معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون 20 شهر کشور درگیر آلودگی هوا است گفت: به دستور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیته خاص محیط زیست در این مجمع شکل گرفت.
کد خبر: ۷۰۴۵۲۶
20 شهر کشور درگیر آلودگی هوا است

به گزارش فارس، سیدمحمد مجابی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه اولین طرح پایلوت شهر سبز پایدار اظهار داشت: محیط زیست مبنای بسیاری بحث‌ها در توسعه پایدار است و باید توجه ویژه‌ای به این مقوله شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست در ادامه با تاکید بر ضرورت پرداختن به توسعه پایدار در شهرها ادامه داد:‌ کیفیت زندگی در دنیای امروز حائز اهمیت است و اگر نتوانیم کیفیت زندگی مطلوب داشته باشیم بدون شک حق شهروندی را رعایت نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سلامت در یک محیط زیست سالم امکانپذیر خواهد بود ادامه داد: به منظور تحقق این مهم در دنیای امروز تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

مجابی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی ابراز داشت:‌ در اصل پنجاهم قانون اساسی به توسعه پایدار توجه ویژه‌ای شده است که نشان از فرهنگ ایرانی-اسلامی دارد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: به دلایل زیاد از جمله عدم نگاه به توسعه پایدار بخشی‌نگری و عدم وجود مدیریت یکپارچه هم اکنون در حوزه محیط زیست با مشکلات متعددی روبرو هستیم.

وی یادآور شد: در برنامه دوم توسعه فقط اشاره‌ای به آلودگی هوا شده است و در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه به ترتیب 5 و 7 شهر آلوده کشور توجه و اشاره شده است.

مجابی با بیان اینکه در شرایط حاضر بیش از 20 شهر کشور درگیر پدیده آلودگی هوا و ریزگردها هستند گفت: ریزگردها و خشک شدن تالاب‌ها امروز در قالب آلودگی هوا خود را نشان داده‌اند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا بحران دریاچه ارومیه قابل پیش‌بینی نبود ادامه داد:‌ پیشنهاد می‌کنیم آب و محیط زیست محور برنامه ششم توسعه قرار گیرد.

مجابی با اعلام اینکه در حال حاضر 100 دشت کشور بیلان آب منفی دارند اضافه کرد:‌ بدون شک طی سال‌های آینده بحران آب به صورت جدی نمایان می‌شود که باید رویکرد توسعه پایدار شهری مورد توجه قرار گیرد.

newsQrCode
برچسب ها: آلودگی محیط زیست
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها