فرجی‌دانا: باید برای رفع دغدغه نمایندگان تلاش کنیم

وزیر علوم در زنگ استیضاح

طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد تا رأی نمایندگان، سرنوشت کرسی وزارت علوم را یک ماه مانده تا موعد بازگشایی دانشگاه‌ها، روشن کند.
کد خبر: ۷۰۷۵۵۰

در آستانه برگزاری جلسه استیضاح، وزیر علوم دیروز با بیان این‌که سوال و استیضاح حق نمایندگان است، هرگونه ادعایی درباره سفرش به کانادا در صورت رای اعتماد نگرفتن از مجلس را رد کرد و گفت: خانه، زندگی و همه علایق‌ من در ایران است، اگر از مجلس رأی اعتماد نگیرم به کار معلمی خواهم پرداخت.

رضا فرجی‌دانا در گفت‌وگو با خانه ملت، با تشکر از جامعه دانشگاهی به دلیل حمایت‌های این قشر از وزیر علوم عنوان کرد: فکر می‌کنم کار در خور و شایسته‌ای نکرده باشم که بتوانم این نوع پشتیبانی وسیع را از قشرهای مختلف داشته باشم.

وی با بیان این‌که با تمام توان در حال انجام وظایف خود در وزارت علوم هستم، ادامه داد: در روند انجام وظیفه وزرا در دستگاه‌های مرتبط، گاهی نمایندگان نیاز می‌بینند سوال یا استیضاحی را مطرح کنند که این حق مجلس است.

وزیر علوم با تأکید بر این‌که باید برای رفع دغدغه نمایندگان تلاش کنیم، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد ان‌شاءالله دغدغه نمایندگان را حل کرده و اگر توانستیم موضوعات مختلف را تبیین کنیم، مطمئنا مورد پذیرش نمایندگان قرار خواهد گرفت.

فرجی‌دانا با تأکید بر این‌که تا امروز تمام تلاشم رفع دغدغه ‌نمایندگان بوده است، یادآور شد: ما به هیچ عنوان از کنار دغدغه‌ها براحتی عبور نکرده بلکه به تک‌تک آنها پرداختیم. فکر می‌کنم هر آنچه در توان داشتم از نظر قانونی و شرعی انجام دادم تا دغدغه نمایندگان برطرف شود.

وی درباره اظهارات مطرح شده از سوی عده‌ای مبنی بر روشنگری در جلسه علنی از سوی وزیر، یادآور شد: ما مخالف افشاگری هستیم، اساسا من مشکل جدی با لفظ افشاگری دارم و خواهش می‌کنم در مورد ما این واژه را به کار نبرید چون افشاگری از نظر شرعی درست نیست.

وزیر علوم با تکذیب مجدد ادعاهای مطرح شده از زبان وی مبنی بر این‌که اگر رأی اعتماد از مجلس نگیرم به کانادا خواهم رفت، گفت: حرف‌های عجیبی زده می‌شود، ‌طوری که افراد فکر می‌کنند من در کانادا زندگی می‌کنم این در حالی است که فقط برای یک فرصت مطالعاتی به کانادا سفر کردم. حال این موضوع را مطرح کرده‌‌اند که من کانادایی هستم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: اگر از مجلس رای اعتماد نگیرم و وزیر علوم نباشم به کار معلمی می‌پردازم؛ آخر مگر می‌شود من معلمی دانشگاه را رها کنم و بروم کانادا، بروم کانادا چه کار کنم، راننده تاکسی شوم؟

گزارش وزیر کشور از شرایط امنیتی دانشگاه‌ها در یک سال گذشته

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره انتقادات به عملکرد رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یک سال گذشته افزود: دانشگاه‌های ما فعال، بانشاط و پویاست و من به عنوان وزیر کشور از بعد امنیتی و سیاسی مطرح می‌کنم که در یک سال گذشته ما در دانشگاه‌ها، هیچ مساله سیاسی تنش‌زا و موضوع امنیتی نداشتیم که این نشان از مدیریت مطلوب دانشگاه در حوزه سیاسی و امنیتی است.

روایت زاکانی از فشارهای گسترده به مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس روایتی از فشارهای گسترده به مجلس برای توقف استیضاح وزیر علوم را بیان کرد.

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس ، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره آخرین وضع استیضاح وزیر علوم، با بیان اینکه لابی‌کنندگان از هر راهی بر ضد استیضاح استفاده می‌کنند، اظهار کرد: برخی شبکه و سیستمی را به کار گرفته‌اند تا از هر مسیری که می‌توانند، رای و نظر نمایندگان را برگردانند.

وی به فشارهای وارده به مجلس اشاره کرد و گفت: من 11 سال است که در مجلس حضور دارم، در این 11 سال هیچ استیضاحی نبوده که به این اندازه برای تاثیرگذاری روی نظر و عقیده، وکلای ملت را تحت فشار قرار دهند.

وی با بیان این‌که این فشار بی‌سابقه برای خود ما نیز اسباب توجه است، خاطرنشان کرد: ما از این میزان لابی و فشار بر نمایندگان متحیر شده‌ایم.

زاکانی اضافه کرد: از هر روشی استفاده می‌کنند تا نظر نمایندگان را از استیضاح وزیر علوم برگردانند.

امضاهای استیضاح افزایش یافت

در ادامه رایزنی‌های وزیر علوم با نمایندگان، وی دیروز در جلسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس نیز حضور یافت.

با این حال علی‌اصغر زارعی، نماینده منتقد دولت یازدهم و از اعضای جبهه پایداری از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا خبر داد.

به گزارش ایرنا، زارعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته 11 امضای دیگر به تعداد امضاهای طرح استیضاح افزوده شد.وی در پاسخ به پرسشی درباره رایزنی نمایندگان با وزیر علوم، گفت: استیضاح فرجی‌دانا آخرین راهکار است زیرا تاکنون شش جلسه با حضور استیضاح کنندگان و وزیر علوم برگزار شده که در دو جلسه آن ریاست مجلس و در چهار جلسه، مشاور رئیس‌جمهور حضور داشتند و در تمام این جلسات وعده‌هایی داده می‌شد که هیچ‌کدام از آنها عملی نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها