استخدام چیزی متفاوتتر و بسیار حقیقیتر از آن تصاویر معمولی است که سعی دارد در شلوغی، ویرانی، اغتشاش و ناهمگونی، انسان معاصر را به تصویر بکشد. رنگها سادهاند، صداها واقعیاند. هیچ دهشت تصویری و سیاهی بصری یافت نمیشود. از ماشین و تکنولوژی خبری نیست تا گناه نافرجامی زندگی امروز را به گردنش بیاندازیم. بیگانگی چیزی تنیده در جوهر انسان امروز شده. مرد لحظهای در آینه مقابلش درنگ میکند، فقط لحظهای کوتاه. در فاصله این تعلیق کوتاه گمانه میزنیم حتما متوجه شده چیزی غیر عادی است. همه چیز در هاله یک طبیعت و عادت پیش میرود. میزصبحانه کنایهای از رابطهای بیمعنا ست. تلاش برای با هم بودنی نافرجام. آنچه در این انیمیشین اتفاق میافتد، روح وحشی زندگی معاصر را نشانه میرود و نه کالبد پر سر و صدا و هیاهوی آن را. هیچ دیالوگی بر قرار نمیشود. آنچه میبینیم انسانهایی مسخ شده در جهانی شیئی شده و فاقد هر گونه کنشاند.
استخدام، روایت جهان بیسوژه است. آنچه قرار بود غایت انسان مدرن باشد و جهان را از منظر سوبژگتیویتهای فعال و پویا درک کند به فاجعهای هولناک و بیصدا تبدیل میشود. قفس آهنین و بر محقق شده. در پایان اما فاجعه کامل میشود. چهره سلطهگر مرد تبدیل به یک قربانی میشود. همه چیز در خدمت اوست تا او در خدمت دیگران باشد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد
محمد نصرتی در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛