10 روز دیگر در این لوکیشن ادامه دارد.

فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی، ویشکا آسایش، هومن برق‌نورد، سعید نیک‌پور، مهران رجبی، حامد کمیلی، مائده طهماسبی، ژیلا سهرابی، سارا بهرامی، شیوا ابراهیمی، محسن کیایی، سپیده اعلایی، علی مردانه، زویا امامی، سارا رسول‌زاده، محمدمهدی حسینی‌نیا، رضا مولایی، رسول ادهمی، سینا سهیلی، پرهام یداللهی، محمد شهباز تهرانی، کامران ملکی، سیامک ادیب و امیرحسین فتحی از بازیگران این مجموعه هستند. آسایش نقش هدی را بازی می‌کند که نقش محوری است. سارا بهرامی نقش دختر او و حامد کمیلی نقش داماد هدی را بازی می‌کنند.

برخی از عوامل سازنده تولید «پرده‌نشین» عبارتند از، مدیر تصویربرداری: علیرضا قاضی، تصویربردار: آرش رمضانی، مدیر صدابرداری: کامران کیان ارثی، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، طراح لباس: شیوا رشیدیان، طراح گریم: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، مشاور تهیه و مدیر تولید: مرتضی متولی، مدیرتدارکات: اسماعیل کلبی‌آبادی، مدیر برنامه‌ریزی: سحر مصیبی، دستیار اول کارگردان: امین خنکال، برنامه‌ریز: سامرند معروفی و عکاس: محمدحسن ناحی. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها