کل موجودی حساب بانکی مرد جوانی که قصد داشت شارژ تلفن همراه خود را به‌صورت اینترنتی خریداری کند خالی شد تا او متوجه شود به جای بانک وارد یک سایت جعلی تبهکاران شده است.
کد خبر: ۶۹۹۱۰۳
پرداخت ۲ میلیون تومان برای شارژ ۲ هزار تومانی

جام جم سرا: این مرد پس از آنکه وارد سایت شد و گزینه خرید شارژ ۲ هزار تومانی را پر کرد، روی کلمه پرداخت کلیک کرد و وارد سایت بانکی شد. به‌نظر همه‌چیز درست بود و حتی آدرس اینترنتی بانک مورد نظر نیز در قسمت آدرس به چشم می‌خورد.
به نقل از تابناک، مرد جوان اطلاعات کارت و رمز دوم خود را در این سایت وارد کرد و دکمه این‌تر را فشار داد اما خرید ناموفق بود. او چندبار دیگر هم امتحان کرد که موفق به خرید نشد و در ‌‌نهایت از سایت خارج شد؛ با این حال، چند روز بعد متوجه شد که حساب بانکی‌اش به‌صورت اینترنتی هدف سرقت قرار گرفته و همه ۲ میلیون تومان موجودی آن به سرقت رفته است.

با شکایت این مرد که اهل شهرستان ساری است، تیمی از مأموران پلیس فتای استان مازندران وارد عمل شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد زمانی که شاکی برای خرید شارژ تلفن همراه تصور می‌کرده وارد سایت اینترنتی بانک شده، در واقع وارد سایتی جعلی سارقان شده است.
به گزارش جام جم سرا، این سایت جعلی شباهت زیادی با سایت اصلی بانک داشت و حتی در آن نماد اعتماد الکترونیک بانک هم جعل شده بود اما دزدان با اضافه کردن یک حرف به آدرس اصلی سایت بانک، اقدام به ساخت سایتی جدید کرده بودند که به محض وارد شدن اطلاعات کارت و رمز دوم، این اطلاعات در اختیارشان قرار می‌گرفت و پس از آن می‌توانستند با استفاده از آن به‌حساب طعمه‌شان دستبرد بزنند.

سرهنگ احمدرضا رستمی، رئیس پلیس فتای استان مازندران با بیان این خبر گفت: با انجام بررسی‌های تخصصی علاوه بر سایت مورد نظر، ۲سایت جعلی دیگر هم که از آن‌ها برای سرقت اطلاعات حساب کاربران استفاده می‌شد شناسایی شد اما ردی از سازندگان و گردانندگان این سایت‌ها به‌دست نیامد.

وی با بیان اینکه این دسته از تبهکاران کاملا حرفه‌ای هستند و سعی می‌کنند هنگام سرقت‌های اینترنتی ردی از خودشان به جای نگذارند، افزود: از ادامه کار سایت‌های جعلی شناسایی شده جلوگیری شد و تحقیقات مأموران برای دستگیری تبهکارانی که با این شگرد دست به سرقت از حساب مردم می‌زدند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها