سکه دار شدن با حساب دیگران

سارقی در جهرم فارس از طریق اینترنت بانک، حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از حساب یک شهروند جهرمی برداشت و با آن سکه طلا خرید.
کد خبر: ۶۹۹۵۵۶
سکه دار شدن با حساب دیگران

جام جم سرا: فرمانده انتظامی شهرستان جهرم، گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برداشت شده است، این موضوع در دستور کار ماموران پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) قرار گرفت.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که متهم با کارت ملی جعلی به یک کافی نت مراجعه و با استفاده از اطلاعات حساب شاکی اقدام به برداشت غیرمجاز از طریق اینترنت بانک کرده است. سپس با تغییر چهره به یک طلافروشی مراجعه و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال سکه طلا خریداری کرده.

وی ادامه داد: کار‌شناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات و اقدامات فنی و تخصصی، در ‌‌نهایت موفق به شناسایی متهم شدند و متهم پس از دستگیری و مواجهه با مستندات و مدارک پلیس، به بزه خود اعتراف کرد و گفت با سوء استفاده از اعتماد و به دست آوردن شماره حساب و رمز دوم کارت عابر بانک شاکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی مالباخته کرده است.

ملک‌زاده افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم به شهروندان هشدار داد: از اعتماد کردن به افراد خودداری و تا حد امکان در صورت تحویل کارت بانکی خود به دیگران، در اولین فرصت اقدام به تغییر رمزهای کارت خود کنند. همچنین مردم باید در حفظ و نگهداری از رمزهای کارت بانکی خود ‌‌نهایت دقت را داشته باشند. علاوه بر این لازم است سامانه پیامکی بانکی خود را فعال کنند که در صورت بروز چنین مواردی بلافاصله از تغییرات حساب خود مطلع شوند و امکان سوء استفاده را به کلاهبرداران ندهند. (آرمان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها